- 

Hakar påEmelle skrev 2010-04-26 09:45:52 följande:Läser i presentationstråden av många av oss komer från Småland!! Vore ju nästan så att vi måste slänga ihop en träff sen längre fram ju!!!
  vore jätte skoj!!
                     - 

MVC ringde nyss till mig, har fått en annan BM
  wiii min gamla goa BM som jag hade med sonen!! Först när ja ringde så hade hon inga tider då hon e halv sjukskriven så fick en annan, men nu hade hon tydligen plats för mig 
   Fick även en ny inskrivnings tid den 5 maj...ojoj från den 17 maj till den 5:e....här händer de grejer 

oh i morron e de dax för VUL.....snälla lilla vindruvan där inne låt mig se ditt hjärta slå
 - 

Hur går de för dig 2barnmamman?? skulle inte du på VUL idag?? nån mer som ska på VUL de närmsta dagarna??
 - 

Minifer skrev 2010-04-26 11:03:17 följande:åååååååååh vad härligt för dig!! Hurra!!!

- 

'Har inte heller köpt några mamma kläder än, har byxor sen förra grav,o hoppas jag kommer i dem denna gången medTheUnknown skrev 2010-04-26 12:07:08 följande:Småstadsbönan - När har du BF?Jag har inte köpt några kläder eller nått än... Iof är detta nytt för mig, är ju bara i 4+4, så då tycker jag inte jag behöver mammakläder =) Hade inte tänkt inhandla sånt förrän efter sommaren, kan hoppas på att jag inte växer så mycket under tiden bara, har bara låga och baggybyxor, så dom borde jag kunna ha ett tag.Men jag har börjat kolla på mammakläder däremot, letar efter baggymammajeans som inte kostar 800-1000 kr! varför ska det vara så jävla dyrt för??! Man använder dom ju bara några månader!
  Men blir väl i slutet av sommaren kanske o köpa sig nåe fint så man får känna att man just köper mammakläder,hihi! annars kommer jag nog ha långa tunikor m,m som mina vanliga kläder!!
Tänkte köpa mig en ny bikini i sommar,hade beställt från HM,men när jag fick hem den inser jag att jag inte alls kommer o kunna ha den,haha min bröst har redan växt sig en storlek så hur kommer de inte o sluta sen dåe?? Ne får bli o ha mina gamla trista o sikta in mig på en ny bikini 2011,haha oj så låntg bort de låter! - 

Jag gick upp 14 kilo o vill verkligen inte gå upp så mycket nu denna grav!! Men de sägs ju att man brukar gå upp lite mer med sina andra barn:-OTheUnknown skrev 2010-04-26 12:18:48 följande:Minifer - Det suger appung! Det orkar jag verkligen inte en gång till! Nej, den här gången ska jag fan jobba fram till nyår :P Om min sambo lyckas gå upp tre fyra kilo till är det ju bra, jag tror inte jag kan hålla mig till att gå upp 10 kg bara :PMen viktuppgången är ett senare problem. Imorgon ska jag till MVC o boka första hälsokontrollen. - 

Har inte heller fast anställning, tror du att du kommer o få havandeskaps dåe??TheUnknown skrev 2010-04-26 11:58:24 följande:Är oxå smålandsbo! Men är hemlig än så länge, vill inte berätta för alla än, men snart kan jag byta till mitt vanliga nick ;) Någon som börjat gå upp i vikt? Jag är livrädd att gå upp i vikt, det är jättejobbigt. Banta får jag ju inte göra nu under graviditeten, men man behöver kanske inte svulla å så.. Jag är ute på några promenader om dagen och håller mig till godis och sånt på helgerna bara. Förra gången gick jag upp jättemycket! 25 pannor slogs sig på, men då var jag sängliggandes i 3 månader oxå :( Ska försöka hålla mig aktiv och igång hela tiden. Min sambo väger nu ca 10 kg mer än mig, men han försöker gå upp, men jag vill inte väga mer än honom iaf!! haha När berättar man på jobbet? Jag har ingen fast anställning, jobbar inom äldreomsorgen. Vill ju inte få ett slag i magen av en dement direkt.. :S Med lyft och sånt tror jag inte det är några problem, vi är rätt duktiga på att arbeta ergonomiskt och så =) - 

Hemskt o behöva ligga inne
  En kompis till mig fick sitt första barn förra veckan,hon fick göra akut snitt efter att redan legat inne 1 mån pga av havandeskapsförgiftning....hon fick 9 veckor för tidigt....oj så liten plutt,vägde 1600gram!!! - 

Hoppas verkligen du slipper ligga inne...visst bra att man blir omhändertagen o gör allt för att bebis ska må bra o stanna kvar så länge som möjligt där inne i den varma miljön...men grymt jobbigt!!! Surt att behöva ta pappaledig med jueMinifer skrev 2010-04-26 12:31:44 följande:åh snutt!! Ja det är helt obeskrivligt jobbigt verkligen. Nu har jag ju en son också, så om det blir samma får maken ta pappaledigt de sista månaderna eftersom jag inte kommer kunna ta hand om sonen då =(
 Finns de inget annat man kan få?? typ tillfällig föräldrapeng?
                     - 

Mopplis skrev 2010-04-26 16:06:10 följande:Jag har haft en rikitgt tråkig veckaHaft rosa flytningar hela tiden och kommit fram till att det beror på att jag fått svamp (jiho!) och fått små sprickor i underlivet som blöder.. jodå det är lika skönt som det låter.Och det värsta är att man inte får behandla med krämer förns v 12.. Huskurer nån?Jag har hört yoghurt!!linn78 skrev 2010-04-26 16:26:03 följande:usch, det låter inte trevligt alls... Enda huskuren jag vet är filmjölk. Det skadar ju inte att prova!
jobbigt o inte kunna få behandla de förrän v 12, vet du varför man inte får tidgiare??