Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Stoce skrev 2010-06-10 09:06:07 följande:
    Tack alla som skrivit {#emotions_dlg.flower} Det känns faktiskt aningen lugnare idag, har hunnit tänka igenom det och det kommer inte mera blod. Har heller inte ont.

..... (ringer BM)

Bm säger också att det låter högst troligt att det är resterna av blödningen i lördags.  Att det har legat och samlats och koagulerat och sedan kommit ut med en flytning. Stickningarna jag har säger hon kan bero på någon nerv som ligger i kläm, eller ligamenten på höger sida som tänjer sig eftersom allt såg bra ut med bebis på UL. Ingen anledning till oro, då jag inte blöder något mer. Bebisen tar inte skada av stickningarna. Otroligt lugnande besked!

Ska ändå ta det lugnt hela denna vecka, ledig från jobbet idag då jag var på dans till orkester med mina söta 9:or en kväll. De fick lära sig dansa bugg, vals och foxtrot inför grundalbalen som är ikväll. Då ska jag svira om och gå och fälla en tår över hur fina de är, och så har de bjudit med mig att komma och äta med dem på balen. Ska bli skoj, har varit deras mentor sedan de gick i 7:an, så det är rätt sorgligt att släppa iväg dem imorgon då vi har skolavslutning. Mitt första gäng - har jobbat som lärare i 3,5 år nu...
    Nu har jag hunnit läsa lite ikapp, vad härligt med ett lugnande besked! Inte haft någon blödning (än) och förstår att det måste vara helt sjukt hemskt. Burr. Kram!
    MajMamman08 skrev 2010-06-10 09:08:36 följande:
    Vilken underbar man du har De vet hur man ska göra en kvinna glad,hihi!!
    Min SAmbo lagar all mat här hemma för jag orkar inte...han e så söt!!!

Angående VUL osv är det jätte olika beroende på vart man bor i vilken kommun. Tror alltid att man ska få ett läkarbesök i varje fall,men alla e inte berättigade något VUL.
    Där jag bor får man endast RUL om de inte skulle visa sig att man behövde VUL/UL tidigare. Så hör me din bm hur de gör i eran kommun,annars boka ett privat!!
    Du har alltid så bra svar, man blir alltid så glad när du skriver hihi! Ja, jag missade såklart bm's telefontid idag. Orka att ha olika varje dag! Får skriva en lapp med telefontiderna så jag har koll på det Ska ringa imorgon i vart fall och då får jag väl svar. Annars bokar vi lätt privat, alldeles för nyfiken för att vänta!
    NhjärtaD skrev 2010-06-10 10:16:01 följande:
    Underbar man!!
    Jag har en liknande Men det var länge sen nu jag blev riktigt bortskämd Men igår när jag vaknade så stod det en bukett syrener på bordet & luktade gott...
    Såna små grejer gör han ofta, ihelgen ska han få laga mat för det mesta
    Städningen kanske vi hjälps åt med, mår juh bra nu så då tycker jag vi kan hjälpas åt, men visst är det skönt när de finns där & förstår vad de ska göra 

Ja eller hur! Han brukar skämma bort mig rätt mycket med små vardagsgrejer men även större, men blir alltid lika glad varje gång Jag mår riktigt kasst men jag stökar i alla fall inte ner, så det är väl bra när jag inte orkar diska haha.
    NhjärtaD skrev 2010-06-10 10:18:27 följande:
    Wiiiiiie, vid 12.40 ska vi få lyssna på vår bebis ska bli så mys att få höra de fina hjärtljuden igen...

Ska plugga lite nu innan lunch, BM & jobb. Ska jobba på ett ställe jag inte varit på på evigheter, får se hur det går.

Vart tog sommaren vägen??

kraaam
     Åh, vad härligt! Vill också. Även om jag mår illa och brösten blivit massiva (!) och magen blivit rund så kan jag ändå inte fatta att jag är gravid. Hur lång tid ska det ta egentligen? Men gud så härligt, längtar tills jag får göra hjärtljud. Hur långt gången är du?

Det där med sommaren funderar jag också på. Fast jag lider inte så mycket av att det är molnigt. Är ju ändå bara inne och mår illa  
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-06-10 13:58:58 följande:
    12 passerade veckor nu!! Wihooo!! Skrattande
    Skönt!!
    Kan ju gå fel nu med men ett mål på vägen är det ju allt!

Lagar ris, quornfilé och currysås. Tänker äta det och läsa nya MAMA som kom med posten och Amelia gravid  innan det är dags att gå till dotterns skola för öppet hus i em.
    man få ta vara på de små stunderna... Om precis en vecka är det sommarlov och då är det ju fullt hus här med barn och kompisar i 8 veckor så nu kommer en hektiskt tid snart!! Men härlig!

Snart semester ju...vilekt jag gläds åt mer än någonsin för idag fick jag veta att jag får behålla min tjänst!!! Skål
    Kan säga tt jag drog en lättnadens suck och kan verkligen se fram mot att vraa ledig och ha ett jobb att komma tillbaka till. Jäkla neskärningar!!
    Vi ska till Stockholm en långweeknd. Till Karlskrona och sen ska vi ha min mammas hus en vecka (stort på landet med massa härlig skog, nära både hav och med egen pool) där ska vi vara med 2 familjer till och bada softa och åkta över till Öland för djurpak och shopping, ta en dag i Kalmar och abra ta det lugnt!! Ska bli sååå skönt!!

Vad gör ni på er semester??
    Åh, vilken bra dag det lät som! God mat, bra tidningar, får behålla tjänsten och ha en härlig semester! Gud så skönt!
  • Momalicious
    Utomlands skrev 2010-06-10 17:39:55 följande:
    Oj oj oj hänger inte med, ni skriver sa mycket! :D KUL med alla ultraljud!
    Stoce, vad skönt att det är lugnt igen!

Igâr kände jag som en buff = en liten liten tryckning, typ 5 cm under navlen till höger. Vet inte om tarmarna gâr precis där. Och idag läser jag om era fjärils känslor och buffar.

Jag är först föderska och är i vecka 14+3 (grav vecka 15) är det värkligen möjligt att det kan ha varit den lille???? Emotion!!!! Men jag har ju läst att man inte kan känna nâgot förrän i v17 som tidigast som förstföderska.
    ???
    En bekant till mig har två barn, första kände hon i vecka 12 (11+) och andra i v 11(10+) så det går allt. ;)
    NhjärtaD skrev 2010-06-10 21:27:43 följande:
    Fast ibland så undrar jag vad han tänker med, för bara för att jag mår bättre så behöver jag inte bli bortskämd ele? Tycker jag gör mer än honom nu hemma, men men han finns här hemma iaf, även om man måste gnälla ibland

Ne, jag förstår väl nu för det mesta, men ändå inte
    Men det det slog ett stark hjärta på 152 där inne idag & jag är i v 14+3 idag.

hahaa ne då är det bra väder för din del, jag blir mycket piggare & gladare med sommar! Men det verkar bli bättre på lördag, söndag....
    Det regnar inte här i alla fall. Bara mulet. Men, det är så det känns i min mage så jag lider inte så mycket ;) Åh hjärtslag... Gud vad jag längtar!

Gnälla bör man, annars dör man ;) Nytt ordspråk från mig haha. 
  • Momalicious

theunknown: lycka till själv!

Är det nån mer än jag som mår illa fortfarande? Jag har hittat det som hjälper i alla fall! 
    Turkisk peppar! Åh så härligt. Fick tipset av en svägerskas kompis. Fast de flesta är ju längre gångna än jag är så är väl bara lilla jag kvar haha.

• Momalicious

Guuuud vad längesen det känns som man skrev första inlägget. Satt och läste "första tiden" i  tråden. Herreguuud vad vi/ni skrev! Typ 10 sidor på en dag Men lite kul att läsa att jag var i vecka 3+3 eller nåt när jag plussade. Herregud. Känns som flera år sen nästan.

• Momalicious
    Blåbärssaft10 skrev 2010-06-11 12:54:47 följande:

Hej! Nu hoppar jag också in här, bättre sent än aldrig. Länge sen jag var in på FL nu.

Och oj vad tiden har gått fort! Jag och sambon väntar vårat första barn 21 dec, är med andra ord i v.13, 12+2. Läst lite bakåt och alla verkar vara i lite olika skeden. Syns gravidmagen på er än? Gått upp mycket? Längtar så tills det börjar synas..:)

Välkommen! Vi är skitmånga nu, kul!
    Ja det syns. Alla som vet tycker att det syns skitmycket. För dom som inte vet så.. Ja, ingen frågar men det är väl för att vara artiga haha. 
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-11 14:32:22 följande:
    Är det bara jag som vettas som en GRIIIIIIS  jag svettas hela tiden överallt.
    Sen börjar bösten spännas åt ordentligt dirket jag tar av mig Bh:n så gör det ont det är som tegel sten haha och bröstvårtorna JÖSSE NAMN det gör PISS PISS ont i dem!!!
    In i he*lvette alltså det är som någon håller i dem med en tong och bara drar hela tiden så dom är så ömma.
    Kan inte änns ta i dem.
    JAG! Inte hela tiden, men svettas ofta! Känns som man är i klimakteriet nästan Och känner igen det där med brösten, aj aj aj!
    wildahallon skrev 2010-06-11 19:44:27 följande:
    Jag SPYYYR varje dag fortfarande :( Är i v.14 nu.. hoppas det släpper nångång..

Har ingen aning om jag gått upp, då jag inte äger en våg, dock har jag riktig kanonkula. Är väl dock ingen bebismage, utan uppsvälld mage. Men det går knappast att dölja längre ;D
    Testa med godiset turkisk peppar. Har tack vare dessa inte mått illa eller kräkts alls idag. Tror sannolikheten att jag skulle må bra idag inte är så stor om det inte är för dom, eftersom jag höll på att dö (kändes det som) igår.

• Momalicious

Eftersom det är fredag så ska jag och sambon göra det lite extra mysigt ikväll. Film, god mat och allmänt mysa. Ska bli extra trevligt eftersom jag inte mår illa!
    Nu ska vi ställa oss och grilla under taket på vår uteplats haha. Regnet öser ner, men vad gör det? ;) 

• Momalicious
    ModerTeres skrev 2010-06-11 20:45:59 följande:
    Hej, jag hoppas också in här.

Jag och min man ska ha vårt andra barn, bf den 30 december =)
    Tycker magen är så stor. Fick vårt första barn i juni förra året så det är ganska tätt emellan dom. Men då fick jag ingen mage förrän v 17 typ men det ser redan ut som jag är i 5 månaden ungefär.
    Vad kul med nån som har BF ungefär samtidigt som mig. Jag har BF 31/12 :) Välkommen och grattis till grav!
  • Momalicious
    AnneliY skrev 2010-06-11 21:09:50 följande:
    Jag har ju BF 26/12 men jag kommer säkert få i Januari Flört
    Jag gissar (och hoppas haha) att det blir januari för oss med. Men med tanke på att vi har 31 så läääär det väl bli ett januaribarn. 
  • Momalicious

Hej alla glada! Precis som hos ÄlskarNova så är det storm här på västkusten. Uscha. 

Eftersom jag är så "sen" jämfört med er alla så gick jag in i vecka 12 idag! WOHO! Känns skitbra, som att man äntligen börjar komma någon vart. Och skönt att kunna pusta ut lite mer. Inte för att jag varit alls orolig det senaste. Men ändå :)

Jag har tydligen fått en riktig mage. Alla som vet kommenterar. De som inte vet säger väl inget för att vara snälla, i vanliga fall är det ju inte okej att kommentera folks vikt ;) Men nu gör det inget om det kommer ut känns det som.

Nej, nu ska vi åka och handla lite. Hoppas alla har en mysig lördag trots allt i rusket!  

Svar på tråden December Bebis 2010 :)