• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • LillSnurr82
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-14 12:40:40 följande:
    Har inte tränat då kan ska hälst vänta men jag har sprungit liiiite då barnen har jagat mig haha sen har vi inte badat ännu men vi har planerat nu så vi ska bada när vi får pengar då ska vi till badhuset.
    ok, jag har träningskort på simhallen så har tränat zumba där 2-3dagar/vecka men ska börja simma också så fort jag fått ok på efterkontrollen. Rider gör jag ju med (egna hästar så rider i princip varje dag), var uppe på hästen mindre än 3 veckor efter förlossningen Glad zumba börja jag med ca 5 veckor efter förlossningen..
  • nikka

Jag fick godkänt så nu längtar jag efter träningsvärken Glad Har bokat in mig på spinning imorgon och jag längtar.
    Hon sa att jag helst skulle vänta med styrketräning och löpning tills det har gått 12 veckor men hallå det är 4 långa veckor kvar dit. Men jag kommer att fuska! Jag är pigg i kroppen och det var jag hela graviditeten plus att jag hade bra knip så jag lär köra igång med lite lätt styrketräning ändå!

Lilla ♥ blev 8 veckor igår och jag vägde och mätte henne idag. 5270gr och 58cm Glad Det går fort nu!

• ludicrous

FAN! Kan små bebisar verkligen vara mammiga? Emil är 7 veckor och jag e låst! Sambon kan försöka med allt om Emil e ledsen, så fort han kommer till mig tystnar han och somnar. Idag var Emil helt övertrött och sambon skulle söva honom o jag skulle handla, omöjligt... Emil vråla, så skulle jag bara ta honom medan sambon tog på sig en tröja, vips så sov pojken... Vaknade såklart direkt när sambon tog honom och det tog nästan en timme innan han skrek sig själv till sömns ( jag var inte hemma.) men sen vaknade han efter typ 15 min och somnade gott om i min famn nu...

• Trollungarnasmamma
    ludicrous skrev 2011-02-14 14:20:21 följande:
    FAN! Kan små bebisar verkligen vara mammiga? Emil är 7 veckor och jag e låst! Sambon kan försöka med allt om Emil e ledsen, så fort han kommer till mig tystnar han och somnar. Idag var Emil helt övertrött och sambon skulle söva honom o jag skulle handla, omöjligt... Emil vråla, så skulle jag bara ta honom medan sambon tog på sig en tröja, vips så sov pojken... Vaknade såklart direkt när sambon tog honom och det tog nästan en timme innan han skrek sig själv till sömns ( jag var inte hemma.) men sen vaknade han efter typ 15 min och somnade gott om i min famn nu...
    Ja det kan de tyvärr vara
    Mysigt ibland men självklart jobbigt & speciellt för din sambo.
    Nemi hade kvällar innan då D inte alls kunde söva henne, bara skrek hos honom...han blev jätte lessen...

Nemis förkylning har varit bättre ihelgen, men idag är det sämre igen...jätte täppt, lite hosta med...låter rätt gulligt när hon hostar iofs

Hela fm var bökig, somnade vaknade, somnade vaknade...tillslut la jag henne i soffan som hon brukar vilja på kvällarna & där sov hon vidare...verkar vara nya favvo platsen...

Testade även att ge henne en annan filt igår än den hon brukar...hahaha gick inte....hittade en som liknar den i materialet, gick lite bättre en kort stund...så nu måste vi åka till Ullared ele nån annan & köpa fler Denna är vit med så jag skulle jätte gärna vilja tvätta den!

Ikväll ska vi sitta & kika lite på vigselringar passar bra på alla Hjärta  dag
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • LillSnurr82

Någon som har tips på hur man får tillbaka sexlusten förresten?? Jag tappa den under graviditeten och vi hade typ sex en gång på 9 månader..och jag har fortfarande inte fått tillbaka den. Killen börjar bli frustrerad och jag förstår honom.. VILL gärna ha sex.. Men känns så jävla fel när man har småbarn, men fattar ju att det inte är det, andra har ju sex osv.. Men jag tyckte innan det kändes fel bara hunden var i samma rum.. haha..

Hur faan gör man?? Tips nån snälla.. känns som att jag och killen bara kommer längre o längre ifrån varann och det blir bara svårare och svårare att få till det liksom..

• Trollungarnasmamma

Mej kan det hjälpa med att se en kärleks film ele så, man minns hur det var att vara nykär
    Jag såg Catch and relase igår & då ville jag hoppa på sambon, meeeen tröttheten var ivägen, men jag låg länge & velade

Annars är jag rätt dålig på sånt, min sex lust är inte heller på topp, var inte det under graviditeten heller...

• LillSnurr82
    NhjärtaD skrev 2011-02-14 16:00:37 följande:
    Mej kan det hjälpa med att se en kärleks film ele så, man minns hur det var att vara nykär
    Jag såg Catch and relase igår & då ville jag hoppa på sambon, meeeen tröttheten var ivägen, men jag låg länge & velade

Annars är jag rätt dålig på sånt, min sex lust är inte heller på topp, var inte det under graviditeten heller...
    Såg också den filmen...klart man blir sugen, men jag blir mer sugen på att bara mysa, men avstår från det med då jag liksom blir stressad av att veta att han vill ha sex och att jag kanske inte har lusten.. Rynkar på näsan usch..som en ond cirkel..

Men ska försöka få till det ikväll.. kanske blir lättare om man liksom kommer igång..?

Sambon brukar massera mina fötter, men tror inte han går med på en helkroppsmassage.. haha..
  • Haligh

Pratat med min bm idag och hon skickar remiss direkt till SÖS. Hon trodde att det nog behöver sys om. Känns för jävla tråkigt rentutsagt. Hoppas jag inte behöver vänta så länge på att få komma dit iaf.

• Trollungarnasmamma

Ja har med ofta det problemet att jag vill mysa, Men då tror D att jag vill ha sex, ibland så blir jag sugen efter ett tag Men ibland vill jag stanna där. Jo han får väl jobba lite för det

Svar på tråden December Bebis 2010 :)