Momalicious skrev 2010-06-10 00:03:47 följande:
Hej kära kvinnor! Ni skriver så jag inte hinner med. 
Har inte hunnit läsa ikapp, satte mig här snabbt innan det är dags för sömn bara. 
Måste bara berätta lite om min man. Idag skulle svärisarna komma på kaffe vid åtta-tiden och vår lägenhet såg ut som en krigszon. Jag mådde så illa så han sa till mig att lägga mig och vila lite. Vaknade två timmar senare, när han väckte mig. Hela lägenheten var totalstädad och skinande ren. Åh så lycklig jag blev. Sen lagade han lasagne också. Visst är det härligt? Han är en riktigt fantastisk ha-vid-sin-sida-alltid-men-särskilt-under-en-gravi ditet-sambo. 
Svärisarna tyckte också det var lustigt hur stor min mage blivit. Jag har inte tänkt på det så mkt, använder nästan bara leggings och det märks inte direkt när man växer.. Men kul att det syns redan. Dock blir jag lite nervös att det ska vara fler än en, då det går i släkten lite ;)
Godnatt sötnosar!
Underbar man!!
Jag har en liknande  

Men det var länge sen nu jag blev riktigt bortskämd  

Men igår när jag vaknade så stod det en bukett syrener på bordet & luktade gott...
Såna små grejer gör han ofta, ihelgen ska han få laga mat för det mesta  

Städningen kanske vi hjälps åt med, mår juh bra nu så då tycker jag vi kan hjälpas åt, men visst är det skönt när de finns där & förstår vad de ska göra   

Stoce skrev 2010-06-10 09:06:07 följande:
Tack alla som skrivit 

Det känns faktiskt aningen lugnare idag, har hunnit tänka igenom det och det kommer inte mera blod. Har heller inte ont.
..... (ringer BM) 

Bm säger också att det låter högst troligt att det är resterna av blödningen i lördags.  Att det har legat och samlats och koagulerat och sedan kommit ut med en flytning. Stickningarna jag har säger hon kan bero på någon nerv som ligger i kläm, eller ligamenten på höger sida som tänjer sig eftersom allt såg bra ut med bebis på UL. Ingen anledning till oro, då jag inte blöder något mer. Bebisen tar inte skada av stickningarna. Otroligt lugnande besked! 
Ska ändå ta det lugnt hela denna vecka, ledig från jobbet idag då jag var på dans till orkester med mina söta 9:or en kväll. De fick lära sig dansa bugg, vals och foxtrot inför grundalbalen som är ikväll. Då ska jag svira om och gå och fälla en tår över hur fina de är, och så har de bjudit med mig att komma och äta med dem på balen. Ska bli skoj, har varit deras mentor sedan de gick i 7:an, så det är rätt sorgligt att släppa iväg dem imorgon då vi har skolavslutning. Mitt första gäng - har jobbat som lärare i 3,5 år nu...
Bra att du är lugnare....& bra att du ska ta det lugnt, bättre att lyssna på kroppen...
OJ det är nog speciellt, man få juh en speciell kontakt med sin mentor under 3 års tid!
MajMamman08 skrev 2010-06-10 09:13:22 följande:
'E med bara timvikarie, fått ett "vik" så jag vet schema osv,och går för en annan personal som är sjukskriven, men det är inte reggat som ett vanligt vik då jag inte e så högt på LAS listan än,men de ville behålla mig så de gjorde en fuling! Men snart går ja på sommarviket istället. Vet att jag har vik tills den jag går för kommer tillbaka o de e i sep.Men sen?? E skit orolig o vill inte jobbet ska veta än,pga av att jag e så rädd o inte få gå kvar på de där viket för att jag e gravid osv. Chefen e skit knäpp mot gravida!!! Känns som om man tassar på tå lixom för o vara kvar,hehe!
Skönt att du fått ett vik, hatar att aldrig veta hur man jobbar & kan inte planera osv....Får min chef reda på att jag är gravid kommer jag inte få ett vik, svårt att få det någon annanstans med tror jag....suck suck....men oftast har det alltid ordnat sej så det får man hoppas på!