Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Blä, vi var ute och gick förut men kunde inte alls gå långt förrän fogarna bak gjorde SKITONT. Mer ont än under graviditeten. Suck!

• Momalicious

Ja, jag har haft mens precis så det är säkert därför. När jag fick mensen hade jag också ont där som tusan.

Idag när jag vaknade hade sambon stått och stekt pannkakor, den gullungen! Elliot har börjat få majskrokar och tycker det är smaskens!

• Momalicious

Majorima: vilken drömbebis Tim är! Elliot somnade sittandes i sin fars famn nyss, var tvungen att filma, så sött! :)

• Momalicious

Elliot äter allt men potatis tycker han inte om konsistensen på, t.ex. Kalops är inte så gott ;)

Majorima: ja det var nätterna jag syftade på. På dagarna är Elliot jättehärlug så där har jag inget att klaga på :)

• Momalicious

Enda problemet jag har med att ge riktig mat är att han äter sig liksom inte ordentligt mätt på det. En timme efter så vill han ha mat igen. Det är som att han tycker det är tråkigt att äta eller nåt. Gröt är värst, det äter han bara några skedar av och sen "pruttar" han ut resten. Alltså pruttar med munnen haha. Så Elliot äter mest ersättning fortf, dock blandat med mest välling.

• Momalicious

Ja, ska väl testa att mata ännu fortare då haha. Som det är nu äter han ung varannan timme om han får flaska (nä, han vill inte äta mer än det han får) och håller sig Max två timmar på mat. Känns som att jag matar honom mest hela tiden.

• Momalicious

Ja jag vet, men det spelar ingen roll om det gått 8 timmar (på natten) eller fyra/två timmar, 150 ml Max sen är han nöjd. Ofta lämnar han typ 30 ml. Men jag har varit likadant ända sen jag var liten. Ätit lite men ofta.

• Momalicious

Vi har en såndär fotölj från Ikea med gung i. Sätter mig i den, stoppar in nappen och lägger snutten över ansiktet. Han somnar inom fem minuter. Sen bär jag in honom i sängen. Det är i princip enda gången han tar nappen.

• Momalicious

Lillsnurr: tror snarare det håller i månader.

Linasmamma: är vi borta är det oftast vagnen som gäller. Han gnäller då oftast en stund innan han somnar.

• Momalicious

Har du gjort nåt nytt gravtest eller har mensen kommit, 2barnsmamma?

Elliot somnade åtta och har inte vaknat än, omg!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)