linn78 skrev 2010-10-02 19:21:47 följande:
Ja herregud, det börjar bli dags att fundera på bb-väskan också... Vad har du Xylocain till? Lite godis och något att dricka kanske? Lite tidigt att köpa men bra att ha med på listan iaf.
Stefanie: hur har det gått idag?
Xylacain är så att det svider mindre när man kissar efter förlossningen, jag kunde inte kissa utan att det gjorde ont förrän min dotter var flera veckor utan. Äta och dricka får man på förlossningen, sånt vi vill ha efter kan min sambo köpa då han inte kommer sova kvar, tänkte jag iaf..
Willes Mamma 08 skrev 2010-10-02 19:29:46 följande:
Bra med listor för min glömska hjärna,hihi!
Blöta tvättlappar? annars brukar man få tvättlappar på BB. Samt en olja som man ska tvätta dem med. Man brukar få låna sån där salva med inytiol och smörja bebis stjärt med oxå om den e röd.
Oh mysiga innertofflor måste jag verkligen köpa.
Gud dax o pricka av listan lite,haha e ju faktiskt inte så fasligt lång tid kvar!
Hjälp,går in i v 31 på måndag o de känns som om vi inte har fixat någonting knappt!!
 Jag skulle aldrig klara mig utan mina listor 

På förlossningen här får man ingen olja, sen tar det jätte lång tid att få något varmvatten ur kranarna (eller det var så när min dotter föddes iaf) så tänkte ta med blöta tvättlappar ifall det är lika fortfarande. Antar att det är olika på olika sjukhus  

Med min dotter låg jag kvar 5 dagar så gick åt lite kläder, jag hatar sjukhuskläder så tar hellre med mig lite extra hemifrån så jag slipper ha de..