Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

NhjärtaD:tänker och tänker på dig kanske ligger du där med smärta och blåga men snart har du sin bebbeBabyhos er
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • 3 barns mamma84
    linasmama skrev 2010-11-27 16:17:26 följande:
    Usch är helt slut, har varit och handlat julklappar och rensat bland våra julpynt och bebiskläder  osv.. Mår så fruktansvärt illa, vet inte vart jag ska ta vägen.. Mår illa, ont i huvudet, förvärkar from hell, fryser ena sekunden och svettas i nästa och börjar dessutom bli hungrig..

En fråga tjejer, vilka storlekar har ni tvättat på kläder?! Hittade massa kläder i 62 men vet inte om jag ska vänta med att tvätta det tills det börjar bli dags att ha de eller om jag ska tvätta de och lägga i byrån?
    Jag hade ju stora barn i vikt och längd så dottern hade stl 50-56 i kläder hon var 52cm
    Sonen hade stl 62-68 han var ju 62cm

Jag har tvättat alla i stol 56-62 och uppåt och alla har jag tvättat i 30 grader
  • 3 barns mamma84
    MFJG skrev 2010-11-27 17:39:11 följande:
    Här är länken hahaha...

" target="_blank">

mamma mia man ser vattent bara sprytar herregud hahaha

• 3 barns mamma84

Varför jag inte litar på denna killes längd är inte konstigt så jag är berädd på en sumo denna gången med ..
    Så jag tycker att man alltid ska vara berädd på att ha stl 62 också framme i skötvärska

• 3 barns mamma84

När jag hostar så trycker det på i underlivet och det känns ikke skönt alls ska det vara så ?
    Det likom känns inte skönt alls när man hostar..

• 3 barns mamma84
    MFJG skrev 2010-11-27 21:55:14 följande:
    Det är ett jäkla hålligång i kulan idag. Dessutom KLIAR det något fruktansvärt i huden. Smörjt mig med både babyolja och Miniderm. GAH!

Nattningen av sonen gick skit. Gav upp för 10 min sen och lät honom somna i vår säng. En timme tog det från godnatt till att han sov. Han är inne i någon fas just nu. Bara på kvällen som han är svår nattad. På dagen somnar han och kommer max upp 4 gånger. Lyckades iaf hålla mitt tålamod i schack och chillade. Mitt nya motto. Allt är CHILL! Förutom när hormonerna lever rövare med humöret. Har så lätt till gråten just nu.

Just nu känner jag att antingen kommer bebis snart eller så får han stanna 12 dagar extra i kulan och bli en 2011.

Hur många bebbar är det som kommit nu? 
    Kliande här med och spänner & spänner har smört in med crem.
    Gammla bristningar bara från sonen synd så shit och det är fortfarnde 3-2 veckor kvar den blir ju större banne mig.
    Så ka kliande klubben borde vi skaffa

Tråkit att nattningen är hej o hå men det blir nog bättre
  • 3 barns mamma84
    Ondar:
    Vilken duktig bebis Glad nu bara hålla tummarna att lillen vill ligga huvudet neråt.

Sova om en stund och sen bara 2 dagar kvar !!
    Hittade förästen lappen om tillväxtultraljudet Gladska på samma avdelning som förlossningen är där jag var på samma undersöknings rummet då jag fick mitt MA tråkiga minnen men goda minnen nu hoppas jag.
    Så jag tror det blir samma läkare också ''Tysken'' haha han var underbar bara ca 50 år haha men så snäll ..
    Så det blir nog scanning där med ?
    Hmm kan vara så men eller så är scannigen nere och vi ska ta oss uåå sen till Förlossningen så vi ska prata med honom + undersökningen.
    Blir så rädd han kommer att pilla där nere och visst det kan dom men tänk om det gör ONT !!!
    Eller tänk om han retar tappen kan han göra det tror ni ??
  • 3 barns mamma84

MFJG:
    Jag tror jag hoppas på en stor bebis och kejsarsnitt men sammtidigt vill jag ha en bebis på 3000g som jag kan föda ut men han är större än 4000g redan misstänker jag och närmare 5000g redan.
    Så jag kommer inte få föda vaginalt då.
    Det var lätt att få dottern som var 4140g det var lagon men hon var oxå beräknad till 3500g.
    Förra läkaren i sverige han kollade mig efter en scanning undersökning och såg att tappen var omogen och jag var öppen 2½cm då hade hela slemmisen lossnad och ladat på mina trosor.
    Och han pratade om Igångsättning med en balong men sen ångrade han sig då han skulle väga 4885g så han gick ju direkt upp till op rummet för att fråga efter en tid emn vi fick åka hem och få snitt 2 dagar efter.
    Han här i danmark kommer förmodligen göra samma sakObestämdoch se hur det ligger till.
    Men jag vågar inte ha Igångsättning jag fick det med dottern på slutet då mina egna värkar tog slut och jag fick dropp och det sattes på i full läge så jag inte hade någon kontroll och svimmade istället.
    Och henne hjärta gick allt mer ner.

Sen säger typ nästan alla att igångsättning leder till kejsarsnitt och då kan man lika gärna ta skitet så slipper man ta den smärtan sen.

• 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-11-28 10:07:42 följande:
    HJÄLP MIG! Är det någon annan som får irriterande kommentarer av omgivningen vad ni än säger? T.ex. Klagar jag på att jag är trött om jag knappt sovit pga diverse anledningar, då får jag höra "vänta bara tills barnet kommer, då får du aldrig sova igen" eller "bara att vänja dig vid det, så kommer det vara närmsta 20 åren" osv. Säger jag att jag har ont så är det "din foglossning är iaf inte så hemsk som min var" eller "vänta bara tills du har en bebis som sugit sönder dina bröstvårtor, då vet du vad smärta är".
    Har jag köpt nåt till bebisen (och det är ytterst få grejer vi köpt bara för skojs skull så att säga) får jag alltid höra "jaha, ännu mer kläder...". Jag börjar bli redigt trött! Vad fan är det för fasoner att hålla på så? Min mamma är värst och jag är rent utsagt trött på det. Sen säger hon att jag är omogen om jag säger att det är vårt barn och våra beslut eller när jag säger att jag tycker hennes kommentarer är jobbiga så är jag dum som inte fattar att hon skojar. Vet inte vad som hänt med henne, hon har aldrig varit sånhär innan graviditeten. Innan har hon alltid varit skitbra och stöttande och nu känns det som hon försöker trycka ner mig vad jag än gör.
    Hon har t.ex. Blivit sur för att jag och min sambo inte vill ha besök på bb eller första tiden för vi vill lära känna vår bebis och hans rutiner lite först.
    Vad ska jag göra, orkar inte med henne! :(
    FörvånadTror hon känner på att det snart är dags och hon är nog orolig.
    Vet inte men det hon gör är inte normalt.
    Tror inte hon vet själv varför hon gör så här men jag hoppas att hon lägger av innan det tar ett stopp.

Har hör massa saker men inte från min mamma eller pappa men när jag var 20år när ebba föddes så sa ALLA till mig att jag aldrig skulle klara av ett barn att det var så mkt annsvar osv men där fick dom fan jag vissade att en 20 åring är lika bra som en 50åring.
    ALLA tvingade mig tlll abort.

Din mamma är nästan som sambon svärmorSkrikandeshon tvingar sig på till min förlossning och tvingar sig på till kejsarsnittet hon säger att hon vill ''snussa in ungdomen'' löjligt !!!
    Jag kan inte säga till ´men vänta lite när mina hormoder kommer fram och jag har blivit en {#emotions_dlg.djavulsk}så kommer dom alla fina orden fram som säger NEJ nu är det stopp ..

Du ska skita i alla dumma komentarer gumman det är bara du mannen och bebisen INGEN annan.
  • 3 barns mamma84
    ludicrous skrev 2010-11-28 11:21:22 följande:
    Jag ger upp! det kommer fan aldrig gå att ha två barn!
    Jag orkar inte med dottern just nu, hon är OMÖJLIG! Hon struntar i precis ALLT vi säger att hon ska göra, eller inte göra. Vi får tjata, gnata och när man tillslut tappar tålamodet o ryter i, ja då tjuter hon bara och looooooovar att aaaaaalltid lyssna. Jag pallar inte mer!!!! :(

*asg*

då vet du hur vi har det på dagarna en 5åring ++++++ en 2åring

Svar på tråden December Bebis 2010 :)