Momalicious skrev 2010-10-08 19:09:24 följande:
Grejen med sen avnavling är ju att det inte är så många barnmorskor som har bra koll på det där och följaktiligen klampar och klipper direkt. Sen avnavling är ju för att barnet ska få allt blod från mamman och slippa få blodbrist vilket såklart inte är bra. Så ja, det är det bästa för barnet och det är inte alls alla barnmorskor som gör så utan istället klipper direkt eftersom det är standard (av någon konstig anledning). Finns en stor tråd om sen avnavling här på familjeliv.
Idag har jag fått köpt en ny BH! YAY! Så äntligen känner jag mig som en människa igen! :) Har även köpt lite hårfärg och ska fixa min utväxt för fy som jag ser ut!
Jag pratade med en tant på jobbet idag som har jobbat som BM och förlöst mammor i nästan 40 år. Hon var förvånad över att BM inte förstår bättre nuför tiden. Sen avnavling som vi säger var det enda för de om inte barnet hade navelsträngen hårt runt halsen eller något annat akut.
Hon kände och klämde en massa på min mage och sa att jag var så stor för att jag har så mycket fostervatten, det är inte bebisen som är stor, så jag hoppas verkligen att det stämmer
Bebis har verkligen fått rutiner, även om jag är uppe och går på fm som jag aldrig gör annars så fortsätter han leva rövare. Hicka känner jag nästan varje dag nu

Min dotter kände igår och min sambo nyss, så mysigt när de också kan vara med