Momalicious skrev 2011-03-04 10:24:08 följande:
Det där med föräldraledighet... Jag låter väl hemsk nu men jag tycker det är rätt tråkigt om jag ska vara ärlig. Elliot är ju ganska gnällig av sig pga magen, och även om det börjar bli bättre så är det fortfarande påfrestande. Sen finns det dagar när det är jättemysigt och så, men igår tyckte jag bara allt var meningslöst. Typ sitta med hono i soffan hela dagen.
Har inga mammavänner i närheten vilket gör att om jag ska träffa någon så är det ett dagsprojekt i princip. Och alla mina "vanliga" vänner är ju upptagna med studier/jobb under dagarna.
Blir nog bättre när Elliot blir lite större och magproblemen slutar och han dessutom går att aktivera på ett annat sätt och när det inte BARA är jag som gäller, för vissa dagar så blir han ledsen så fort man sätter ner honom alternativt att han ser att man går ur rummet.
Men tanken är väl som så att jag ska vara hemma tills efter nästa sommar då jag ska börja plugga och sambon ska vara hemma i samband med sin semester i sommar, så att han är hemma hela sommaren i princip. Jag är ju ändå "arbetssökande" så jag är ju hemma ändå.
Nästa barn, om vi får ett med lika dum mage som Elliot har, så kommer jag vilja dela 50/50 på föräldraledigheten rätt tidigt. Eller kanske inte 50/50 men så att jag är hemma typ 3-4 dagar och sambon 1-2 dagar. Sen beror det ju på med amning och allt sånt där men ja, det får man ju se då. Kanske är det fler kompisar som har småbarn då och kanske nån som bor närmare.
Ni tycker väl jag låter helt dum i huvudet nu...
Asolut inte! Jag var dock så trött på jobbet med supermycket stress och press. JObbade in i det sista och gick direkt från utbildningen så det har varit ett påfrestande jobbliv något år nu med nattjourer och dylikt. Därför är det skönt att göra något annat ett tag. Men jag kan ju redan nu gruva mig för att komma tillbaka efter så lång ledighet. Då har jag väl glömt allt. Tur att vi alla är olika. Våra bebbar är ju också så olika och visst tror jag att det bidrar att jag gillat att vara hemma eftersom hon varit rätt så nöjd. Stackars liten med ont i magen!
Men visst kan jag längta efter vuxna människor om dagarna och att kunna vara med spontan. Man hinner ju inte så mycket när man är mammaledig. Det blir mycket hemma tid ensamma. Känner inte helller så många föräldrar och dessutom ska vi byta stad snart.