Inlägg från: April barn |Visa alla inlägg
  • April barn

December Bebis 2010 :)

Mama Jessie skrev 2011-10-17 09:17:30 följande:
    Kissar era barn mycket på natten?
    Jag brukar byta en när han vaknar nån gång på natten och då är den alltid full, inte konstigt om han då vaknar och stör sig. Har han samma blöja hela natten är den ofta proppfull, brukar dock inte läcka som tur är.
    Vi har ju Libero up&go st 7 på han på natten Förvånad den är proppfull
    Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • April barn
    LokesMammi skrev 2011-10-17 11:02:31 följande:
    Oj, strl 7!!! Vi har fortfarande str 3 =)
    Haha ja 7 på natten och 6 på dagen Skrattande

Gud vad skönt att sova, Marcus vaknar ca 7 gånger per natt och bara skriker hysteriskt typ 2 min, jag vill också få sova Gråter
  • April barn
    3 barns mamma84 skrev 2011-10-17 11:26:38 följande:
    Minska drikningen då och ge inte massa vatten osv när han ska sova.
    Han får inget vatten alls, bara en flaska välling när han somnar också ammar han någon gång på natten....
  • April barn
    LokesMammi skrev 2011-10-17 11:38:08 följande:
    Ojdå! =) Vi har iofs pampers. Olika storlekar på olika märken enl vikten har jag sett.
    Ja jätteskönt. Han brukar vakna 1-2ggr på natten o få nappen, men inte inatt! :/
    Ja det varierar lite per märke, men han har väldigt stora storlekar, stl 6 är ju för 13-20 kg och stl 7 16-26 kg. Men jag går inte efter vikten nu utan efter hur bar blöjan sitter  :)

Ja gud vad skönt, Marcus började ju vägra ta napp när han var 8 månader så den kan vi inte ha längre, har hänt någon gång att han sovit mellan 19.30-05.00 men då gångerna är lätt räknade :(
  • April barn
    Momalicious skrev 2011-10-17 11:39:57 följande:
    Elliot använder pampers stl 4+. hur mycket väger Marcus?

I natt var Elliot jobbig. Somnade vid 19. Vaknade vid typ 20. Var uppe till 21. Sambon höll på att lägga honom i tre timmar. Sen vaknade han tydligen vid 3 också. Men vi är lite annorlunda här tror jag. Min sambo tar alla nätter. Han behöver inte mycket sömn för att vara utvilad, medans jag behöver mer. Aldrig hört om en pappa som tar alla nätter, hihi. Skönt är det iaf.
    Han väger ganska precis 10 kg, men jag går mer på hur blöjan sitter nu han har alltid legat lite över i storleken men det är ju bara en riktlinje dom där vikterna de har på :)

Vi delar oftast så jag tar första halvan av natten och sambon sista + alla morgnar. Men ibland om det är något speciellt tar jag hela själv eller han hela själv. Skönt att han orkar ta alla nätter själv :D
  • April barn

Sömnen ja... Igår somnade Marcus som vanligt vid 20.00 sen vaknade han ca 8 gånger under hela natten. Helt vansinnig är han bara skriker och slänger sig runt, man blir inte så utvilad när man vaknar av detta ungefär en gång i timmen, och jag som har svårt att somna hinner knappt somna innan han vaknar igen, vill sova Gråter
    Glädjer mig åt att han faktiskt inte vaknade förens klockan 3 inatt innan han började så vi fick några timmar iaf, igår provade vi att lägga ner han i hans säng när han somnat, han kanske börjar bli störd av oss på natten... Ja vi får väl se om det blir bättre ....

• April barn

Vad go han är :) Jag skulle säga ljusbrunt med en aning rött Skrattande

• April barn

2barnsmamma. Hur sparar du bilderna med vattenmärke på? Jag försöker spara en bild på Marcus jag tänkt lägga upp men det går inte alls :(

• April barn

Nuu funkade det Skrattande
    Såhär mysig var han idag nyvaken Kyss

• April barn
    3 barns mamma84 skrev 2011-10-18 22:42:23 följande:
    Men oj vilken charm troll haha massa hår han har på sitt huvud
    Jo då :P haha har klippt han två gånger men mest bara luggen eftersom den åker ner i ögonen på han annars Glad
    Bra att det finns så man kan "märka" bilderna, jag har alltid varit rädd för att lägga ut bilder på internet men det är ju så kul att kunna visa de små Glad
Svar på tråden December Bebis 2010 :)