Inlägg från: April barn |Visa alla inlägg
  • April barn

December Bebis 2010 :)

Moma: Jag har en kusin som är född 29 december, nu är han 9 år då men han har kalas för sina kompisar på sommaren oftast i juni också firar vi honom dagarna runt hans födelsedag det som passar bäst Glad

Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • April barn
    3 barns mamma84 skrev 2011-10-14 12:00:44 följande:
    Igår var det första gången elias drack ur pippmugg haha GUd han var så go och det fick så bra att dricka
    Marcus har alltid druckit ur eget glas, vi ville inte vänja han med nappflaska till allt Glad Men vad nöjd och go han såg ut där Skrattande
  • April barn

Angelique77: Hoppas verkligen lillen vill och kan stanna kvar i magen så länge som möjligt {#emotions_dlg.flower}

• April barn
    Momalicious skrev 2011-10-16 17:08:39 följande:
    Elliot har fått sin tredje tand (vänstra framtanden) utan att vi märkt något! Såg att den trängt ut i morse :)

Hur gör ni med tandborstning förresten? Vi borstar tänderna på Elliot men han äter alltid en flaska som han somnar på och det är ju inte bäst för tänderna... Tur att dom ska tappa tänderna ;)
    Men det man gör mot mjölktänderna sitter även i de vuxna tänderna sen, men Marcus somnar också med flaskan även fast det inte är det bästa.... Marcus har också börjat få en framtand nu, ser verkligen att den är på G ut så de kommer nog vilken dag som hellst nu Glad Bra så han kan tugga något mot de två han har i underkäken :)
  • April barn

Och såhär duktig var Marcus idag 10månader och 8 dagar Solig, hittade inte hur man sätter vattenstämpel på bilderna hur gör man det? Obestämd

• April barn
    Momalicious skrev 2011-10-16 21:20:26 följande:
    Hm, det har jag aldrig hört. Hur kan det göra det? Är ju helt nya tänder som kommer när de blir stora. Enda jag kan tänka mig är att om man inte lär ut god tandhygien från början så kan ju de permanenta tänderna ta skada när de kommit. Har du källa på det?

Duktig Marcus är förresten! Elliot går runt soffor och bord i en rasande fart. Fortsätter det i den här hastigheten kommer han gå innan 1-årsdagen.
    Hmm kan kolla om jag hittar något, jag minns inte vem jag hört det av men det ska tydligen vara så att det du utsätter mjölktänderna för typ går i arv, ja jag vet inte ska se om jag hittar något :) Ja vi får se om han går snart Skrattande
  • April barn

Äh jag hittar inget orkar inte googla mer heller :) Jag tror det var så att tex socker, karies eller bakterier vad det nu kan vara går ner i tandköttet och skadar de nya tänderna med typ... Men jag har ingen aning jag har som sagt bara hört det Glad

• April barn

Han går inte riktigt än men han står där man sätter honom, så står han flera minuter när han vrider och vänder sig runt, kastar bollar Skrattande

• April barn
    LillSnurr82 skrev 2011-10-16 23:17:26 följande:
    Ja Agnes kan stå, ställer sig upp utan att hålla sig i nåt tom. Går mot och med allt, brukar ta tag i barnstolen i benen och springa, haha ser för kul ut. Klättrar på ALLT! Upp på hyllorna i skötbordet, från soffa till byrå upp i fönstrerna osv..
    Hehe ja han går också mot precis allt, och försöker även klättra i hyllor Skrattande Dröjer nog inte innan de går nu tror jag Glad
  • April barn
    mamma smurfen skrev 2011-10-17 08:07:21 följande:

Ang tänder...

Ellie fick brev i fredags från tandläkaren, hon ska dit nu i mitten av nästa månad*ler*

Visserligen e de ju bra att kolla upp dom, men herre min je...hon har 6 st, å hur dom ska lyckas kolla henne i munnen å undersöka är för mig en gåta!

Någon mer som fått en kallelse dit?

Vi var där när Marcus var 8 månader, men de tittar inte i munnen utan pratar mest bara :)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)