December Bebis 2010 :)
Stoce skrev 2010-06-10 09:06:07 följande:
Tack alla som skrivit

Det känns faktiskt aningen lugnare idag, har hunnit tänka igenom det och det kommer inte mera blod. Har heller inte ont.
..... (ringer BM)

Bm säger också att det låter högst troligt att det är resterna av blödningen i lördags. Att det har legat och samlats och koagulerat och sedan kommit ut med en flytning. Stickningarna jag har säger hon kan bero på någon nerv som ligger i kläm, eller ligamenten på höger sida som tänjer sig eftersom allt såg bra ut med bebis på UL. Ingen anledning till oro, då jag inte blöder något mer. Bebisen tar inte skada av stickningarna. Otroligt lugnande besked!
Ska ändå ta det lugnt hela denna vecka, ledig från jobbet idag då jag var på dans till orkester med mina söta 9:or en kväll. De fick lära sig dansa bugg, vals och foxtrot inför grundalbalen som är ikväll. Då ska jag svira om och gå och fälla en tår över hur fina de är, och så har de bjudit med mig att komma och äta med dem på balen. Ska bli skoj, har varit deras mentor sedan de gick i 7:an, så det är rätt sorgligt att släppa iväg dem imorgon då vi har skolavslutning. Mitt första gäng - har jobbat som lärare i 3,5 år nu...
Nu har jag hunnit läsa lite ikapp, vad härligt med ett lugnande besked! Inte haft någon blödning (än) och förstår att det måste vara helt sjukt hemskt. Burr. Kram!
MajMamman08 skrev 2010-06-10 09:08:36 följande:
Vilken underbar man du har

De vet hur man ska göra en kvinna glad,hihi!!
Min SAmbo lagar all mat här hemma för jag orkar inte...han e så söt!!!
Angående VUL osv är det jätte olika beroende på vart man bor i vilken kommun. Tror alltid att man ska få ett läkarbesök i varje fall,men alla e inte berättigade något VUL.
Där jag bor får man endast RUL om de inte skulle visa sig att man behövde VUL/UL tidigare. Så hör me din bm hur de gör i eran kommun,annars boka ett privat!!

Du har alltid så bra svar, man blir alltid så glad när du skriver hihi! Ja, jag missade såklart bm's telefontid idag. Orka att ha olika varje dag!

Får skriva en lapp med telefontiderna så jag har koll på det

Ska ringa imorgon i vart fall och då får jag väl svar. Annars bokar vi lätt privat, alldeles för nyfiken för att vänta!
NhjärtaD skrev 2010-06-10 10:16:01 följande:
Underbar man!!
Jag har en liknande

Men det var länge sen nu jag blev riktigt bortskämd

Men igår när jag vaknade så stod det en bukett syrener på bordet & luktade gott...
Såna små grejer gör han ofta, ihelgen ska han få laga mat för det mesta
Städningen kanske vi hjälps åt med, mår juh bra nu så då tycker jag vi kan hjälpas åt, men visst är det skönt när de finns där & förstår vad de ska göra
Ja eller hur! Han brukar skämma bort mig rätt mycket med små vardagsgrejer men även större, men blir alltid lika glad varje gång

Jag mår riktigt kasst men jag stökar i alla fall inte ner, så det är väl bra när jag inte orkar diska haha.
NhjärtaD skrev 2010-06-10 10:18:27 följande:
Wiiiiiie, vid 12.40 ska vi få lyssna på vår bebis

ska bli så mys att få höra de fina hjärtljuden igen...
Ska plugga lite nu innan lunch, BM & jobb. Ska jobba på ett ställe jag inte varit på på evigheter, får se hur det går.
Vart tog sommaren vägen??
kraaam
Åh, vad härligt! Vill också. Även om jag mår illa och brösten blivit massiva (!) och magen blivit rund så kan jag ändå inte fatta att jag är gravid. Hur lång tid ska det ta egentligen?

Men gud så härligt, längtar tills jag får göra hjärtljud. Hur långt gången är du?
Det där med sommaren funderar jag också på. Fast jag lider inte så mycket av att det är molnigt. Är ju ändå bara inne och mår illa