• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-02-23 21:59:19 följande:
    Ringde 1177 och dom tror att jag kan ha hjärnhinneinflammation. SUCK! känner att jag har sämst tur alltså.
    Uhh. Får hoppas det inte är det.. Skulle du in på kontroll?
  • Karttikeya

Här tuffar det på som "vanligt". Mycket gnäll och skrik och magknip med allt vad det innebär. Tycker så synd om stackarn. Rynkar på näsan Själv sover jag dåligt om nätterna trots att Tim är ganska "bra" i magen då, jag vaknar av minsta knorr och har svårt att somna om. Försöker sova på dagarna, men får liksom inte ro.

Anar en viss förbättring i magbesvären, men är väl bäst att inte ropa hej ännu. 8 veckor är Tim idag! Vart tog tiden vägen..

• 3 barns mamma84

moma:Nääh fyfan du måste ta hand om sig vännen låter inte kul alls

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Momalicious

Tack hörrni. Jag har inte den bakteriella, farliga varianten utan isf den virala varianten. Den går ju över av sig självt men är inte skönare för det. Jag skulle hålla koll på huden så jag inte får prickar eller högre feber eller så, men hon sa att jag lät som ett typiskt exempel på viral meningit.

Lilleman har varit lite gnällig de senaste dagarna och äter HELA tiden, förmodligen en tillväxtfas. Tycker dock lite synd om sambon som får ta honom själv för att jag inte orkar.

Majorima: usch, lider med dig! :( extra skit att du inte sover gott :(

• Anairda
    Karttikeya skrev 2011-02-23 22:30:25 följande:
    Här tuffar det på som "vanligt". Mycket gnäll och skrik och magknip med allt vad det innebär. Tycker så synd om stackarn. Rynkar på näsan Själv sover jag dåligt om nätterna trots att Tim är ganska "bra" i magen då, jag vaknar av minsta knorr och har svårt att somna om. Försöker sova på dagarna, men får liksom inte ro.

Anar en viss förbättring i magbesvären, men är väl bäst att inte ropa hej ännu. 8 veckor är Tim idag! Vart tog tiden vägen..
    :( vi har heller inta haft några bra dagar sista 4 dagarna iaf hon har haft sååååå ont i magen o pruttat jag vet inte vart hon får all luft ifrån använder dr brown fast hon smackar ibland vid flaskan men det borde inte leda till sådana smärtor. Hon har oxå sovit kasst på natten och på dagen :( en trött mamma här. Ibland känns det som att detta magont aldrig kommer gå över! Min lilla blir 11veckor på måndag det borde bli bättre och inte sämre *suck*
  • mamma smurfen

Måste bara dela med mig av en sida är på FL som jag hittade
    Har suttit och skrattat konstant nu i en halvtimme*ler*

www.familjeliv.se/Forum-25-97/m57246429.html

Annars flyter de på här hemma med Ellie, hon sover från 22-23 tiden till kl 9 ca varje nattGlad
    Var på Bvc i tisdags å hon väger nu 5690g och är 61 cm lång, hon har börjat "prata" en massa oxå*ler*

Hon har även blivit en hejjare på att hålla uppe huvudet själv, och vill INTE ligga ner när hon är vaken, utan ska "sitta" på armen/i soffan*ler* 
    Hon blir 9e veckor på lördagHjärta 
    Nu har även min foglossning gett sigGlad så numera klarar jag av att gå mer än bara några 100 meter UTAN att få ont i framfogarna...kan bara säa att jag är såååå lycklig över de, däremot har jag fått sjukt ont i ryggslutet...
    antar det är pga att jag fortfarande har hållning som om jag var gravid, dvs skjuter ut höftenObestämd 
    Försöker verkligen tänka på att "hålla in magen" men de e svårt.

Har nu äntligen fått upp  träningscyklen från källaren, så den används var dag, Ellie ligger å tittar på så mamma sköter sig*S*

Ang stora killen å anmälan som gjordes via skolan till soc, så har jag FORTFARANDE inte hört ett smack, vet att ärendet ligger på deras bord, men har ännu inte hunnits med (ringde igår å kolla läget)
    Han har nu inte träffat sin pappa på 4a veckor, å VILL verkligen inte dit, vet inte riktigt HUR jag ska hantera de hela, han måste ju förr eller senare träffa honom, å ju längre tid det går, desto MER ångest tror jag han får över det, men samtidigt vill jag INTE pusha honom såklart.

Nää daxt för lillan att få sig lite mat märker jagSolig

• delifi2
    mamma smurfen skrev 2011-02-24 10:53:37 följande:
    Måste bara dela med mig av en sida är på FL som jag hittade
    Har suttit och skrattat konstant nu i en halvtimme*ler*

www.familjeliv.se/Forum-25-97/m57246429.html

Annars flyter de på här hemma med Ellie, hon sover från 22-23 tiden till kl 9 ca varje nattGlad
    Var på Bvc i tisdags å hon väger nu 5690g och är 61 cm lång, hon har börjat "prata" en massa oxå*ler*

Hon har även blivit en hejjare på att hålla uppe huvudet själv, och vill INTE ligga ner när hon är vaken, utan ska "sitta" på armen/i soffan*ler* 
    Hon blir 9e veckor på lördagHjärta 
    Nu har även min foglossning gett sigGlad så numera klarar jag av att gå mer än bara några 100 meter UTAN att få ont i framfogarna...kan bara säa att jag är såååå lycklig över de, däremot har jag fått sjukt ont i ryggslutet...
    antar det är pga att jag fortfarande har hållning som om jag var gravid, dvs skjuter ut höftenObestämd 
    Försöker verkligen tänka på att "hålla in magen" men de e svårt.

Har nu äntligen fått upp  träningscyklen från källaren, så den används var dag, Ellie ligger å tittar på så mamma sköter sig*S*

Ang stora killen å anmälan som gjordes via skolan till soc, så har jag FORTFARANDE inte hört ett smack, vet att ärendet ligger på deras bord, men har ännu inte hunnits med (ringde igår å kolla läget)
    Han har nu inte träffat sin pappa på 4a veckor, å VILL verkligen inte dit, vet inte riktigt HUR jag ska hantera de hela, han måste ju förr eller senare träffa honom, å ju längre tid det går, desto MER ångest tror jag han får över det, men samtidigt vill jag INTE pusha honom såklart.

Nää daxt för lillan att få sig lite mat märker jagSolig

Olivia sover oxå gott om nätterna nu för tiden, känns så skönt att hon sover så bra.

Min äldsta dotter blev oxå slagen av sin pappa för ca 1 år sen och hon träffar inte honom eller pratar inte med honom längre. Det gick så långt att hon bytte nr så att han inte kunde få tag på henne. Men det är ju lite annorlunda eftersom hon är vuxen och han är psykiskt instabil.
    Men även om så är fallet så skär det lite i mammahjärtat, för hon är ju lessen även om hon inte visar det på samma sätt din son kanske gör.
    Man får försöka prata  om det hela och säga att pappa är snäll egentligen.
    Ni kan inte tsm åka och hälsa på honom en liten stund bara, bara så att han träffar honom och sen så åker hem med dig igen.
  • wildahallon

Usch, jag hoppas ni inte trodde att jag göka med Varg i sängen! :o, haha!
    Han sover i sin spjälsäng :) vaknar var 3-4e timme och ska ha mat!

Har inte varit på  efterkontrollen ännu- bara av lathet :p
    Dock kunde jag inte hålla mig så jag övertalade mannen om att vi kunde fiffilura lite ;)
    Jag vart sydd rätt mkt, och tänkte, ifall inte det var läkt skulle det göra ont..
    Men det känns precis som att ha sex förut. SÅ EFTERLÄNGTAT då vi inte av flera olika
    anledningar hade sex när jag var gravid :)

• Mysmamma70

Min son träffade inte sin pappa förrän sex månader efter händelsen, men det gick bra då. Efter det åker han dit sällan, kanske var tredje-fjärde månad, men lite kontakt är bättre än ingen. Ge honom den tid han behöver så han inte känner sig pressad.

• mamma smurfen
    delifi2 och Cissi7006

Har pratat med honom om att han iaf kan ringa och prata med sin pappa i telefonen, att iaf säga hej, men han vägrar.
    Till saken hör oxå att han är otroligt envis, så har han bestämt sig så har han, oavsett VAD, därav min oro, att han i sin "tjurskallighet" säger en sak, men egentligen vill en annan.....
    Vi pratar inte så mycket om det hela längre, vill inte "tjöta hål i hövvet" på honom, men vill ju samtidigt att han ska veta att det ÄR oki om han VILL träffa pappa,
    att jag står bakom honom oavsett vad han vill, å samtidigt kan jag ju inte låta en 11,5 åring själv bestämma något sådant....han är inte tillräkligt stor för det, även om HAN tror det. 
    Blir TOKIG på de...samtidigt VET jag att hans pappa INTE är en hemsk person, bara dum nog tydligen att använda näven där orden inte räcker till, och det är ABSOUT inte OKI, det vet jag....men en pappa är bättre än ingen....eller?
    Han pratade med sambon häromdagen, och frågade om han fick kalla han för pappa....Det skar i hjärtat, och samtidigt blev jag ju oerhört glad över att han gillar sambon till den graden...å samtidigt vet jag ju inte om han frågade för att han VERKLIGEN menade det, ELLER för att det här har hänt??!! Grrrrrr*  
    Hur jag än vänder mig har jag röven bak.....Obestämd 

Sambon blev inte helt paff, han har tydigen fått frågan förut av sonen,( för något år sedan)  å han har sagt att det ÄR oki, men BARA om det känns bra för sonen...
    JAG har däremot hajjat till de gånger nu som han sagt pappa....känns väldigt konstigt, fel, men ändå rätt så att säga.... 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)