Willes Mamma 08 skrev 2010-11-07 23:03:44 följande:
Ni som har syskon......hur ska ni göra med barnvakt när det är dax?? Sambon fråga hur vi skulle göra idag och jag har faktiskt knappt tänkt på de! 
Hahha--kanske e dax o planera de nue 

Har ni lämnat dem hos barnvakten o sen åkte till förlossningen, El de har kommit hem till er?? Tänk om man inte hinner,så syskonet får följa med till förlossningen??
Hur gör man...??? och hur har ni andra gjort/ska göra???
Min mamma är barnvaktsberedd :) Hon har Nova hur som helst på nyår tror jag, men det är ju inte säkert att det sätter igång då. Min förra förlossning var så utdragen, så jag är beredd på att det kommer ta tid, eller ja, jag har inte ens tänkt på att det kan gå för fort här inte.. :P
Är det dags på en helg är det ju inte alls svårt att lämna Nova hos mamma, är det på en vardag ringer jag bara dagis och säger att mamma hämtar, så får Nova vara där eller om mamma och hon är här. Är dom hemma hos mamma får mamma snällt ta o knalla hit ( tar 10 min) med henne tills vi kommer hem, är dom här så är det ju redan lugnt. 
Har väl tänkt att sambon ska få hämta sina pojkar som bor i gamleby, (2.5 mil bort för er som inte e västervikare ;D ) så alla barnen får vara med på första mötet :) 
Är det dags mitt i natten kommer mamma upp till oss, tänker inte slita upp Nova direkt. Så får mamma sköta samtal till dagis o lämna Nova där o så :)
Willes Mamma 08 skrev 2010-11-08 08:53:21 följande:
Vad ska ni köpa för bindor efter förlossningen?? Typ de tjockaste nattblöjorna som finns el?? Minns inte vad jag hade förra gången 

Vet att vi fick en bunt bindor på förlossningen sist, gigantiska tjocka grejer, som fanns på apoteket också, köper väl sånna, vet ju aldrig hur mkt man blöder.. :/
Börjar tänka mer o mer på hur man ska få ihop allt runt förlossningen nu. Sambon jobbar ju på posten och kör mkt ute på vägarna, därför kan det ta 
minst en timme från samtal tills han är hemma när det är dags, samtidigt vill jag ju inte ringa hem honom för tidigt direkt! Så drar det igång ska jag försöka hålla ut så länge som möjligt utan att ringa honom, sen får jag försöka se typ två timmar framåt :P som sagt, jag räknar med att det tar tid. Från det att jag ringt hem honom tills att han kommer har ju jag tid att plocka iordning de sista sakerna iaf :) Han lär ju vara helstirrig när han kommer så det är nog nästan säkrast att inte ha honom virrandes här hemma ;D