Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

December Bebis 2010 :)

ludicrous skrev 2011-05-16 09:57:54 följande:
    Hur är er blöjkonsumtion? Här bajsas det ofta, ska byta dagens fjärde bajsnlöja och klockan är 10...
    Sen Anton började med mat så blir det några bajsblöjor per dag. Det är ju inga stora lass utan bara små eller mindre små klumpar :). Han är väl lite hård i magen fortfarande men han kämpar inte lika mycket som han gjorde för en vecka sen iaf:). Men det vore ju skönt om han tömde helt på en gång istället ;)
    Anton 101201
  • Mama Jessie

Anton äter det han får så än har jag inte haft i några kryddor annat än persilja. Socker ska jag verkligen vänta med så länge det bara går, onödigt att ge innan dom ens vet vad det är..

Anton 101201
  • Mama Jessie

Har du pratat med din sambo om det? Har ni verkligen råd och ork till ett barn till nu?

Anton 101201
  • Mama Jessie

Jag har också för mig att det är gravid man ska bli innan 18 månader. Annars måste man ju börja försöka med en gång nästan, det kan ju ett tag :)

Anton 101201
  • Mama Jessie
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-18 15:04:53 följande:
    Måste fråga innan jag köper !
    Vad är mättaste Ersättning eller välling och vad för välling upp till 6 mån är det okej ?
    Tror vi har risvälling majsvälling och fullkonsvälling
    Tänkte ta båda två likom.
    Jag har gett Anton mild havrevälling men bytte sen till majsvälling för det ska va mildare mot magen. Jag ger välling för att det inte är lika lätt att kräka upp :)
    Fullkorn ska dom inte ha förrän 8 månader, deras magar kan inte ta hand om det än
    Anton 101201
  • Mama Jessie
    LillSnurr82 skrev 2011-05-18 21:20:42 följande:
    Försöker ge min lilla tjeja majsvälling här på kvällen... INTE populärt kan jag loooova.. galen blir hon!! Hon tom ammar sittande (som hon total vägrat i flera månader) hellre än äter det,,tokunge! Hur ska man få henne att gilla det??
    Blanda ut det med bröstmjölk eller ersättning så kanske det går bättre :). Anton gillade inte heller vällingen i början så jag blandade det med ers. och nu dricker han enbart välling utan problem
    Anton 101201
  • Mama Jessie
    LillSnurr82 skrev 2011-05-18 21:29:11 följande:
    Tack, smart det ska jag prova i morgon.. Hur mycket blanda du i?? Jag ammar, men har en bröstpump så kan pumpa ut och blanda..
    Prova 50/50, vill hon inte ha så kan du ju blanda ut det lite till :)
    Jag gjorde en 1 dl välling och 60 eller 90 ml ersättning, kommer inte riktigt ihåg
    Anton 101201
  • Mama Jessie
    Karttikeya skrev 2011-05-19 09:53:30 följande:
    Förstår det! Hoppas det blir bättre snart..

Ja Tim sov så länge om dagarna förr också.. Men om han väljer att sova till iaf 8 om dagarna som "slutlig rutin" är jag inte missnöjd Glad Det är bättre än 5.30!
    Ja gud va härligt att sova till 8! Jag längtar till den dan då Anton inser att 5.30 är alldeles för tidigt att vakna ;)
    Anton 101201
Svar på tråden December Bebis 2010 :)