Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

December Bebis 2010 :)

Suzzy: Anton har dreglat och ätit på händerna i 2,5 mån typ men nu i helgen har han blivit helt förtvivlad ibland och har ett helt nytt skrik så jag tror tänderna kommer snart. Provade gnugga med lite Alvedon i munnen och det verkar hjälpa

• Mama Jessie
    LokesMammi skrev 2011-05-01 15:05:32 följande:
    Gnugga med alvedon? Vad för alvedon då? hehe Jag har alvedon supp hemma som bvc sköterskan sa att jag kunde ge på jobbiga tänder dagar! =)
    Jo jag läste nånstans att man kunde gnugga lite flytande alvedon på "tänderna" och jag tror det hjälpte lite :)

Flygresan hem gick inte lika bra som upp pga av tänderna.. Det var lite skrik innan han till slut somnade.
    Nej, flyga med en bebis med tandsprickning är inget jag gör om ;)
    Anton 101201
  • Mama Jessie

Lillsnurr: vi ska vaccinera på tisdag, uschi! Det är ju samma vaccin så hoppas det kommer gå lika bra som sist då jag inte märkte av några bieffekter

• Mama Jessie

Idag var det dags för vaccinering igen, han återhämtade sig efter nån minut så det gick bra:)
    Siffrorna 5 mån gammal: 8225g 66cm hattmått 43cm

• Mama Jessie
    Stronza simpatica skrev 2011-05-05 00:26:43 följande:
    Toksnipan: jo jag vet såg det i en annan tråd vi båda är med i. Kollade faktist din blogg efter oliver fötts eftersom jag vart förundrad över att vi nästan fött lika tidigt, men såg att våra situationer vart helt olika. Din bebis ville ut själv naturlig väg och vägde redan mkt trots tidig medans min fick akutsnittas efter 8 dgr som jag vart inlagd och han vägde bara 1760gr. :)
    Idag väger han dock 5620 gr och är 58 lång.

Hur mkt väger alla era bebisar nu?

Det är ca 20gr på dagarna just nu, vilket är ovanligt svalt denna årstid men jag är tacksam då min mammaledighet tog slut nu på olivers 5-månaders dag.:(
    Anton blev 5 mån den 1:e och väger 8225g och är 66 cm

Tråkigt att man bara får 5 månader, blir det dagis då eller?
    Vi har det väldigt bra i sverige som kan va hemma så länge. Det händer ju så mycket under första året så man vill ju inte missa nåt.
    Anton 101201
  • Mama Jessie

Oj vad läskigt att du svimmar så, tur det gick bra, usch! Har det hänt förut?

Elliot gillar verkligen att va uppe länge på kvällen :), hur sover han på dagarna?

Anton 101201
  • Mama Jessie

Jag ska prova välling imorn och hoppas han inte spyr upp det. Hans kräkande är värre än nånsin nu, så fort han fått ersättning eller ammat kommer det upp en flod och jag är SÅ trött på det. Annars äter han gröt på förmiddan och kväll och 5-6 månaders puré+fruktpuré på dagen och det stannar i magen:) Men på eftermiddan, speciellt om vi är iväg, vill jag kunna ge honom nåt på flaska utan att han ska kräka ner sig själv, nån annan eller inredning;)

• Mama Jessie

Anton går också upp i vikt jättebra men som sagt det är jobbigt att hela tiden behöva va beredd att torka kräk. Senaste tiden har det räckt att han bara ätit lite och ändå kräkt upp mer än innan, som att man häller ut ett mindre glas vatten liksom. Som att magen stöter ifrån det typ.. Tur att det inte är problem att få i honom annan mat:)

• Mama Jessie
    Momalicious skrev 2011-05-06 12:02:46 följande:
    Idag åt Elliot köttfärssås och spaghetti till lunch och det var jättegott tyckte han. Inte en endaste droppe gick till spillo!
    Haha gjorde Anton också :)
    Anton 101201
  • Mama Jessie
    Momalicious skrev 2011-05-07 10:39:17 följande:
    Elliot somnade 21 (!!!) igår och sov till halv tio. Han har aldrig somnat så tidigt för natten förut! Vågar inte hoppas att det håller i sig men trevligt var det.
    Så gjorde Anton också, först somnade han aldrig innan 00 sen helt plötsligt var det 22 sen 20-21 och nu 19-20 tom innan 19 ibland. Men så vaknar han kl 6 också Tungan ute
    Anton 101201
Svar på tråden December Bebis 2010 :)