• LinnV

December Bebis 2010 :)

Mrs TH skrev 2010-10-06 22:08:04 följande:
    Kikar in en snabbis för att tala om att jag nog fått den första "december"bebisen. Vattnet gick 101004 kl 0:30 på natten, hade kraftiga värkar som inte gick att stoppa, och fick föras till akis i usala. Där konstaterade de att jag hade nån form av infektion och jag vart akutsnittad kl 22:30 den 4:e. Lilla Elise är född 22:53, hon vägde 1234gr och var 40.5cm lång. Hon var vid förlossningen medvetslös och livlös med lungorna fulla i var. Dock lyckades de få igång henne och nu 2 dagar senare andas hon själv

Det var inte så här det skulle bli, och itne så här det skulle gå, men vi har fått världens vackraste lilla dotter som inte viker sig. Vi vet att det är en lång väg kvar att gå, men hon är här nu och hon är vår. Doktorerna är optimistiska och det är vi med. Hon föddes alltså i v28+5.

Hoppas allt är bra med er och att era bebisar väljer att stanna i magen.
    GRATTIS!! Vad skönt att allt har gått bra och att hon nu kan andas själv  En riktig liten kämpe ni fått..

Såg att någon frågat vad som är normalt och i v. 28 väger barnen ca 1200 g och är 38 cm enligt growingpeople.se (en sida min BM rekomenderade) Den sidan räknar som BM gör, alltså fulla veckor inte vilken vecka man gått in i.
  • LinnV

2 barns mamma84: Precis vad jag behövde nu Länge sen jag skrattade så Flört

• LinnV
    Momalicious skrev 2010-10-08 19:09:24 följande:
    Grejen med sen avnavling är ju att det inte är så många barnmorskor som har bra koll på det där och följaktiligen klampar och klipper direkt. Sen avnavling är ju för att barnet ska få allt blod från mamman och slippa få blodbrist vilket såklart inte är bra. Så ja, det är det bästa för barnet och det är inte alls alla barnmorskor som gör så utan istället klipper direkt eftersom det är standard (av någon konstig anledning). Finns en stor tråd om sen avnavling här på familjeliv.

Idag har jag fått köpt en ny BH! YAY! Så äntligen känner jag mig som en människa igen! :) Har även köpt lite hårfärg och ska fixa min utväxt för fy som jag ser ut!
    Jag pratade med en tant på jobbet idag som har jobbat som BM och förlöst mammor i nästan 40 år. Hon var förvånad över att BM inte förstår bättre nuför tiden. Sen avnavling som vi säger var det enda för de om inte barnet hade navelsträngen hårt runt halsen eller något annat akut. 

Hon kände och klämde en massa på min mage och sa att jag var så stor för att jag har så mycket fostervatten, det är inte bebisen som är stor, så jag hoppas verkligen att det stämmer
    Bebis har verkligen fått rutiner, även om jag är uppe och går på fm som jag aldrig gör annars så fortsätter han leva rövare. Hicka känner jag nästan varje dag nu Min dotter kände igår och min sambo nyss, så mysigt när de också kan vara med Hjärta
  • LinnV

Lina sov i min säng så gott som varje natt tills hon var 4 år, har aldrig haft något skydd för att vi inte ska rulla på henne eller så. Men nu har vi fått låna en "babysäng" att lägga bebis i när han ligger i våran säng. Lina vägrade sova i sin säng så räknar inte med att lillebror ska göra det heller..

Kanske inte bästa bilden men det är en sån vi fått låna iaf. (bild jag tagit från google)

• LinnV

Vad tycker ni om namnet Casper? Det är typ det enda vi kommer överens om, men hur kul kan det vara att heta det när man är typ 20 år?! Är inte det ett namn som passar bättre när man är liten?

• LinnV

Tack för svaren om namn. Ni har ju rätt, men jag tänkte inte så långt. Nu kommer min sambo bli glad

Fyller år idag men har en piss dag, hinner inte träffa min sambo förrän vid 9 ikväll, har är i skolan nu och hinner inte hem innan jag ska till jobbet. Blir som en vanlig måndag, fixa mig och dottern och sen ut med hunden. Efter jobbet är jag så trött så jag lägger mig typ direkt.. Demon (min dotter valde den gubben för den var fin tyckte hon )

Drömde härom natten att min bebis föddes i v. 25 (är i 32 nu) och var tre cm lång och var en tjej. Jag la henne i fickan och tog upp henne när jag kände för att kolla på henne bara. Jag tyckte inte alls att det var något konstigt utan plockade upp henne och visade för alla jag träffade..

• LinnV
    ludicrous skrev 2010-10-11 11:51:54 följande:

Någon mer som e klumpig?? Jag e jätteklumpig hela tiden, och är dessutom inte riktigt van vid magen, vilket resulterar i att jag fastnar lite överallt och går in i saker hela tiden :P Mina tröjor e jättefina, verkligen, med typ en rand över magen och mitt på magen e det fläckar för jag stöter emot saker hela tiden ;D

Jag är fruktansvärt klumpig, magen är jämt i vägen. Jag tappar allt och såklart ska allt landa på golvet som jag knappt kommer ner till. Som tur är kan jag fortfarande bara skratta åt det, annars hade jag nog blivit knäpp Flört
  • LinnV
    Licebe skrev 2010-10-12 09:02:57 följande:
    Jag ska också till barnmorskan idag,
    och sen på föräldragrupp=)

Idag har jag varit gravid i tvåhundratvå dagar, det firas med att gå i mjukisbyxor heela dagen=)
    Jag har gjort 80% av min graviditet nu så får väl fira det med mjukisar hela dagen Drömmer Orkar inte byta om iaf då min rygg gör sjukt ont idag!
  • LinnV
    Emelle skrev 2010-10-12 12:49:38 följande:

Ser att ni skriver om skor (skumläser bara lite då ajg hade massor att läsa ikapp...)

Men hur gör ni med jackor?

Jag kan knappt knäppa nu, men hur ska det bli om typ 2 veckor då?

Ska man köpa en ny att använda nån månad bara eller ska ni köra uppknäppt?

Låna killens känns ju sådär, och jag kan inte gå i tjock tröja och halsduk bara ju...Jag kanske inte får bebis förrens i Januari!!

Jag har inte kunnat ha någon av mina jackor på flera månader, just nu använder jag min sambos regnjacka med en av hans tjocktröjor och halsduk under. Vet inte hur jag ska göra sen när det blir kallare, men kommer inte köpa en ny för bara ett par månader som jag aldrig kommer använda igen!
  • LinnV
    NhjärtaD skrev 2010-10-12 14:16:41 följande:
    Nu ska jag strax bege mej & titta på vår lilla skatt
    Lycka till! Är såå avis, vill också få se bebis {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden December Bebis 2010 :)