Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Jessika82 skrev 2010-06-07 19:34:12 följande:
    NhjärtaD skrev
    Varför nojjig?
    Hur kändes det att jobba då?

Jag har inga symtom på att jag är gravid för utom större bröst...
    det känns jätte bra att jobba, efter 2år hemma så är det skönt att komma ut och träffa lite folk..

Jaha, men det kallas juh spökveckorna nu fram till man börjar känna bebis säger dem, så det stämmer nog då

Behöver inte vara nojjig gumman, du kommer kanske vara först ut ele in

ja, det är en jäkla skillnad, man blir trött men på ett helt annat sätt...kul

Kul med alla NUPP & UL & nöjda bebisar & föräldrar

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

god kväll...

Jobbet gick bra idag, skönt med kort dag...
    Barnen var dock super trötta idag, så det var lite tröttsamt, men men så e de, blir nog likadant imorgon....ska jobba samma då....

Deras farmor kom idag...hon har väldigt mycket att säga till om ang vårdnaden osv, men det hon säger, säger inte pappan, han säger liksom ingenting....gaaah, vi var rätt nära innan, men har glidit isär sen jag träffade min sambo...
    Hon tyckte jag gjorde det svårt för mej själv genom att skaffa fler barn med en annan pappa, för det kommer juh bli jobbigt när mina tidigare ska vara hos sin pappa en vecka, vi har inte ens bestämt att ha varannan vecka ännu!!! & så är det väl många som har det....:s hon är skit jobbig numera, vill inte säga upp kontakten heller för barnens skulle, men jag tål inte hur mycket som helst...gaaahhhh....

Annars är det kanon idag med

kram på er

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

MalakiW:   , kan inte ens tänka mej hur du känner, meeeeen jag håller med att du verkar såååå stark och kommer bli en kanon mamma, nästa gång är det din tur att få känna det vi andra känner!!!! Du är värd det!! <3

Majorima: Grattis HUr mycket fyllde du?

ÄlskarNova skrev 2010-06-08 09:08:09 följande:
    Malaki: huu vilken dag du hade igår! Kram till dig och hoppas de kollar ev.myom i framtiden ordentligt-verkar läskigt!

Majorima: Grattis får man väl säga då!

Nu tror jag förövrigt att min värsta trötthet har försvunnit. Har en liten dipp kring.20 på kvällen men kommer jag bara förbi den så klarar jag mig tills också sambon somnar. Skönt att känna sig som "normal" när det gäller det igen. Magen har också börjat ta form på nederdelen. Syns så tydligt när man ligger ner och man känner livmodern en cm nedanför naveln och där nedanför är det hårt! Som en liiten kula. Snart är jag ÄNTLIGEN i v.15. Har varit den längsta veckan nånsin! (blev ju bakflyttad i tors. så har "fått göra om" 2dgr) Men skönt att veta att jag kommer stanna på den här räkningen grav. ut. Inget som ändras på RUL. 

(idag: v.13+6) 
    Låter kanon
    Emelle skrev 2010-06-08 14:42:13 följande:
    Majorim- Grattis på födelsedagen då
    MalakiW- Fy vad jobbigt...kramar i massor!

Grattis tiller som gjort fina UL. Härligt!! Lääängtar tills vårt nästa måndag!

Själv har jag berättat för chefen om graviditeten. Lite jäkligt läge nu med tanke på neskärningarna vi står inför, men efter ett möte i morse då vi diskuterat fanns ett bra läge så då tog jag det. Nu vet verkligen ALLA. Det är skönt. Bara det går bra nu....-)
    Var på släktkalas i helgen med sambons släkt och där såg ju de som inte visste innan så nu är det verkligen out in the open. Sen är jag ju smällfet så det går ju inte att inte se det precis längre

Jag har såååå jobbig mage, mest på kvällen. Nån annan som har det och vad gör ni mot det i så fall? Känns som jag är proppmätt, illamående och lite magkatarr blandat. Det blir värre då jag ätit sötsaker under dagen så det försöker jag verkligen undvika. Skitjobbigt är det. men hellre dålig på kvällen än på morgonen!
     Lättnad när alla vet ändå

HIhihi har du lagt in bilder??

Ooooo jag vet vad jobbig mage innebär, fast inte som du har det....
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-08 15:54:33 följande:

iiiiiiih jag har värdens sötaste lilla (anonyma bebis) i magen hihihi
    Bf ja den blev 22 dec !!! och så fick vi 2 söta jätte tydliga bilder från våran  anonyma bebis oxå

HIhihihi så kul

Jag ska få lyssna på hjärtljud på torsdag
    Stoce skrev 2010-06-08 16:17:43 följande:
    Vi överväger att beställa vagn imorgon. Om vi gör det innan semestern, så får vi gå efter 2009 års prislista, om vi däremot väntar och beställer nästa års modell så kommer det kosta oss typ 800 kr mer... iiih, känns som att det blir väldigt verkligt nu
    Ska hämta hem en spjälsäng i veckan också, som vi får av min kompis. Nu händer det saker! Nu räknar jag med att bebis stannar i magen och kommer ut lagom till min födelsedag
    Ojojojoj ni är på G
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Hej hej...

Lugn stund i soffan....inte den mysigaste atmosfären bara då jag & sambon "små tjabbat" lite....men men de e sånt som händer...& måste hända....

PÅ torsdag ska vi lyssna på bebis hjärtljud iaf Längtar!!!

Imorgon blir det en hård dag, plugg & jobb...likadant torsdag....får se om man är ledig nått ihelgen ele om man ska jobba....

vad mumsar ni om på kvällarna???

• Trollungarnasmamma
    Stoce skrev 2010-06-08 20:41:29 följande:
    Emelle: Det blir en Emmaljunga citycross, i creme leatherette med en quadrolift till. Känns som smidigt att bara kunna torka av den om den blir smutsig, plus att den är snygg
    Vill ha en vagn med fyra stora hjul, samtidigt som jag inte vill ha en JÄTTEvagn, så detta känna som den perfekta vagnen för oss. Har flera kompisar som har den till sina barn och är väldigt nöjda.

NhjärtaD: Ja, blir nästan lite rädd att vi är på G för snabbt, men samtidigt så är det ju en bebis i magen. Orkar inte gå och bara vara rädd och orolig längre. Vill få glädja mig, och det här gör att det börjar kännas mera verkligt. Om nu inte priserna gått upp på vagnar sedan hade vi nog väntat, men nu känns det som att vi vet vilken vagn vi vill ha, så då kör vi på det
    Nej då bara kör på!
    Får man det billigare oxå så är det kanon!!! Skulle vi med göra om vi hade fått ett läge

Jag har redan börjar fundera på hur vi ska designa bebishörnan i vårt sovrum
  • Trollungarnasmamma
    MajMamman08 skrev 2010-06-08 21:03:00 följande:
    Nu har jag äntligen lagt in bilderna på våran bebis från NUPP i går!

Emelle: så jobbigt Hoppas de hjälper med tipsen du fått!

NhjärtaD: e inte sugen på något alls på kvällarna,e typ mätt efter o ha ätit hela dagen,hehehe! Får se hur länge de håller i sig
    Sjukt sugen på gröna äpplen i varje fallen! Du då?
    e sugen på nått på kvällarna men vet inte vad, så jag tänkte få lite förslag
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-08 21:53:18 följande:
    Gräddbakelser jora jag förstår men inte vara mutter hihi du går inte upp i vikt men det gör jag
    Men du går upp i vikt för en god sak du e gravid och nyttig av dig hihi jag o nyttig o gravid

Jag äter allt är sugen på allt haha sjukt!!
    ja jag äter konstant, men på kvällarna är jag sugen på nått litet enkelt men vet inte vad...
  • Trollungarnasmamma
    Karttikeya skrev 2010-06-09 10:38:31 följande:
    Tack så mycket ! Skrattande Jag fyllde 22 härliga år! ^^

Usch, min förkylning vill inte ge med sig och jag känner hur den börjar dra sig åt bihålorna. Jag som trodde jag var "botad". Förra och förförra året hade jag problem med bihålorna nästan konstant, det var ett helvete rent ut sagt. Obestämd

Idag ska jag tvätta några maskiner hos mamma och pappa, dom har två maskiner så då går det åtminstone undan.

Är det nån av er som fortfarande lite då och då har molvärk?
    Härlig ålder
    Minifer skrev 2010-06-09 11:09:32 följande:
    Jag var på KUB nyss, GUUUUUUUD vad nervös jag var. Hade maken och mini med, har ingen barnvakt, och när de inte fick följa med in började jag grina, var så hemskt nervös! Men det gick väl ok! Jag ÄR gravid! Fick siffrorna 1:1545. Åldersrisken är ju 1:545 så det var ju bra för åldern. Och det var på Downs, de andra (18 o 13) hade jag 1:20 000 på. Nackspaltens största var 2.2 men de flesta var runt 1.7.  Bebben var 5.6 cm och vinkade =) Blev flyttad från julafton till 19 december, vilket innebär att jag nu är i v 13 och därmed förbi de första 12 veckorna, hurra!!

Tack för alla tummar!! Kunde varit bättre siffror, men kunde varit mycket sämre också =)
    Åhhhh vad mys att se bebis
    Vet inte riktigt vad siffrorna innebär men det kommer att gå bra!
    & grattis till de 12 hela veckorna
  • Trollungarnasmamma

Inte kommit igång med pluggandet, fy på mej....kanske får plugga en timme ikväll med...

Imorgon ska vi få lyssna på bebis

Ang mammabyxor, de jag har, kan jag ha nu...misstänker starkt att jag inte kommer kunna ha de hela grav utan måste köpa nya... tips om snygga mammajeans utan att kosta 800-1000:- Obestämd

nehe nu ska jag plugga innan sambon kommer på lunch!
    hej hej

• Trollungarnasmamma
    Minifer skrev 2010-06-09 12:59:03 följande:
    Tack hörni!!

Majorima: andra tråden är bildtråden, finns länk uppe i trådstarten =) Jag blir säkert tillbakaflyttad på RUL, ahah!

NhjärtaD: mysigt att lyssna! Billiga mammakläder: Tradera. Köpt massa kläder där. Bla ett paket med typ helt oanvända 2 par jeans, en jeanskjol och tre tröjor för 200 kr. har brallorna på mig nu, kickass! =)
    Jag kikade på Tradera, men hittade inget kul, vet juh inte vad man ska ta för stl heller...:s
    Jag har 27 i ett par & 28 i ett annat här hemma...
    Jerseygirl skrev 2010-06-09 13:07:54 följande:
    Nu har jag varit på KUB-test. Insåg nog inte riktigt förrän nu efteråt hur orolig jag varit... Men allt såg kanonbra ut, jättelåga riskvärden och ett glatt vinkande pyre. UNDERBART!

Hjärta
    Så nu ska man väl berätta på jobbet... fast jag vill inte. Min jobb situation är inte optimal och jag tror att om ett par veckor har jag hunnit reda ut det värsta. Men om ett par veckor kommer min redan stora mage vara enorm! Jag har 3 tröjor jag byter mellan. tycker de som är pösiga men som sitter åt vid höfterna funkar bäst. Nån som har tips annars? Det är ju tarmarna som är svullna så kulan sitter högt upp och jag har liten byst så den förvillar inte heller... knivigt.

Minifer: Hur lång var din bebbe? Min var 63.2mm men hon gav inte nått nytt datum utan sa att man gjorde den bestämningen vid RUL. Jag är preliminärt beräknad till 21/12. RUL är 20 juli så jag får snällt vänta, men nu när man vet att allt ser bra ut så här långt kommer sommaren bli betydligt lugnare!

Lycka till ni alla andra som väntar på olika tester.

MalaWi du tillför tråden massor! Det är fantastiskt att se vilken styrka du har att gå vidare, jag tror det smittar till oss alla som kan behöva lite perspektiv på tillvaron...

Regninga sommarkramar till er alla!
    {#emotions_dlg.flower}
    Som sagt UNDERBART!!!

Jobbigt med jobbet juh...jag är bara timvikarie så jag har inte sagt nått till chefen...men mina kollegor vet om det & det syns juh så pass tydligt nu tom med jobbatröjor på!

Tunikan i XS kan jag inte ha, den i S går....
Svar på tråden December Bebis 2010 :)