Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

EMELLE:  Skål Måste vara skönt att få ta de luuugnt nu...iaf å få ta saker i den ordningn å takten 
    DU vill=)

AnnaCL:  Har nästan bara använt  våtatvättlappar till mina killar, inga röda rumpor har det blivit=) Har använt mig av Natusans oparfymmerade, å sedan låtit  killarna ligga å "lufta sig" ett tag innan nästa blöja åkt på=)

Får jag fråga en sak, VET att de är JÄTTE individuellt...men... kommer ALLA att låta sin bebbe använda sig av napp??

När mina killar va "nya" så pröva jag med napp, men de spottades ut ungfär lika snabbt som jag stoppa in dom...mamma sa att man får "hålla" nappen på platts i början,
    innan bebbe "förstog" att den skulle ha nappen å snutta på.
    Jag resonnerade då som så här,
    att vill inte, fattar inte, bebbe tag om nappen självmant, så har h*n inget behov av en "tröst"...så jag skippa nappen helt, å nej ingen av killarna använde tummen heller, å nej...mina tuttar va inte deras nappar heller,
    (båda är flaskmatade iom att jag inte producerade tillräckligt med mjölk)

Så....min fråga är helt enkelt...NAPP jatack för att.... , eller NAPP nejtack, för att.......??

• mamma smurfen
    Mysmamma70 skrev 2010-10-29 11:41:49 följande:
    Av mina tre så har pojkarna haft stort behov av napp, medan flickan inte behövde det alls - hon hade mina bröst som nappar

Jag tror som du - att att om inte bebisen suger på napp självmant, så behöver den ingen napp heller.

När de är äldre är det skönt att slippa napp. Charlie som snart är ett år vaknar ju några gånger varje natt för att han tappat nappen Baby
    Jo, men visst verkar de vara så...sedan HAR ju alla sina prefferenser om vad som e rätt eller fel=)

Bara de att jag läst en heldel inlägg om vad som ska tas med till BB...å i de allra FLESTA fall, så står napp och nappflaska med...JAG förstår inte varför? 
    Menar.... OM bebbe vill suga, å ska la de göras på tutte, å inte napp/flaska...
    OM nu inte något e fel, med mor, ELLER bebbe, men isf finns de ju flaskorodyl PÅ sjukhuset att tillgå?
    Eller...*S* de va ju ett tag sedan jag vart på BB (läs ca9,5år sedan) 
  • mamma smurfen
    Mysmamma70 skrev 2010-10-29 12:02:59 följande:
    Ja, jag tar då inte med napp eller flaskor till BB

Charlie fick sin napp när han var ca en vecka gammal.
    *ler* tycker att de ser såååå mysigt ut med en liiiten liiiiten bebbe, å den där nappen, man smälter direkt=)

Kan ju vara att mitt "motstånd" gentemot nappar bottnar i att in lillebror(6år yngre) hade VÄLDIGT svårt för att släppa nappen...
    Han var hela 6-7år innan han tillslut gav TOMTEN nappen,
    så andra barn (fattiga i andra länder) kunde få en "tröst"..*S* kommer ihåg hur han de första veckorna grät sig till sömns, för att nappen va borta..... (snacka traumatiska "storasyster minnen nu*ler* ) 
  • mamma smurfen
    Mysmamma70 skrev 2010-10-29 12:09:32 följande:
    Ja, det är gulligt Baby

Stackars lillebror... Gråter
    *s*  ja DÅ va de nog så.....faaast han verkar inte ha tagit någon skada på senare dar av de iafFlört
  • mamma smurfen
    MFJG skrev 2010-10-29 12:28:02 följande:
    Napp!
    Jag hade gärna sluppit sonens nappberoende. Men hellre napp än tumme, då nappen går att avlägsna lite lättare ;) Han suttade konstant när han var liten nyföding, på mina bröst eller så var det ett av våra lillfinger som åkte in. Till slut gav vi honom nappen och han fattade grejen direkt. Nu är det ett jäkla tjatande hela dagarna om "bap" då jag försöker att han bara har den när han sover. För att sen ta bort den även när han sover. Ge den till tomten eller till napptrollen eller något.
    jaaaa tummen ÄR nog värre, den kan man ju inte direkt ge till tomten*ler*
  • mamma smurfen
    SaraKlippan skrev 2010-11-01 11:22:02 följande:
    Tack för alla fina ord :) vi har bestämt oss för kejsarsnitt nu och det kommer att ske inom de närmsta timmarna! Är jätte nervös och vet inte riktigt hur ja ska smälta allt! Kommer in o uppdaterar så fort ja kan!
    De gör ni rätt i...KS är antagligen säkrare för bebbe än att födas med säte...
    Är SÅ  avis på er som får er bebbe NU, LYCKA TILLNalle

Ang kvarvarande December bebbar, så finns jag oxå kvar=)
    Har BF den 9/12 å verkar inte alls som att min snutta hade tänkt sig att "ploppa" tidigare än så, snarare senare, å med min"tur" så blir de säkert någonstans MELLAN jul å nyår*S*  bara för ATT*S*
  • mamma smurfen
    ÄlskarNova skrev 2010-11-01 13:03:32 följande:
    Igår var jag hos lillasyster som ju fick sin lilla flicka den 19/10. Så här på bilderna är hon alltså 12dgr och väger ca.3,3kg. (samma som min i magen just nu-haha!) Lilla pluttan! Så första bilden är alltså på syster med Tindra som just ammats. Den andra bilden håller jag henne. 
    Skrattande

Man blir ju INTE direkt MINDRE sugen på att få hålla sitt EGNA lilla underverk när man ser så här fiuna bilder......

GUUUUU va jag LÄNGTAR....... 
  • mamma smurfen
    ÄlskarNova skrev 2010-11-01 13:16:48 följande:
    Nej, jag vet! HjärtaBaby Jag längtar såå!! 

Btw; När syster bytte blöja på henne låg hon och sprattlade så med bägge armar och ben och då kom jag tänka på hur det buffas i min egen mage. Ibland undrar man ju vad de pysslar med därinne när det knör åt alla håll och kanter..men just i det ögonblicket fick man ju sin förklaring..hihi!
    *ler* ja visst e de en konstig känsla när de lixom "rör sig" i HELA magen...sammtidigt*S* Funderar mycke över HUR lillan ligger därinne.Glad

• mamma smurfen
    SaraKlippan:   STORT GRATTIS till pojken, Benjamin..ett riktigt fint namn=)

Som en heldel av oss redan påpekat så väntar vi på bilder, givetvis NÄR du kan, å orkar=)

Ett tips....försök att komma ur sängen å stå/gå lite så fort du orkar, det hjälper mot smärtan....hur jonstigt det än låter....
    Krya på dig så "ses" vi här senare Nalle

Licebe:  Ja man känner att de är i magen...fast de gör inte ont...

Kan förklara det som att...om man tar en STOR ballong, fylld med vatten, å så lägger man den på magen å "ruckar/gungar" den ...de gör ju inte ONT, men de känns.....*S* svårt å förklara, men jag tyckte de va en ganska "häftig" känsla...de som jag upplevde som mest obehagligt, va att jag FRÖS så in i norden under tiden som min förstfödda plockades ut=) 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)