Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

jag har oxå blivit svullen där nere, man får ju tänka på att man har ca 2liter mer blod nu än innan

• delifi2
    Jessika82 skrev 2010-10-06 15:06:11 följande:
    Är det fler som äter järntabletter? har ni några biverknigar?
    äter niferex, blir hård i magen av dommen dricker oboý varannan dag så det jämnar ut sig, för min mage blir kass vid för mycket oboý :=)
    Stefanie skrev 2010-10-06 15:41:17 följande:
    Jag antar att du liksom jag sover utan trosor? Jag har en liten handduk mellan benen (eller i närheten av) när jag sover (vad äckligt det låter), men just för att undvika den där typen av problem varje gång jag reser mig upp...

Jag vill inte sova med trosor för jag tycker att det är så himla obekvämt och det känns bra att lufta lite någon gång om dygnet i alla fall.
    Dessutom vet jag ju att det lär bli trosor med bindor ett tag efter förlossningen så jag passar på att njuta av att klara mig utan fram tills dess.

Härligt hur detaljerade vi börjar bli i den här tråden! 
    Jag sover inte heller med trosor pga jag känner varje sömm på dom, minsta lilla smula i sängen känner jag, det är jättejobbigt. Har blivit som prinsessan på ärten
  • delifi2
    Mrs TH skrev 2010-10-06 22:08:04 följande:
    Kikar in en snabbis för att tala om att jag nog fått den första "december"bebisen. Vattnet gick 101004 kl 0:30 på natten, hade kraftiga värkar som inte gick att stoppa, och fick föras till akis i usala. Där konstaterade de att jag hade nån form av infektion och jag vart akutsnittad kl 22:30 den 4:e. Lilla Elise är född 22:53, hon vägde 1234gr och var 40.5cm lång. Hon var vid förlossningen medvetslös och livlös med lungorna fulla i var. Dock lyckades de få igång henne och nu 2 dagar senare andas hon själv

Det var inte så här det skulle bli, och itne så här det skulle gå, men vi har fått världens vackraste lilla dotter som inte viker sig. Vi vet att det är en lång väg kvar att gå, men hon är här nu och hon är vår. Doktorerna är optimistiska och det är vi med. Hon föddes alltså i v28+5.

Hoppas allt är bra med er och att era bebisar väljer att stanna i magen.
    Vilken tur att det har gått så bra trots att hon ville ut idigare, så skönt att hon andas själv nu :=)
    Håller tummarna för att allt ska gå bra.

Jag har blött välsigt lite men jag har köpt vanliga libresse + de för natten i början, de för natten anvönda jag bara 1 gång föraa gången sen var det typ trosskydd jag behövde efter det, men jag är alltid beredd man vet ju aldrig vad kroppen kan hitta på med en.
    Stefanie skrev 2010-10-06 22:46:45 följande:
    Har ni sett den här nyheten?

www.dn.se/nyheter/sverige/sma-alkoholmangder-...

Och vad tänker ni när läser den? Får den er att tänka annorlunda? 
    det enda jag har gjord är att smutta på en öl eller ett glas vin, dvs ta lite i munnen jättelite, det rinner inte ner men man får känna smaken lixom.
    Vi brukar nästan alltd dela en flaska vin på en helg och dessutom så luktar det ännu godare nu än föraa :) fast sån tur är så dricker inte min man längre på helgerna för han vet att jag oxå vill ha då och med mina gravhormoner så kan jag börja gråta för den sakens skull fast det int eär nåt att gråta över.
  • delifi2
    NhjärtaD skrev 2010-10-07 10:02:40 följande:

Nu kommer ett gnäll inlägg, men jag blir tokig!!

Orkar inte göra nånting extra än det jag måste, typ ta hand om barnen....är så stor & tung & trött i kroppen...är sååå sugen på höst städningen men ORKAR inte....det är så frustrerande!!! nu fick jag be sambon om hjälp, han kommer fixa det, men mår dåligt att lasta över det på honom...

Fogarna  gör ont trots man inte anstränger sej....

Kommer jag fixa detta fram till FL, 60 dagar kvar är juh ingenting, men för mej är det pain in the as!!!!! Vill bara ha min bebis nu & må bra igen....

Är så avis på er som orkar fungera, för det gör verkligen inte jag...sitter/ligger i denna jäkla soffa som jag börjar avsky, börjar avsky mitt hem för det inte ser ut som jag vill....är rätt pedantisk men ändå... usch & fy.....

Man måste släppa det där med att allt ska vara så noga, spec när man inte har män som är noga, det är snart dax för oss att hålla våra små bebisar och att man hade ont nu kommer kännas som bortblåst när de väl kommer, bara ett liiiiiiiiiiitet tag till, bara härda ut så gott man kan.
    Men jag förstår dig precis, man vill man man SKA inte och orkar man inte är det värre när man ser hur allt är.
    linasmama skrev 2010-10-07 11:06:48 följande:
    Jag vet precis hur du känner. Men jag orkar knappt med min dotter, sen har jag min hund att gå ut med fast jag inte får vara ute och gå.. Min sambo gör saker bara om jag säger till, han ser inte vad som behöver göras så jag blir tokig, orkar inte tjata. Vi ska ha kalas för släkten på söndag och det ligger på mig att få ordning men orken finns inte, vill bara lägga mig ner och gråta de två sista månaderna, jag orkar verkligen inte mer... Jag har ont jämt, dygnet runt, även om jag inte gjort något, men gör jag något har jag så ont att jag inte kan röra mig.
    Hur får jag min sambo att förstå hur dålig jag är egentligen?! Han skrattar lite när jag försöker förklara sen är det inget mer..

Jag rensade min dotters garderob igår och fick så sjukt mycket sammandragningar som gjorde riktigt ont. Nu efter jag varit ut med hunden så har jag vikt och lagt in tvätt så nu är de igång igen..
    SÄg till honom att det är som om 2 knivar sitter bredvid pungen på honom och så ska han gå med det, för så känns det för mig.
    Stefanie skrev 2010-10-07 14:05:42 följande:
    Jag känner igen mig. Det hade varit en sak att vara tvungen att ligga om hemmet varit skinande. Är också pedant och får magknip av att veta att det står disk på diskbänken (inge diskmaskin), badrummet dammar igen, köksgolvet smuligt...
    Sambon hjälper till, men han gör inte det där extra som jag hade gjort vilket gör att jag inte känner mig nöjd i allafall. 

När jag hade duschat och klätt på mig i morse satte jag mig i soffan och väntade på att te vattnet skulle bli klart och suckade "gud vad skönt att sätta sig ner". Sambon skrattade och sa "Ja, gud vad jobbigt det är att duscha och klä på sig!" som om han inte förstod alls. Han sa det nog mest för att försöka skämta bort det jobbiga, inte för att vara dum eller nedlåtande.

Men det är ju verkligen jobbigt. Att duscha är en plåga, önskar att jag hade en stol i duschen. Att få på sig ett par byxor är en ansträngning bara det.
    Dessutom hade jag diskat lite grejer från igår, plockat undan lite grejer i vardagsrummet och slängt sopor medan han var i duschen.

På lördag fyller sambon år och vi ska ha fika här för hela släkten. Jag vill verkligen inte lämpa över allt fix på honom så i morgon när han är i plugget blir det att fixa här hemma. Har övertalat syrran att hjälpa mig att handla och baka, jag skulle inte klara det själv.

Dumma jag vill att han ska få en bra kväll efter släktkalaset och just nu vet jag att det han längtar efter mest är en kul kväll men lite öl, trevligt sällskap och inget gravidprat. Så nu håller jag på och förbereder en liten överraskningsfest här hemma. Vet inte hur jag ska kunna hålla mig vaken hela dagen och kvällen, men det är värt ett försök. Han är värd en kul födelsedag. 
    Finns duschstol ju som man kan hyra eller låna från hjälpmedelscentralen, det har vi i vår kommun iaf, har själv inte skaffat någon  eftersom mannen hjälper mig att duscha och skrubba kroppen där jag inte när längre.
    Tur att du har en syster som hjälper dig iaf.

Jag lämnar och hämtar på dagis med det är det enda jag gör här hemma, blir lite chokad av att läsa att era män knappt gör nåt där hemma spec när de VET att ni har så ont
    Vrf gör de så?
    Jag har världens underbaraste man, han diskar varje dag, lagar mat varje dag, dammsuger, moppar, tvättar, viker tvätt, bakar kanelbullar gör han just nu. Han hjälper mig att duscha när jag behäver tvåla in bena och fötterna och ryggen, han smörjer in mig med bodylotion eftersom jag inte kan nå bena. Han har lagt av med sin bandy för att vara hemma på kvällarna eftersom han vet att jag inte kan lyfta och bära William spec mycket eftersom jag får så ont då.
    Han hjälper mig att klä på mig eftersom jag inte kan böja mig ner.

Han hjälper mig med allt eftersom han vet att jag har så ont att jag inte kan göra nåt, han vet att det kommer bli bättre sen.
    Han säger att det är inte ens 1 år och 1 går snabbt, nu rör det sig bara om några månader du ska ha ont och jag får göra allt men så kommer välrdens undrbaraste gåva du kan ge mig ett barn, vår lilla bebis som knyter oss samman ännu mer
  • delifi2
    MrsHelgesson skrev 2010-10-07 17:10:30 följande:
    Någon mer som har tappat matlusten? Jag är i vecka 32 och har börjat må illa igen, men det är nog för att jag inte får plats med så mycket i magen längre. När jag väl äter måltider så skippar jag helst köttet, är inte alls sugen på det. Sen är jag inte så sugen på varmt mat heller. Typ pizza och Mc Donald's går däremot bättre att få ner. Lever mest på smörgåsar och risifrutti nuförtiden. Godis är också lättare att få ner :) Usch, jag vill inte vara onyttig heller.
    började må illa för några veckor sen men det verkar ha gått över nu, förutom nån enstaka gång.
    jag har blivit jätteanti mot fet mat, typ bacon, hamburgare allt som jag vet det är mycket fett på, mår illa av bara tanken.... jag är mer sugen på fil, mackor och te. Godis är sisådär med jag hoppas det fortsätter för förut var jag en riktig godisgris...
  • delifi2

jag har nog haft tur i oturen på det sättet att jag alltid haft foglossning med våra barn, det är vårt 3 tsm så han vet ju inte hur en "frisk" grav är.

Jag tror män är lite rädda för att säga vad de tycker om det som ligger i magen, min dotter som är 17 vågar knappt känna på magen, spec inte när det rör sig hon tycker det känns läskigt att det faktiskt är nåt som växer inne i magen, en människa, hon tycker det känns lite alien-aktig och det kan jag tänka mig att en del män oxå tycker.

men min man kommer få en belöning hade jag tänkt, han har alltid velat göra en magavgjutning och jag har alltid sagt nej eftersom jag inte gillar det men den här gången ska han få göra det 

• delifi2
    mamma smurfen skrev 2010-10-07 17:39:03 följande:
    *ler* ja här är de så iaf med sambon, ang att tycka det är läskigt med en alien i magen...
    Han tittar å känner på magen med "skräckblandad" förtjusning.

Ang män som inte verkar fatta vad vi går igenom...

Här så SÄGER han att han förstår...men samtidigt vill han att jag ska göra sakerna här hemma, för han har massa på jobbet, å hinner inte, för han e trött/orkeslös...
    Han säger de inte rent ut, men JAG känner det så, när han tittar på smulorna på golvet å den ostrukna tvätten tex.

JAG går hemma med SS sedan början av sept..inte för att jag VILL, utan för att jag har foglossning, det gör inte ont när jag e stilla, men såfort jag hittar på något mer än data/läsa titta tv...så KÄNNS det, å gör ONT.
    För min del så har jag kommit till insikten att ...då får skiten VA, helt enkelt....man dör inte av de, även om jag inte tänker bjuda in folk på kaffe heller.

de kommer inte förstå hur mycket man än förklarar för dom :=)
    min man jobbar oxå, kommer hem ca 19 2 dagar i veckan och mellan 17-18 de andra dagarna, han jobbar i en skola. det enda han begär av mig är att komma på vilken mat vi ska ha så att han kan göra den när han kommer hem.
    jag tycker som dig, det kommer en tid när vi kan börja hjälpa till mer hemma så under tiden är det bara låta det vara :=)
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-07 20:45:22 följande:
    Skrattar JA då e man höggravid hahahaha

Enligt flickor NÄR ÄR man HÖGGRAVID ? enligt er ?
    Själv tycker jag att man är höggravid i vecka 36-38
    räknas från 3 trimestern, men det kan vara olika oxå
  • delifi2

Med William hade vi sen avnavling, det var ca 5 min. Det är ju så att det inte är så många bm som känner till det och drf klipper på en gång.

har inte tänkt packa väskan förrens efter tillväxtul som är om 2 veckor, för när jag väl får reda på hur mycket den lilla väger och allt sånt så tänker jag börja med mitt hallonbladste, smakar inte riktigt gott men med lite honung ska det gå ner. Vill ha enligt sista mens och då är det den 26 november.
    Kan inte föda senare hahaha.... den 3 december åker vi upp till sthlm för broder min ska gifta sig och jag vill inte missa deras bröllop för jag kommer få världens trevligaste svägerska sen den 10 december så fyller Elliot år och jag vill inte att de ska ha samma födelsedag, sen så börjar det närma sig jul och jag vill julpynta och så. så innan december vill jag ha ut den här bebisen :)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)