Inlägg från: MalakiW |Visa alla inlägg
  • MalakiW

December Bebis 2010 :)

Stoce skrev 2010-05-14 13:35:09 följande:
    MalakiW: hoppas det blir någon rätsida på detta snart, men jag håller med de andra och dina egna tankegångar. Inte ont, inte färskt blod = allt bra Är jag galen? Har mailat på en barnvagn redan. Exakt en sådan jag vill ha i färg och allt, men har varit tveksam till att köpa begagnat, då de är mer slitna. Denna är endast använd på fem promenader då de haft en annan vagn också, och denna är nu 2000 billigare än om jag köper den helt ny. Känns så väldigt tidigt, men samtidigt är det ett otroligt bra pris. Vad säger ni?
    hej Stoce, tack för ditt stöd! Ja jag hoppas verkligen att allt är bra nu. min största fasa är att de på KUBB:en nästa vecka säger att det inte är ngt där inne längre...

Du är inte galen- bara smart! Värsta dealen att spara 2000 kronor på vagnen! Du kan ju ha den hos dina föräldrar tills det är dags om du vill och tycker att det är för tidigt att ha den hemma :)
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-05-14 13:38:37 följande:
    Malaki: Speciellt som vården är fyllda av massa inkompetenta idioter gäller det att vara envis =( Tyvärr. Vad gälelr graviditet har jag haft tur, har superbra läkare och barnmorska på Spec-mvc i lund där jag går, men alla andra "vanliga" sjukhusbeök ör alltid en kamp =(Ni hittar berättelsen här:www.familjeliv.se/Bloggar-3-52/b111499.htmlKänner mig hedrad för att ni vill läsa! :D
    mjo - fullt med okänsliga idioter finns där ute, så varje gång man hittar en vänlig själ får man väl köpa en trisslott :D

Kastar mig in i din blogg! kramar!
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-05-14 13:38:37 följande:
    Malaki: Speciellt som vården är fyllda av massa inkompetenta idioter gäller det att vara envis =( Tyvärr. Vad gälelr graviditet har jag haft tur, har superbra läkare och barnmorska på Spec-mvc i lund där jag går, men alla andra "vanliga" sjukhusbeök ör alltid en kamp =(Ni hittar berättelsen här:www.familjeliv.se/Bloggar-3-52/b111499.htmlKänner mig hedrad för att ni vill läsa! :D
    åhhhhh.. Vilken härlig blogg du har! Har läst och både gråtit floder och skrattat hysteriskt mellan varven. Du skriver väldigt bra och väldigt målande. Men framförallt humoristiskt! Nu fick jag nog kraft att städa och diska! Tack! Kramar!
  • MalakiW
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-14 13:47:50 följande:
    Så länge du inte har ont och det inte är rött utan bara ''gammalt blod'' ska du bara ta det lungt du e gravid och dit barn mår bra.Men visst blir man nojig jag sprang till toaletten 2ggr på e min haha och bara kollade o tittade och kollade på pappret.Sen gav jag mig och bara la mig på soffan och sen vart jag så piss hungrig kl 00.00 och kokade pasta och stekte korv med sambon och åt 4 korvar st och pasta haha sjukt hungrig Bebisen mår toppen ska du se hos mig och dig och alla på denna tråden
    hmm.. heh känner igen mig i allt kontrollerande (kontrollfreak - javisst!) Om det fanns ngn titel pga ständig analys av pappersbit skulle jag haft den direkt.. Tänk så mycket svar man kan få av en pappersbit med lite flytningar på... suck . blir trött på mig själv!...

Vi bestämmer helt enkelt att alla våra bebisar i tråden mår toppen!
    kramar i mängder!
  • MalakiW
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-14 14:14:10 följande:
    Gumman DIN bebis mår toppen den gör bara det men våra små vill j*vlas med oss haha det är bara så och det kommer dom att hålla på med hela tiden fram till förlossningen Nu tar du det bara lugnt och njuter du e ju gravid Om du inte tror mig ta ett test och testa dig
    Hehh.. Ja jag får nog ta och banka in det där.. har nog väldigt svårt att fatta samt har en kraftig släng av nojjeri ;)..  Det är väl bara det att vi försökt så länge och detta tillsammans med jag ett tag trodde jag var infertil pga tidigare cancer gör att jag liksom inte vågar att tillåta mig själv att slappna av och njuta :P Jag väljer att tro på dig! ;) Kramar!
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-05-14 14:25:05 följande:
    ååh tack!!! Gud vad glad jag blir!!! <3<3  KRAM!!! Jag kommer försvinna över helgen sen, vi skall till svärisarna =) Åter på måndag eller tisdag
    heh - du är du väl värd ;D Ha det gott hos svärisarna dina ;)
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-05-14 15:28:18 följande:
    Åh tack! Och cancer också, nä fy, då är allt verkligen som det ska att du har en liten pys i magen!!
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-14 16:03:34 följande:
    Men då förstår jag dig så jävla mkt för canser det är det hämska det går inte att bota drömma om hur hämskt det är.Men nu är det borta och du måste tänka njutid inte dåtid utan nu och du är gravid och du ska bli mamma och vinna denna hämska räddla du har.
    Jo det var en pärs att gå igenom och det var precis då man går in i puberteten..Var sjuk i två år - från 14-16 år..Tappade hår, rasade i vikt och förlorade många vänner på kuppen..

Har sedan dess varit rädd för att vara infertil och när det tog så lång tid innan det hände blev jag ännu mer säker på att medicinerna gjort mig infertil..Men att bli gravid är väl det ultimata beviset på att man är frisk på riktigt.. Åh vad jag längtar till att bli mamma, men vågar liksom inte slappna av... väntar mig ett bakslag hela tiden.. 

Tack för era varma ord! Så härligt att ha er här i den tråden!
  • MalakiW
    Mopplis skrev 2010-05-16 16:30:07 följande:
    Nä nu j-vlar har jag fått blödningar IGEN!!! Va e detta? Ont i magen har jag oxå- inte bebis magen utan ovanför naveln och upp till revbenen.. Får fråga på inskrivningen om 2 veckor vad det är som händer med mitt lilla kön, kanske får räkna med att ha sånna här småblödninagr lite då o då
    Emynem skrev 2010-05-16 17:00:51 följande:
    Jag blöder HELA tiden. Har blödigt säkert 11 gånger sedan jag blev gravid. Är nu i v.8+3 ocg gravid är jag då fortfarande.Dom sa på gyn till mig att "OM du får missfall så kommer du att märka det" för nu är det så pass "stort" att det märks att det kommer ut.Men jag vet, det är inte roligt att undra!
    jopp här är det en som inte blöder men som har brun flytningar.. tröttsamt... Min egna lilla analys är att det bara kommer ngt när jag har rört mig, för på natten får jag aldrig något. På kvinnokliniken sa de också till mig att jag skulle märka om det var MF, fostret borde vara runt 4 cm nu och det skulle märkas om det kom ut.. Men det är som sagt inte roligt att gå runt och tänka på detta..
  • MalakiW
    Juvel skrev 2010-05-17 14:14:17 följande:
    Just det, jag gjorde även ett cellprov för det var ändå dags för det (har gått några år sedan sist, fy mig!!!) och då sa barnmorskan att jag hade en vääääldigt gravid livmodertapp, den var jätteblå sa hon. Hi hi, lät så kul att en tapp kan se så gravid ut.
    jag vart också kallad till cellprov men jag blev strängt avrådd av BM.. tänk så olika råd man kan få!
  • MalakiW
    TheUnknown skrev 2010-05-17 16:28:14 följande:
    Sexlusten finns! Här klagar inte heller mannen, han säger snarare "men du har ju urinvägsinfektion ju..." men annars kör vi på som vanligt =)Jag mår bra. För bra. Jag gillar det inte. Jag mår inte illa, jag har lite ont i brösten, idag har jag haft molvärk (kan lika gärna bero på UVI!) men inget mer :( gillar inte!
    jag mår också "för bra" :) inget illamående, möjligtvis ont i brösten fast och andra sidan väääldigt trött..
Svar på tråden December Bebis 2010 :)