-
Samma här, gnäll och t.om skrik under natten. Började redan igår kväll när han vaknade och skrek och jag var tvungen att ta upp och trösta honom, hjälper alltid med nappen annars. Nu sover han igen efter lite protester. Undrar om han är på väg in i nästa utvecklingssprång nu där han kommer på att mamma kan va långt borta.. Dessa jäkla faser alltså..Momalicious skrev 2011-05-11 09:03:25 följande:Elliot har gnällt i sömnen hela natten och håller på just nu. Inte många timmars sömn alltså. -
Ja Elliot ligger ju några veckor efter Anton, han är 23 veckor nu så enligt boken är det dags för nästa, det är alldeles för korta uppehåll mellan faserna tycker jag :).Momalicious skrev 2011-05-11 09:14:22 följande:Ja, men Elliot kom ju precis ur språng 4 så det hoppas jag inte haha. Men ja, han har låtit som han är vaken men tittar man på honom sover han. Knepigt. -
Rapsolja brukar jag ge Anton också, han är hård i magen var och varannan dag men bajsar gör han iaf minst varje dag. Vissa dagar kommer det bara små kluttar och han tar i så han gråter :(
Magen kommer väl igång bättre snart hoppas jag för det är så skönt att slippa kräkningarna när han äter mat och gröt och inte så mycket flaska
Det var en lång kille du hade, Anton vägde ju 8225 och var bara 66cm vid 5 mån :)3 barns mamma84 skrev 2011-05-11 10:50:54 följande:Så nu har jag kommit hem från läkaren
allt gick jätte fint och elias var lite lessen men det gick otroligt snabbt bort igen.
Men när läkaren skulle ta fram plåster så blev elias lessen igen och trodde såklart att han skulle få spryta igen
men sen vart han lugn igen.
Nu ligger han i sin vagn och sover ute
Han följer sin normala kurva och väger nu 7,470g och 74cm
-
Ja 67 cm lät mer rätt :)3 barns mamma84 skrev 2011-05-11 12:11:38 följande:Haha innan du skrevde så skrev jag røtta svaret haha jag märkte först nu att jag skrev fel
-
Jepp han är lagom kramgo3 barns mamma84 skrev 2011-05-11 12:15:24 följande:Du har en stor kille
min e bara ''bebis'' än
men 1 cm längre *Fnissar*
-
Jag bor en trappa upp utan hiss och drar upp vagnen med Anton i, det går bra :). När jag blev gravid bodde jag på 4:e våningen utan hiss, gå upp med 2 matkassar var jobbigt så barnvagn upp där var inget alternativ..
Jag är också jättesugen på graviditet och bebis men först måste jag hitta en pappa så det ligger nog några år framåt i tiden ;). Bo ensam med en bebis vill jag inte göra igen :)
-
Gud vilken otur att väskan kom på vift just då, tur det löste sig ändå och att du fick lite svalka mellan benen;)
Är du från Nicaragua?
Idag fick jag tillbaka mensen, 5,5 månad tog det och 2 månader efter jag slutat helamma. Har inte saknat den men skönt ändå att veta maskineriet funkar där inne:)
-

Gåstol gillas, fast jag tror inte han märker riktigt att han faktiskt förflyttar sig i den :) Men snart far han väl runt här;) -
Ja usch att amma med tänder, Anton har inga än men har ändå lyckats bita mig, gärna samtidigt som han drar huvudet bakåt AJ!
-
Nej jag kan inte heller fatta att han snart är 6 månader- ett halvår!delifi2 skrev 2011-05-15 22:11:12 följande:Vlken sötis :)
Har ännu inte tagit upp Olivias gåstol, hänger inte med att hon är så pass gammal som hon är, hänger verkligen inte med. Kan inte fatta att hon snart är 6 månaderJa han är en gladskit (oftast) :)thegoddess skrev 2011-05-16 08:37:02 följande:åh sötnosen! lycklig till tusen. härligt att seMama Jessie skrev 2011-05-15 22:09:30 följande:
Gåstol gillas, fast jag tror inte han märker riktigt att han faktiskt förflyttar sig i den :) Men snart far han väl runt här;)Anton är lite lat och tycker inte riktigt det är värt ansträngningen att ta ta sig framåt ;) Han står mest och studsar lite, pillar på grejerna, försöker äta upp ratten och lyckas samtidigt ta sig lite framåt eller åt sidorna :)Momalicious skrev 2011-05-15 22:28:12 följande:Elliot älskar sin gåstol! Han far runt här och har verkligen koll på hur man gör nu. Så gulligt!