Inlägg från: Ninnie81 |Visa alla inlägg
  • Ninnie81

December Bebis 2010 :)

Mysmamma70 skrev 2010-12-31 08:49:47 följande:
    Ninnie - har ni provat med napp? Lilla fröken vill också gärna suga mycket på kvällarna me när det bara blir kräk av det har hon fått napp istället nu när jag vet att hon är mätt, och hon somnar nöjd.

Storebror hade magknip som liten och en skrikperiod kl 23-02 varje kväll. Han var lugn bara i famnen och att han fick bli vaggad när han skrek. Så min man var uppe med honom då och såg TV och gungade honom till sömns på en pilatesboll medan jag passade på att sova. Alla var nöjda
    jo han har napp...blir så arg när man ger han den...hoppas hoppas de blir bättre för man har 2 små till som man ska orka ta hand om
  • Ninnie81

God forsättning på de nya året. Här har vi avnjutit en god middag. Blev helbakad oxfile med svamp och potatistorn och karameliserade scharlotten lökar. Blev vitchokladmousse med exotisk fruktsallad....trött nu så nu lägger vi oss. Godnatt.

• Ninnie81

Ser att ni pratar syskon. Eftersom ja blev lite snuvade denna gång skulle ja mer än gärna ha en till bebbis. Men inte nu. Har satt in en hormonspiral. Får se om de hjälper.2 av 3 grav ha blivit fastän ja hade skydd. Första gången p-piller och andra gången p-ring. Var bara mitten sonen som va planerad. Kommer nog vänta ca 4 år innan de blir nå om man nu är sugen.

• Ninnie81

Hej, vi lever med. Orkar bara inte skriva förrän nu. Igår blev Mario 3 mån och de firade vi med bvc kontroll. Har växt massor. Väger nu 4470 g och är 57 cm. Har gått upp ca 2,4 kg sen födseln och vuxit 13 cm. Fick även en spruta eller två snarare och de gillades inte. Förresten har alla o tråden fått nu? Trevlig helg alla fina

• Ninnie81

Hej tjejer. Gu va flitiga ni är på att skriva Här rullar dagarna på. Fullt upp med 3 st. Speciellt när 2 är i sina trotsar. Mario har smått lagt på sig. Tippar att han väger precis under 5 kg. Har som bara inge hull på kroppen men gokinder har han. Denna månad har vi 2 extra kontroller på Sunderbyn. Första är på barnmottagningen, hos en läkare som ska kolla hans utveckling. Andra gången ska vi och kolla hans hörsel på vänster öra. Har inte fått nå signal på testerna. Hoppas han inte är döv på de örat.

• Ninnie81

Glömde skriva att ha är med i Vi Föräldrar tävling om att få vara med på första sida, inte ja men Mario eller Malcom. Så gå in på min blogg www.ninniejohanna.blogspot.com och rösta vet ja

• Ninnie81

Hej hej...var VÄLDIGT länge sen ja var här. har legat på sjukan med Mario i natt eftersom han har haft de lite jobbigt med andningen...men allt såg bra ut så vi fick fara hem. Men vi kommer att hålla koll på han.

Min lilla prins blev 4 mån i sönd och väger nu 5,3 kg och är nog runt 61 cm lång. Kan som inte sluta att kolla på han för han är i sånn härlig tid nu. Jollrar massor och försöker grabba tag i leksaker. SMå benen och armarna vevar på för full rull och han skiner upp när han ser sina bröder.

Är så väldignad som har 3 underbart fina grabbar,.... Min <3-an

• Ninnie81

hej hej

igår var vi på 4 mån kontroll så nu väger Mario 5360g och är 60 cm lång..stora killen...i våra ögon annars är han väl en liten 4 mån bebis....

hoppas alla får en underbar helg =)

• Ninnie81

Hej alla mammor. Va ett bra tag sen sist ja va hit. Hoppas alla mår bra. Här är de full rulle med 3 grabbar. Mario är 5 mån nu, växer på. Väger nu ca 5,7 kg och är 63 cm. Har dock blivit jattehostig. Var in pa vc Ida och dr trodde Jan kunde ha RS-virus. Men ganska mild. Men skulle han få hög feber vill de att vi åker in. Hoppas de bara stannar med hostan. Gå in på www.ninniejohanna.blogspot.com så finns de nya kort på Mario

• Ninnie81

Ok...huvva...hoppas hoppas verkligen vi slipper åka in igen. Har redan varit in en sväng för nån mån gällande andningen. Finns de nå tester som går att ta för att veta om de är RS? Igår hadr han en sänka på 16...va brukat den ligga normalt på?

• Ninnie81

På ons blir Mario 6 mån. Gu va tiden går fort. Växer så de knakar. Nu ligger han på hela 6 pannor och 64 cm. Växt 20 cm och gått upp 4 kg sen han föddes. Angående Cubus är deras kläder stora. Mario kan fortfarande använda sin body i strl 50.

• Ninnie81

När föddes hon? Mario kom i v.32, var egentligen beräknad till 15 dec. Han kom på samma dag som min mamma dog fast 2 år senare.

• Ninnie81

På tors ska vi på 6 mån kontroll. Tippar på att Mario väger ca 6,3 kg nu. Nästa fre ska vi göra ett mer ingående hörselkontroll.

• Ninnie81

Oj Mario vägde 6.4 kg på 6 mån kontrollen och va 65 cm lång.

• Ninnie81

Hej brudar och bebisar. Var eviheter ja va in här. Hoppas alla små och stor mår bra och att ni alla får vara friska.

här är de full rulle med 3 små killar som lever rövare.

För Mario går de superbra. Han blev 8 mån den 20:e och ja har idag eller de blev igår varit på 8 mån kontroll med han så nu väger han 7330 g och är 69 cm lång. Huvudomfånget tror ja låg på 43 cm.

Vi var även på sunderbyn sjukhus och gjorde en 6 mån kontroll med ha. för egentligen så skulle han ju bara ha varit 6 mån nu.fick även träffa en sjukgymnast och de båda gav han ett stort OK på pannan.
  • Ninnie81

Stronza simpatica skrev 2011-06-22 00:32:56 följande:
    Fantastiskt Ninnie, sà hàrligt att hòra. Min Oliver kom ocksà nàstan 2 mànader fòr tidigt och àr idag 6 màn och 18 dgr. Han har vàxt till sig bra 7450 och 64 làng.
    Han vàgde ju bara 1760 nàr han fòddes . vad vàgde dina smà?
    ok...då har han ju lagt på sig riktigt bra. skrev just till dig i gästboken din =)

Mario vägde 1938 och va 43 cm lång...Är oliver 6 mån nu eller skulle han ha varit 6 mån??
    går allt bra för er då??

Glömde lägga in en bild på sötnosen mid från idag när han har sin nyinköpta bidräkt..
    är ju som dåligt på att va här inne men följ oss gärna via min blogg www.ninniejohanna.blogspot.com
  • Ninnie81
    Stronza simpatica skrev 2011-06-22 08:38:20 följande:
    Han är över 6 månader idag men skulle vart precis 5. Han kom 7 ve för tidigt.
    Fick inte du tvillingar, lr var det ngn annan kanske:)?
    Jag fick havandeskapsförgiftning:(, därför var de tvungna att plocka ut han.
    Hur gick det för dig? Vad är HP?
    ha ha...nä inte va jag vet...då måste jag har glömt en på nea-avdelnigen.
    jo har nå minne av att nån fick twins

ok, inte kul.

Nä jag hade inge HP, mådde hur bra som helst hela grav. Fick en blödning veckan före han föddes och massor av sd så de prova stanna upp med allt genom att ge min bricanyl och kortisonsprutor. hann bara va hemma 2 dagar sen gick vattnet tidigt söndagmorgon och han är född onsdag. fick en infektion natten till ons då de va tvungen att sätta igång sen blev de akutkjejsarsnitt för han ville inte komma ut.

de vet inte varför han kom redan då. de misstänker att de bror på att ja har fått barn så tätt. Har 2 pojkar till och de är 4år, 2 år och 8 mån nu då..
  • Ninnie81

Hej brudar. Var gooode så länge sen ja var här men har fullt upp med 3 grabbar som håller igång från morgon till kväll.

På lördag blir Mario 10 mån. Så snart vankas de 1 års kalas här hemma. Himla va tiden har gått fort. Ska nästa ons på 10 mån kontroll. Ska bli spännande att se va han väger då. Sist när han va 9 mån vägde han under 8 kg och va 71 cm lång.

Mario både sitter sj och kryper/hasar sig fram. Han sätter sig upp från liggandes ställning. Han verkligen älskar att gå i sin gåstol sen så tycker han de är kul att springa i sin gåvagn..behöver bara hålla han lite i tröjan så klarar han av resten sj.

Tänkte visa en bild som ja tog hon en vän som ja verkligen älskar...brukar inte gilla att va med på kort men denna bild tog hon när ja skulle trösta han mellan korttagningen. Då passa hon på att ta..ha ha..        
Svar på tråden December Bebis 2010 :)