Inlägg från: Minifer |Visa alla inlägg
  • Minifer

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-04-28 21:46:35 följande:
    Ni som har barn innan, har ni testat den här? Känner ni någon som gjort det? Vad tyckes? www.mamastore.se/product_info.php?cPath=166&p... Kanske är liite långt innan att tänka på sånt, men jag är ett freak när det gäller planering och vara ute i god tid  
    nix, däremot har jag en betydligt sexigare gördel/korsett från twilfit =)
  • Minifer
    Momalicious skrev 2010-04-28 23:33:48 följande:
    Äh, sexig kommer jag ändå inte vara efter en förlossning. Huvudsaken är att den är bekväm känner jag ;) Kommer förmodligen se ut som ett ras första tiden efter hihi. 
    nä, men två tre månader efter kanske du känner att det är nice med en svart liten historia som håller in magen och ger en snygg midja =) Den gör underverk på slappa magar, tro mig! :D
  • Minifer

ja, heh, jag är 5+6 idag, fortfarande inga symptom. Förutom lite illamående ett par sekunder varannan dag typ. Minns att jag var supernojjig över det förra graviditeten, att jag hade lite, men nu har jag såååå mycket mindre. Det beror säkert lite på dagsform det där. Om man är tröttare, piggare etc. Det är ju för att kroppen inte är van vid hormonerna man mår bajs. Oavsett vad är det alltid skönt att ringa in och bli lugnad av ett proffs =)

• Minifer
    Thezzan76 skrev 2010-04-29 11:09:03 följande:
    Jag är i vecka 6+6 idag och har redan gjort 2 Vul, pga att jag inte hade en aning om hur långt gången jag var pga att jag inte fått tillbaka mensen från förra graviditeten. Vissa dagar har jag mer symptom än andra, med illamående trötthet och "mensvärk". Förra graviditeten växte brösten rekordsnabbt och ömmade tidigt i graviditeten, men det märker jag inte ens av nu, då jag fortfarande delammar sonen som är född 15 aug -09. Här erbjuds alla oavsett ålder kub-test gratis. Då får man ju en chans att se om allt står rätt till iom UL, tidigare än Rutin UL, och det tycker jag känns skönt.
    vad kul, då får vi ungefär samma mellanrum mellan våra =) Min son är född i september 09
  • Minifer
    Karttikeya skrev 2010-04-29 12:45:52 följande:
    Nu blev jag plötsligt orolig istället.. BM ringde nyss, jag var på toa så hann inte svara, men hon talade in på telefonsvararen. TSH var lätt förhöjt, någon som vet vad det innebär? Jag vet bara att det kan bero på att sköldkörteln producerar för lite hormon vilket kan leda till skador på fostret Jag ska iaf dit snart igen för att ta ett till kontrollprov.. Det kanske inte är farligt om det bara är lätt förhöjt? Vet inte vad jag ska tro
    det behöver ine betyda något alls, jag fick samma förra graviditeten, men vid kontrollprovet var det helt normalt. Det kan fluktuera lite =) Om TSH var lätt för höjt innebär det ju att sköldkörteln producerar aningen mer hormon, inte mindre, väl?
  • Minifer
    TheUnknown skrev 2010-04-29 14:51:24 följande:
    Tänker lämna er och tråden nu. Kanske kommer tillbaka. Just nu vet jag inte om det blir en decemberbebis eller inte.. Lycka till allihop!
    men vad jobbigt =/ Håller tummarna för att vi ses härinne snart igen!! *kram*
  • Minifer
    AnnaCL skrev 2010-04-29 18:20:35 följande:
    Hej på er. Tänker ni göra någon fosterdiagnostik?
    ska göra allt jag kan =) Förra graviditeten spenderade vi v19-20 i skräcken att kanske förlora vår son eftersom det hittades tecken på trisomi 18 (och 21), och det vill jag aldrig mer uppleva, hellre upptäcka sådant så tidigt som möjligt isf. brrr! (allt slutade gott, pojken var helt frisk)
  • Minifer
    AnnaCL skrev 2010-04-29 19:07:09 följande:
    Vi funderar också på NUPP, eller KUB är det som erbjuds här. 1500 kronor om man är under 35 år. För oss är det inte heller självklart vad vi gör med ett eventuellt svar om att kromosomavvikelser kan föreligga. men samtidigt är det väl bättre att veta att något är fel så tidigt som möjligt? Eller hur tänker ni?
    precis. Det finns ju flera olika kromosomfel som inte är förknippade med liv utanför livmodern, och då är valet enkelt för min del iaf. Hellre få veta det i v 13 än i v 20 när barnet redan sparkat i magen flera veckor, usch
Svar på tråden December Bebis 2010 :)