• Emelle

December Bebis 2010 :)

ÄlskarNova skrev 2010-05-02 06:49:54 följande:
    God morgon alla! Här är jag uppe galet tidigt för en söndag morgon.. meen vi somnade faktiskt halv sju igår kväll! haha!! Hade varit ute på valborgskvällen på utefest -scotts spelade. (Nova är hos sin farmor och farfar.) Jag var fyllechaffis! Lätt att skylla på att ngn måste köra. Sen vaknade vi så tidigt igår morse då katterna var igång tidigt och solen lös in. Så på dagen var vi så trötta-även om sambon var lite bakis också. Så vi köpte "Avatar"-filmen och la oss i sängen och tittade på den vid strax innan fyra och när filmen var slut halv sju så somnade vi. haha!  Och när man då vaknar till runt midnatt känns det som man lika gärna kan sova resten av natten också-skönt!  Igår fick jag också lite beiga flytningar på morgonen men inget mer sen..ställer in mig mentalt på ett missfall så jag inte blir besviken att det inte blir nåt. Men förstår ju att det är vanligt med lite blödningar när mensen skulle kommit i v.8+.  Idag är jag v.8+6 och imorgon går jag in i v.10-helt galet! På torsdag (9+3) är det inskrivning men funderar på att fråga om jag kan skjuta upp det tills jag varit på mitt VUL i v.11+0 då jag ska få träffa läkaren också. Tror ni hon tycker man är knäpp och nojjig då? Vill liksom inte hunnit skriva in mig och så ligger bebis därinne och är död..  
    Jag förstår så väl hur du känner inför inskrivningen. Vi bad om att få en tid efter vårt VUL: Vill inte heller sitta där och tro på något som inte finns...:(
    Kan du inte få tidigare VUL tid då?
  • Emelle
    I morgon gäller det!! 14.30.
    Har ont i magen idag...dumma!!!
    Är nervös och känner samtidigt att det ska bli skönt att få det gjort, äntligen!

Efter VUL så vet jag ju om det är så att jag är gravid på riktigt och då ska det bli skönt att få vara det också. Officiellt.

Jag hoppas ju det ska vara ok den här ggn, men det känns inte säkert. Jag har ju inte kännt efter lika mycket nu för att slippa bli så jävla ledsen och besviken igen.
    Om det nu går att undvika...tveksamt!!

Håll era tummar nu!!
  • Emelle

Grattis alla ni som går in i ny vecka idag {#lang_emotions_gravid}
    Och tack alla som håller tummarna för oss i morgon, det behövs!!

Själv är jag skit trött efter att ha jobbat 7-16 idag.
    Har storhandlat, lagat och ätit middag och nu har Stora kommit från bussen (hon har varit hos sin mormor) så nu kommer vardagsbestyren i kapp igen efter helgen.
    Är helt slut hela tiden så jag har tur att min sambo gör det mesta här hemma. Har haft ont i magen idag med men det släppte efter att jag åt nu på em. Blir så nervös när jag har smärta som inte känns "normal" för graviditeten...

ÄlskarNova-
    Ja ring i morgon det tycker jag verkligen du gör rätt i.

Linasmama-
    Jag får göra VUL pga av vårt MA som vi hade tidigt i februari. Det är inte standard här om man inte har eller haft någon komplikation tidigare.

Linn78-
    Håller tummarna för dig med i morgon, superhårt

• Emelle
    Jag har så ont nu så jag har fått lägga mig och sova mellan 18 och 20. Vad fan!!
    Har vaknat till och från av att värken molat, men det är inte som mensvärk utan någon annan äcklig smärta. Inte så intensiv och inriktad som vid MA:t men det är inte positiv smärta om ni förstår mig rätt...

Jävla helvete. Jag blir så sur nu. Var det så här länge det roliga varade??
    Är jag nervös och spänd inför imorgon...är det därför jag har så jävla ont...
    Kan inte vara därför...det värker bak i ryggslutet tom. Fan fan!!

Hoppas det är tarmarna som spökar...
    Värken sitter inte högt upp som när jag känner av det jag gissar är magkatarr, och inte heller så långt ner som i livmodertrakten utan mitt i mellan på själva magen inuti och bak i ryggen...fan fan!!
  • Emelle

HEJ!!!

Gissa om vi är överklyckiga och skapligt lättade!!
    Finaste bebisen i perfekt strl och med ett så tydligt hjärta att vi såg det själva innan läkaren hann säga något. Kan säga att det föll en och annan glädje tår!!!
    Är sååå LYCKLIG!!
    Nu har vi skickat bilder till blivande mor/far föräldrar och våra närmsta vänner och syskon. Alla är så glada.
    Vilken fin dag!!!

• Emelle

Tack alla, ja det ÄR fantastiskt.
    Nu vågar vi pusta ut och vara lite lyckliga. Inte bara oroliga

s89 skrev 2010-05-03 17:51:44 följande:
    Åååh grattis!! Underbart. Vet hur den känslan är. Fick själv se ett tickande hjärta idag..
    Grattis själv. Visst är det fint!
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-05-03 19:18:06 följande:
    Emelle: Grattis  underbart!!! Åh fick ni med er bilder hem....de vill jag med nästa gång om allt går bra Jag vågade inte fråga,hihi!!! Kanske kan fråga efter dem med nästa gång,de sparas ju i jounalen!Blev du fram el tillbaka flyttad något?? Hur stor va bebisen??
    Hon frågade om vi ville ha en bild med oss hem
    Hon är så snäll, hon blev också så glad för vår skull. Vi har ju haft henne sen första natten då jag kom in akut vid MA:t.

Jag blev inte flyttad någonting för det är så svårt att mäta exakt så tidigt med det stämmer precis med ÄL och sen kan det ju tagit ett par dagar för ägget att fästa. Så mellan 6+3 och 6+6 (som jag enligt ÄL är i) är jag. Vecka 8 i morgon alltså.
    Bebisen mätte idag 8,42 mm. Precis som den ska. Alldeles perfekt alltså
  • Emelle
    linn78 skrev 2010-05-03 19:02:48 följande:
    Här gick vul också bra på sätt och vis. Vi fick fina bilder med hem på en perfekt böna MEN om inte nr 2 gömde sig väl så fanns det nu bara en därinne. Litet bakslag men vi går inte under för det, huvudsaken att det kommer en iaf!
    Grattis.
    Dom är ju så små så låg den bakom borde det inte vara svårt att missa va?
    Vad trodde läkaren. Kan den ena tillbaka bildas utan att det märks, men blödning eller så?
  • Emelle

Det skönaste med detta är att nu tänker jag inte spänna in magen i några tighta små jenas längre. Nu åker mammabyxorna fram och kommer bara gå i dessa och leggins hädanefter. Sååå skönt att slippa hålla på och dölja mer nu!

• Emelle
    ÄlskarNova skrev 2010-05-03 20:46:34 följande:
    Dagen har bestått i sjukhusbesök för hela slanten. Började ju imorse med att ringa BM och sen Vårdcentralen. Därifrån blev jag skickad till medicinakuten för misstänkt lungemboli (propp i lungan), massa prover och tester-ekg m.m. togs. De började prata om röntgen som inte är ofarligt för bebis och jag blev såklart orolig. men det hela slutade med att de uteslöt propp och jag blev skickad till gynakuten och där fick göra ett Ultraljud-ja alltså på magen! det funkar alltså i v.9+0 som jag är i idag. Hjärtat tickar fortfarande och mamma som var med blev så glad hon med! Fick recept på fragminsprutor som jag nu hämtat ut-25st för dryga 850spänn. Ska ta en varje morgon i magen och nu på torsdag är det dags för inskrivningen. Nu kan jag gå dit med ett lugn och skriva in mig. Så härligt allt löste sig! 
    Har tänkt på dig. Så SKÖNT att det har varit en bra dag trots allt för dig och bebis.
    KRAM till dig!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)