• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Willes Mamma 08
    Myzan07 skrev 2010-12-11 20:44:51 följande:
    Jag skulle beskriva dem som rejäla mensvärkar, sen hade jag ont i ryggen. alltså jag pratade å hade inte alls svårt med värkaran när vi åkte bil, när vi gick ner å hämtade väskan hade jag typ 2-3 min mellan dem, men behövde stanna upp å pusta när de kom, var inte särskilt påverkad alls! ja, de på Förlossningen var gasnka noschalanta!
     Jag födde med TENS å lustgas, behövde aldrig nå annat för hade som sagt inte särsklit ont. Denna gång är jag LIVRÄDD nu eftersom jag haft sååå mkt förkänningar, tänk om vi inte hinner in?? Hur vet jag när det e dags?? Eftersom de säger att värkarna inte behöver vara lika starka andra gången eller att det går fortare...
    Har du långt till Förlossningen? har du ringt? När mitt vatten gick så blev det enormt tätt mellan värkarna, tur vi var där då! ( Hade då ca 1 1/2h till Förlossningen!)
    ja har bara haft molvärk o SD/förvärkar inte speciellt ont el så, ,inte känt i ryggen, men har inte känt någe på typ hela dagen sen idag....bara i går!så de e ju inte dax för mig än, även om ja vill o har BF i morron!
    Ne vi har max 10 min dit i detta väglag.. måste va skit jobbigt o ha så långt till förlossninge,då vill man ju verkligen inte åka in för sentFörvånad
    Mamma till William 080419 ♥
  • Stefanie

Men usch. Jag satt precis och pratade med sambon om att jag är nojjig för att jag inte ska fatta när det börjar bli dags att åka in. Och så läser jag era kommentarer där några haft ont, andra inte haft ont, vissa regelbundna värkar, andra oregelbundna...

Och så det där med gbs som jag tydligen ska ha antibiotika för gör ju att man inte vill komma in för sent!  

Tidigare i gravidteten har jag ju hela tiden vetat status på tappen och allt men nu på slutet när man verkligen vill veta har man ingen aning. Önskar man kunde se det eller nåt. Tänk om bara kunde be sambon kolla "hur öppen är jag nu?"!   Det hade varit något nu! 

• Stefanie

Förresten kom jag att tänka på en grej. Det närmsta slemproppen jag kommit är när jag snyter mig. Varje gång tänker jag att "jag önskar att slemmet kom där ifrån istället!" Glad Äckligt. Men som vi konstaterat, man har inga spärrar längre...

• ludicrous

Skulle också vilja veta hur det "står till där nere".. Sitter just nu och använder mig av varktimer.se väldigt smidig grej, men funkar bara om jag sitter/ligger still eftersom så fort jag går upp så får jag ont. Använder mig av ordet ont, eftersom jag inte vet om jag ska kalla det förvärkar eller värkar ;D

Enligt värktimern så kommer dom regelbundet, med 3-5 minuter emellan och håller i sig runt 30 sekunder.
    Sen verkar dom kompensera varandra. Kommer det en som är 35 sekunder lång med inte såååå kraftig kommer nästa tätare och gör vrålont i 25 sekunder ;D

Är lite rädd att jag inte ska fatta när det är på riktigt. Min dotters farbror är ett förvärksbarn. Hennes farmor hade haft så mkt förvärkar o sammandragningar hela graviditeten och när hon väl tyckte att dom skulle in och ´kolla så kom han. Dom hann vara på förlossingen 10 minuter..

Än så länge så står jag ut. Andas och försöker slappna av när dom kommer, och försöker inse att det inte alls blir bebis snart, utan jag kommer somna ikväll o allt e över imorgon...

• Jaya

Herre gud, jag måste bara fråga er. Rådfråga ni som kan detta. Just nu spelar hormonerna mig ett spratt och jag gråter hela tiden. Ammningen gör mig stressad och barnmorkan tycker jag ska bestämma mig tills imon innan jag ska hem om jag ska amma eller inte. Då ska jag ju få medicin för att stoppa mjölkproduktionen. Allt känns jobbigt nu och jag gråter för allt. Tänk om jag ångrar att jag inte ammar? Hur ska jag lyckas? Jag känner mig så dum att jag tänker i dessa banor men jag är förvirrad, ledsen och rädd.

• ludicrous
    Jaya skrev 2010-12-11 22:06:13 följande:
    Herre gud, jag måste bara fråga er. Rådfråga ni som kan detta. Just nu spelar hormonerna mig ett spratt och jag gråter hela tiden. Ammningen gör mig stressad och barnmorkan tycker jag ska bestämma mig tills imon innan jag ska hem om jag ska amma eller inte. Då ska jag ju få medicin för att stoppa mjölkproduktionen. Allt känns jobbigt nu och jag gråter för allt. Tänk om jag ångrar att jag inte ammar? Hur ska jag lyckas? Jag känner mig så dum att jag tänker i dessa banor men jag är förvirrad, ledsen och rädd.
    Med mjölken kommer tårarna. Det kan vara jäkligt kämpigt att amma, det är det nog för de flesta. När jag fick dottern gick det jättebra i början. Sen när hon var fem veckor så grät jag i en halvtimme innan hon skulle ha mat för jag visste hur jäkla ont det skulle göra.. !
    Barnmorskorna är där för din skull, eller hur? Sätt ner foten och säg att du vill ha hjälp, inte bli stressad!
    Be att någon är med dig, har du träffat nån sån där extra trevlig personal så be den om hjälp att vara med dig under matstunderna!
  • ludicrous

"Värkarna" fortsätter och jag är frustrerad! Vissa är jättestarka så jag vill gråta, andra går att andas igenom..
    Vill inte ringa hem min sambo, han har ju mkt roligare ute med sina vänner än att sitta o glo på mig som har ont. men det känns jävligt ensamt att sitta själv och ha ont också :(

Ska vara så fräck att jag ber honom sluta dricka nu iaf..

• Stefanie
    ludicrous skrev 2010-12-11 22:14:58 följande:
    "Värkarna" fortsätter och jag är frustrerad! Vissa är jättestarka så jag vill gråta, andra går att andas igenom..
    Vill inte ringa hem min sambo, han har ju mkt roligare ute med sina vänner än att sitta o glo på mig som har ont. men det känns jävligt ensamt att sitta själv och ha ont också :(

Ska vara så fräck att jag ber honom sluta dricka nu iaf..
    Det är inte fräckt att be honom komma hem! Ring honom om du inte vill vara själv.
    Det är inte fräckt att be honom sluta dricka. Du har varit snäll som inte sagt stopp tidigare.

Jag skulle också ring till förlossningen och fråga om det är dags att börja fundera på att åka in.

• Jaya

Detta är dag tre, imon ska vi åka hem. Och vi längtar verkligen hem. Jag har lyckats amma en gång. Under dessa tre dagarna, hon sätter upp tungan i gommen hela tiden . Jag vet inte om jag har styrkan att må dåligt och ha ont i brösten. Har räknat ner timmarna till nästa ammning hela dagen och gråtit av ångest och sedan gett ersättning istället. Barnmorskan säger att det är upp till mig och när jag pratar om det så bara gråter jag. Jag skulle vilja delamma typ morgon middag kväll och tilläggsmata resten för att slippa press. Men det ska tydligen vara omöjligt ..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)