Inlägg från: April barn |Visa alla inlägg
  • April barn

December Bebis 2010 :)

LokesMammi skrev 2011-10-11 21:11:11 följande:
    Loke somnar runt 20.30-21 på kvällen. Vaknar olika gånger! Ibland vid 1 ibland vid 2 för o få nappen o ibland inte förrän 5 el 6. Vid den tiden kommer han in till oss o somnar om! Jätte skönt! Njuter medan det varar! =)
    Ja gör det :), vi har lite svårt när Marcus vaknar på natten för han började ju nappvägra när han var 8 mån och äta vill han inte heller göra längre Obestämd

Stefanie: Tack, jag är iaf hoppfull eftersom jag har jättelätt för att bli gravid, sen ska det bara vilja stanna också :) Har iaf bim den 23e men har 4 test hemma så kommer testa innan ;) när har du bf?
    Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • April barn

Åh idag på bussen råkade Marcus proppfulla nappflaska åka i golvet på bussen så den gick i tusen bitar Rynkar på näsan

Var på 10 månaders kontroll idag iaf. 10 140g 73,5 cm lång och 48 cm runt hatten Kyss

• April barn
    3 barns mamma84 skrev 2011-10-12 13:05:10 följande:
    Hur kunde den gå sönder ?
    Våra napplaskor är i tjockt glas, gillar inte plast saker speciellt inte att äta ur Tungan ute
  • April barn
    3 barns mamma84 skrev 2011-10-12 13:46:10 följande:
    Jasså visste inte att det fanns   
    Meen tråkigt att den gick sönder
    Du borde iaf ha plast med och hemma glas så ingen annan också skulle göra illa sig.  
    Nehe, nej vi köper dem på barnens hus har inte set dem någon annan stans :) Ja verkligen den finaste var det också såklart också kostar de 99:- st tur att vi har 4 till hemma haha Skrattande Nja men de brukar inte gå sönder den måste landat på något väldigt hårt Marcus har ju slängt dem i backen förut men vi brukar vara noga med att han inte leker med dem men idag råkade den trilla ur vagnen när jag skulle lyfta ur han :/
  • April barn
    3 barns mamma84 skrev 2011-10-13 08:25:26 följande:
    åh jag har bvc typ ca 1 år om inte änns då jag får vänta .. har läkartid med elias vid 1 år + vaccin iaf
    Får ni inte komma oftare om ni vill? Vi får komma precis när vi vill men åker bara dit en gång i månaden runt hans månadsdag :)
  • April barn

Ja verkligen, även skönt att bara kunna åka dit om man vill/behöver. Men det kan ju vara så att de har andra "regler" i Danmark...

• April barn

Är det något mer barn här som matvägrar om man matar dem?
    Marcus gick ju hela dagar utan att äta något alls ibland Förvånad tills vi kom på att han bara äter om han får plocka själv. Så nu är det knappt någon gröt eller burkmat alls, burkmaten kan gå bra ibland men bara om han får två av hipps vegetariska alternativ - grönsakslasagne eller tagliatelle med grönsaker. Underbara ungar ibland Kyss

• April barn
    Momalicious skrev 2011-10-13 11:08:05 följande:
    Elliot föredrar också att äta själv.. Men förstår inte hur jag ska få i honom kött och sånt, vill ju inte direkt ge honom bitar för det känns som han kommer sätta det i halsen.. Korvgryta fick han nyss och det åt han rätt bra utav iaf :)
    Vi ger Marcus skinkbitar det äter han utan problem, sen kan man ju göra tex kallops det köttet är ju mjukt och lätt att äta :) Och korv som du sa är ju också mjukt och lätt, hur många tänder har han? Marcus har fortfarande bara de två han fick i underkäken när han var 7 månader :)
  • April barn
    Momalicious skrev 2011-10-13 11:52:32 följande:
    Elliot har också bara två tänder i underkäken, men de är inte helt uppe än. Iaf inte den ena (dom kom inte samtidigt). Han gillade broccoli iaf och igår fick han små bitar potatis och kyckling när vi åt middag.. Det ger sig väl. Blir ju dyrt i längden om man bara ska ge honom sönderkokt högrev haha ;)
    Ja och så länge han äter annan mat är det ju inte livsviktigt att man äter kött varje dag, vi är ju egentligen inte gjorda för att äta kött mer än någon gång i veckan Glad
  • April barn

Jag ska ju vara hemma med Marcus och hans kommande syskon i 2 år var så något jobb kommer det inte bli på många år Skrattande men jag hade tänkt börja läsa upp lite ämnen på distans 50% under denna tiden som jag är hemma Glad

Svar på tråden December Bebis 2010 :)