Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Ni som väntar syskon!! Hur ska ni berätta för eran släkt?? Några tips på nått roligt man kan göra el säga för o släppa bomben

• MajMamman08
    linn78 skrev 2010-04-21 21:26:53 följande:
    Hej saliva! kul att du hittade hit! Jag har också funderat på det, och vad jag kommit fram till hittills är att skriva på en av sonens t-shirt med textil pennor "Jag ska bli storebror i december" och sedan be mormor eller morfar att ta av honom jackan när när vi är där. Men så vill jag göra något mer om det nu är så att det blir twins, för det förväntar dom sig inte alls. Finns inga tvillingar någonstans i varken min eller gubbens släkt. Och där har jag ingen aning om vad man kan göra...
    åh de låter ju som en toppen ide=) Så mysigt med tvillingar och har ni inte de i släkten så e de ju gör coolt Verkligen speciellt=) när skulle du göra koll igen??

GRATTIS ALLA SOM E NYA O PLUSSAT
  • MajMamman08
    linn78 skrev 2010-04-21 21:26:53 följande:
    Hej saliva! kul att du hittade hit! Jag har också funderat på det, och vad jag kommit fram till hittills är att skriva på en av sonens t-shirt med textil pennor "Jag ska bli storebror i december" och sedan be mormor eller morfar att ta av honom jackan när när vi är där. Men så vill jag göra något mer om det nu är så att det blir twins, för det förväntar dom sig inte alls. Finns inga tvillingar någonstans i varken min eller gubbens släkt. Och där har jag ingen aning om vad man kan göra...
    glömde fråga,när ska ni berätta nyheten i så fall?? Vi tänkte vänta till v 12 i varje fall!! Du måste hålla oss uppdaterade hur de gick sen när du berätta o hur du gjorde
  • MajMamman08
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-22 07:44:04 följande:
    Välkommna gud vad kul med så många nu i denna tråd och grattis till alla + Själv ska jag ringa min läkare privat idag läkaren e nämligen inte öppet idag men jag ringer honom hem och berättar att jag vill ha en tid NU !!Jag är så jävla orolig vet inte varför men jag är bara det..Jag har dåliga vibbar blöder inte men jag känner mig inte gravid..Jag har bara hunger kännsla på natten och hela tiden (normalt som gravid)Jag kissar hela tiden i natt 4 ggr blir tokig (kissar hela tiden normalt graviditet)Huvudvärk = slutat röka 16/4 då jag fick ett +Humörsväningar som fanlite molvärk inte mkt allsJag har inteMolvärk så man ska ha tror ajg jag vet inteJag känner stickningar i underlivet jag får kramper då o dåmagen är jätte svullenJag tror jag dödar mitt barn jag sover på magen Fattar ni JAG ÄR OROLIG kan inte koppla av När jag fick ett + i vecka 6 så var det ett svagt + eller aj ett + som jag hade nu som finns i min gallerie och dom är lika synliga men där sa dem att när mf kom i vecka 8 sa dem att fostret redan död i vecka 4 och jag hade kramper o sticningar i underlivet samma som NU och då misstänkte jag något var fel Har inga symtomer längre !!!Mina försvann i vecka 7 precis som NU och då jag fick MF
    E med sjukt orolig för MF,ska göra VUL nästa vecka på tisdag,både längtar o inte längtar,de enda jag tänker på e om de  verkligen e en bebis där inne...kollar trosan tusen gånger om dagen så de inte e något blod!!
    Men jag känner av gravsymptom och illamåendet kom ju bara för några dagar sen,så de borde de la vara ett litet frö där inne??!!!

Förstår din oro i varje fall!!! Men som en annan skrev lite kramper i magen e helt normalt och även stickningar i underlivet har jag hört!!! hoppas du får tag i din läkare i varje fallen och få kolla upp,annars blir man ju tokig!!!
  • MajMamman08
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-22 09:19:10 följande:
    Tack gumman ja titta på trosan och titta på pappret och toan gör jag med och sen tar jag hande på magen och säger min beis Nu ska jag bara koppla av..Ringde min läkare nu har FÅTT TID måndag kl 10 med morgonurin och så blir det VUL åååh yess jag sa att jag var orolig och att jag hade ett Mf i vecka 8 för hon sa att man inte tar en tid innan vecka 8 och 10 men jag sa att jag hade haft ett mf.Sen frågade hon mig om jag blödde men jag sa nej jag känner bara att allt inte är okej..Då förstod hon mig.
    Skönt o höra Nu håller vi tummarna,men bebis mår säkert ypperligt där inne
  • MajMamman08
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-22 09:24:46 följande:
    Då är det en bebis som vill skräma skitet av sin gammla mamma Nu ska jag besöka den på måndag hehe hoppas den inte blir rädd och bestämmer sig att inte komma ut alls när 9 månader har gått
  • MajMamman08
    Stoce skrev 2010-04-22 10:25:14 följande:
    Kommer precis från VUL och från att ha oroat ihjäl sig, så är jag nu så otroligt glad! :at slog så fint och jag är i v. 6. Det var alltså lite senare än jag trott, men vad gör väl det?! Underbart underbart underbart!!!! Tjoho!
    Wiiiiii{#lang_emotions_gravid}
  • MajMamman08

Jag har fått tid till NUPP test den 7 juni....långt dit,men då e jag i v 14 (13+1). Sen fick jag ändrat min inskrivningstid till den 10:e istället för den 17 maj

Nån mer som ska göra NUPP?? (får de genom MVC då de e BM under utb som ska göra detta)

• MajMamman08

Jag skulle inte säga nej om vi fick en liten tjej då vi har en son nu!! Vi tänker nog att ta reda på barnets kön,dels för att vi inte gjorde de med första barnet och sen för jag e så nyfiken och att man kan planera lite mer

ÄlskarNova skrev 2010-04-23 13:08:33 följande:
    Vad äta när man mår illa?? Är hungrig men har bara ätit ett päron till lunch som var otroligt gott och läskande. Men kan inte komma på vad man är sugen på? Tycker allt man kommer på låter äckligt och man mår illa bara av att tänka på vissa saker.. Tips på god mat som passar en illamående gravid?
    ja de efterlyser jag med,inget smakar ju bra nu,inte suger på något o blir man de så mår man ju typ ännu mer illa efter första tuggan!!! E sjukt hungrig hela tiden men kan knappt äta nånting förrän jag mår illa!!

SEN UNDRAR JAG OM DET ÄR FARLIGT ATT SOLA SOLARIUM NU SÅ TIDIGT I GRAVIDITETEN???
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-04-23 14:24:25 följande:
    Alla symptom är som bortblåsta idag. Inte ens brösten känns.Fyyy vad nervös jag blir. Varför kan inte jag få må illa?? Ingen molvärk ingenting. Fick ju (och det är standard på mig vid graviditet) finnar eftr vi plussat. Nästan inga kvar nu... Och dom brukar vara kvar till 3.e månaden ungefär.Åååå va jobbigt!
    hade med finnar med sonen o i förra grav som slutade i MF,fick de direkt, tusentals hela ansiktet.men nu inte alls finnar!!!!!ok nån liten då o då,men de brukar ja alltid få även om ja inte e gravid så att säga!!!hehe
    Men e nog inte o oroa sig för,vissa dagar mår ja super illa,som i går,höll knappt på o ta mig till jobbet,o idag mår jag inte alls lika illa!! Sen e du la rätt tidig än va?? mitt illamående kom i v 7. men behöver ju inte alls komma på alla:)
    när hade du tid för VUL då??
    Minifer skrev 2010-04-23 13:53:50 följande:
    välkommen!! =) Och GRATTIS! Det är inte farligt att sola solarium, men hormonerna gör att man kan få oönskade pigmentfläckar som inte går bort efter graviditeten. Det gäller ju även vanlig sol. Själv är jag hellre blek än riskerar ännu mer fläckar, har så det räcker redan=)har hört att ingefära ska hjälpa mot illamående. Själv har jag aldrig mått så illa, men de tillfällen jag kände mig ulkig sist ville jag ha köttbullar eller chicken nuggets från max. Helt obegripligt, men det hjälpte. Börjar få liiiite problem med att ge sonen burkmat, uääää så äckliiiiigt ser ut som krääääääääääääk
    aha ok=) men har man mer hormoner nu el mer senare i grav?? känner mig sååå blekfis,haha! solar aldrig solarie annars,typ max 3 gånger om året o de brukar bli nu på våren,hehe!!! ja tack för tipsen,ingefära ska jag testa,men menar du sån där rot?? el pulver??
Svar på tråden December Bebis 2010 :)