Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Precis hemkommen från akuten och är väldigt trött men lycklig.
    Fick vääldigt ont i livmoderområdet, trodde jag skulle avlida så vi åkte in.
    Fick se bebis som levde och sprattlade omkring för fullt!
    Bebis är 52 mm stor Vi fick t.o.m. en bild av den underbara läkaren.
    SÅ härligt att få se bebis. Då växlade det från att jag grät av smärta till lycka. Sambon fällde också några tårar. Ska nog lägga upp bilden imorgon :)

Hon hittade inga fel utan det kunde vara lite allt möjligt. Det är inga cystor eller liknande i alla fall och hon sa att sannolikheten att nåt skulle gå fel är väldigt liten nu. Skönt!

Nu är det bums i säng, natti natt!

• Momalicious

Fy vad jobbigt det låter för dig ensammamma! Jag hoppas verkligen att det lättar snart för dig så du kan få leva lite.

Är dödstrött nu. Blä. Men det var sååå härligt att få se bebis, att den fanns och mådde bra. Att man kan vara så kär i nåt så litet alltså! 

• Momalicious
    Världens finaste lilla bebis. Dock är bilden inte så bra för den är tagen med mobilkameran men ni ser ju vad det är ändå hoppas jag ;)
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-06-17 14:41:23 följande:
    Momalicous, en sån goding Glad

Men hur kommer det sig att du har RUL två veckor tidigare än jag, men är beräknad en vecka senare än jag? Är det så olika i länen alltså. Jag ska göra det i vecka 19.
    Frågade du mig det om RUL? Jag svarar i alla fall Detta var inte RUL, är bara i v 11+5 och ska göra RUL i v 18 som kommer vara nån gång i slutet av juli månad. Detta var ett VUL som jag gjorde inatt på akuten.  
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-06-17 15:30:16 följande:
    Jag läste något på din presentation om typ mitten av juli, jag kanske är senil iof.. haha. Då är jag med igen ^^
    Fast jag har ju inget datum än heller. Man ska ringa när man är i vecka 15 för att få en tid när man är runt v 18, men jag antar att det inte alltid är rätt på dagen liksom. Vi får se. :)
  • Momalicious

Nu ska jag hoppa i säng. Visat min mamma bilden idag, hon tyckte den var så fin så fin. Hon fattar fortfarande inte att hon ska bli mormor dock, hon tycker jag är en bebis fortfarande. Hallåååå, jag är vuxen. Men ja ja, hon LÄR väl märka att det är på riktigt när hon ser den födas för hon ska vara med på förlossningen haha.

Kommer vara ensam imorgon och lördag för sambon ska på Metaltown. Jag vill också, men vill inte direkt riskera nåt med bebis. Även om Rammstein ska spela. Har dock fått sambon att LOVA att filma lite på konserten. Och han ska köpa en Rammsteintröja till mig, fast den var hans idé ;D  

• Momalicious
    linn78 skrev 2010-06-18 13:02:21 följande:
    MFJG: hur går det?Tänker på dej.. Hoppas det slutat blöda!!

Och till alla er som fortfarande mår illa, jag tycker väldigt synd om er, jag kan inte ens föreställa mej hur det är att spy flera ggr om dagen i veckor. Jag har ju haft turen att inte må illa alls under mina grav. Istället äter jag som en häst och går upp massor=/

RUL om lite mer än 2 veckor, jippi!!! Någon mer som ska på RUL ungefär samtidigt? Jag ska den 5 Juli. Hoppas det går att se om det är pojke eller flicka, vill gärna kunna rensa ut bland sonens babykläder innan min foglossning blir alltför svår. Och så vill jag ta en shoppingtur till Gekås när jag vet vad vi väntar!!! Sist gick det inte att se på RUL utan vi fick snällt vänta till TUL i v 33, då var det knappt lönt... Jag är för snål för att betala för köns-ul!Flört 

Här får man inte höra hjärtljuden förrän i v 25 när nästa bm-besök är. Mellan inskrivningen och v 25 har man inga besök alls hos bm.
    Här är det inga besök mellan inskrivning och v 20, men jag hade min inskrivning i v 5/6 nån gång så det var ju rätt tidigt. 

I västra götaland får man inte reda på könet på RUL så vi får snällt göra ett köns-UL ändå. Dock vill vi ändå ha ett 3D UL så då kan vi lika gärna göra könsbestämmande samtidigt :)
  • Momalicious

I natt drömde jag att jag var täckt med bristningar. Kanske låter lite komiskt, men det var fruktansvärt hemskt i min dröm. Och när jag säger täckt, menar jag det. Armar, ansikte, rygg, fingrar.. ALLT. Burr.

Jag är 100 % säker på att jag kommer få bristningar. Magkänsla. Känner mig barnslig som tycker det är så hemskt men man vill ju känna sig snygg även om man fått barn.
    Ni som fått bristningar, när kom dom? Och hur blev det med andra graviditeter? Kom det nya bristningar eller "brast" det på samma ställe? Jag tänker LITE i förväg ;)

Nej, nu ska jag sätta mig i solen en stund. Trött på att vara blekast av alla. Känner mig inte så sexig med magen nu så har undvikit att sola.  

• Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-18 16:37:20 följande:
    Linn:
    Hehe jag vet inte med hjärtljuden men jag tror jag kommer få lyssna nu när jag ska till bm den 29 juni är i vecka 14 nu
    Rul har jag redan haft hihi hade det redan i vecka 13 men kön på denna lilla varelsen kunde man inte se då h*n hade bennen i kors haha
    Har fått tid till sjukhuset för Tul redan 29 juli och då ska vi ta reda på könet har vi ''nästan'' bestämt oss *Fniss*

Igår krammade sambon om mig och ska alltid pussa och prata med magen haha och igår sa han ''GUD din mage är hård'' Jasså tänkte jag det är väl inte konstigt det bor ju en bebis där inne hahaha ...
    Fast i en dokumentär som National Geographic gjort om graviditet så säger dom att man inte kan avgöra vilket kön det är så tidigt för att klitoris och penis ser lika dana ut i princip. Mest rätt blir det efter v 20 typ.
  • Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-18 22:17:42 följande:
    Självklart tänker jag inte ignorera detta inlägg då jag själv vet vadå jag är fortfarande gravid med tredje barnet och gått genom 2 graviditeter innan tror det iaf om det inte är en dröm jag haft i 5år och snart 2år med sonen ..
    Jag och sambon pratade med barnmorskan (jormore) ja ja det är tul och jag vet vad Vul är och Ul är och Rul och Tul är jag är inte en förstföderska och MÅNGA förstföderskor vet detta oxå vad edt är som skilljer.
    Men nu är det så att du tror att du har rätt men sorry alla kan inte ha det rätt alltid.
    Hur vet du att jag inte trivs här ?? skulle vilja veta verkligen.
    Varför skulle jag inte ?
    Jag har hus man barn gravid jobb och allt jag vill ha.
    Jag har råkat bott här i 10 månader så oj ??!! tiden går fort va

Alla sorry men jag lämnar inte tråden då jag har hängt med länge bland er men jag tänker inte vara till folk jag inte bryr mig om!
    Så Linn jag lägger ner jag tänker inte änns vara få dina inlägg och ignonerar dina innlägg nu och går vidare med mina vänner.
    Jag har inte lust att bråka, men man utför ju RUL just i dessa veckor för att alla barn är lika stora och man därför ska kunna fastställa BF så korrekt som möjligt.
    Det sa en förlossningsläkare till mig för ett par dagar sen när jag gjorde VUL och de sa det även i "In the Womb" (en dokumentär) samt att det står i information om man läser om RUL.
    Danmark kanske inte har samma riktlinjer men det är så det går till i iaf Sverige och Storbritannien.  

Som sagt, jag har inte lust att bråka, men det är fakta och det kan du googla fram.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)