• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • sweet86

Nu har han vaknat och fått mat.. Jodå kissar gör han å bajsar oxå. Får se hur natten blir..

• nikka

God Morgon Glad

Hur är era små på kvällarna?
    Jag har märkt att Tove är kvällstrött och blir grinig på kvällarna. Vi har börjat att stoppa isäng henne mellan 20-22 beroende på hur hon har ätit och om vi är hemma. Sen sover hon oftast till 5 för att äta lite och somna om antingen till 7 eller 8. Och då hon vaknar är hon hur glad somhelst och ligger och pratar och man bara blir varm i hjärtat.
    Jag klagar absolut inte. Men det blir lite jobbigt om man är bortbjudna då hon blir helt otröslig. Fast å andra sidan så är hon aldrig ledsen eller arg under dagen. Det är bara på kvällen och det sätter igång oftast kring kl.18.

• Christel83

Usch igår åkte jag på tjejkväll, Lukas fick följa med oh herregud vad han skrek nästan hela kvällen! tror det var den höga volymen, är ju inte han van vid, kan det vara så? Ändå gången han var tyst var när han fick äta och då åt han bara lite varje gång!

• Momalicious

Hej. Här kommer ett litet klagoinlägg.
    Jag är så jäkla sugen på att bli gravid igen så det finns inte! Vet inte vad jag ska göra typ. Är pissjobbigt. Senast jag hade äl räknade jag ut när bebisen hade kommit om jag blivit gravid. Jag vet, urlöjligt och det gör ju knappast längtan mindre. Ååååh fan vad jobbigt :(

• Trollungarnasmamma
    MFJG skrev 2011-03-12 14:17:50 följande:
    Någon vars bröstmjölk helt plötsligt rinner till galet mycket? Jag har helhet plötsligt hur mycket mjölk som helst...
    Vad kul, önska det gjorde det på mej med så jag kan släppa oron att hon inte blir mätt!!
    Mysmamma70 skrev 2011-03-12 16:11:17 följande:
    Vi brukar ha ett sextimmars sovpass på natten så det kanske bara var en tillfällighet inatt, men man kan ju hoppas!

Alla mina barn har varit bra på att sova hela nätter tidigt, ettan tre veckor, tvåan tre månader och trean fyra månader

Men medan ettan och tvåan har fortsatt sova gott så sover trean (som ju nu är 16 mån) oroligt ibland, men det brukar räcka att stoppa in nappen så somnar han om.
    Lyx
    Har inte heller haft stora problem med det.
    Momalicious skrev 2011-03-12 22:06:02 följande:
    Idag har vi haft vänner här. En av mina bästa vänner som fick barn i oktober och hennes pojkvän. Vi har så himla kul tillsammans så det har varit skoj. Elliot sov i 3 timmar medans vi åt så vi hade extra trevligt. Skönt att umgås och ladda upp sina batterier lite.
    Vi bestämde att vi skulle gå ut tillsammans den 9 april. Första gången Elliot sover borta så det kommer nog kännas jättekonstigt att vara utan honom så länge med förhoppningsvis går det bra (för mig haha, för Elliot går det säkert utmärkt).

Vi har accepterar att Elliot somnar sent. Man kan inte lära såhär små barn att sova tidigare eller så så vi får avvakta en stund. Får väl trösta mig med att jag får sova ut om mornarna ;)
    Det gjorde vi med, nu har hon minskat en timme så  det kommer nog efter hand
    sweet86 skrev 2011-03-12 22:11:25 följande:
    Min plutt har blivit sjuk.. Han hostar, nyser å snorar men ännu ingen feber.. Tycker han är slö och han vill bara sova, känner inte i gen honom, vill ha min spralliga glada kille:)
    Inte heller äter han som han brukar som då är mellan 2-4 h. Nu åt han senast vid 17.30. Blir så nojjjig å rädd och jag känner mej fjollig som blir sånhär......
    Väck honom efter 5 timmar & försök få in honom mat...är du orolig ring såklart!
    nikka skrev 2011-03-13 08:51:02 följande:
    God Morgon Glad

Hur är era små på kvällarna?
    Jag har märkt att Tove är kvällstrött och blir grinig på kvällarna. Vi har börjat att stoppa isäng henne mellan 20-22 beroende på hur hon har ätit och om vi är hemma. Sen sover hon oftast till 5 för att äta lite och somna om antingen till 7 eller 8. Och då hon vaknar är hon hur glad somhelst och ligger och pratar och man bara blir varm i hjärtat.
    Jag klagar absolut inte. Men det blir lite jobbigt om man är bortbjudna då hon blir helt otröslig. Fast å andra sidan så är hon aldrig ledsen eller arg under dagen. Det är bara på kvällen och det sätter igång oftast kring kl.18.
    Nemi var precis likadan en period, jätte jobbigt verkligen...finns tyvärr inget att göra Men tröstar dej med att det går över!!'
    Momalicious skrev 2011-03-13 10:16:36 följande:
    Hej. Här kommer ett litet klagoinlägg.
    Jag är så jäkla sugen på att bli gravid igen så det finns inte! Vet inte vad jag ska göra typ. Är pissjobbigt. Senast jag hade äl räknade jag ut när bebisen hade kommit om jag blivit gravid. Jag vet, urlöjligt och det gör ju knappast längtan mindre. Ååååh fan vad jobbigt :(
    Oj

Känner du att du skulle fixa så tätt så är det väl bara att köra på
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Nu har lillan med blivit snorig ska tempen på henne sen för att vara säker på att det bara är snorigt...

Sonen har 38 & är snorig, stora tjejen är lite bättre, var hon igår med men det kom tillbaka på em så vi får se...

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • LinnV

Sixten är också jätte grinig på kvällarna, så vi har fått lov att sluta åka bort på middagar och sånt för ingen får någon matro då.. Han brukar skrika först vid 18 sen sover han 10-15 min och börjar gnälla vid 20 igen tills 21.30-22.00 när han somnar för natten..

I natt sov han 22.15-6 och sen till 9.30, helt sjukt skönt, även om Lina vaknade vid 8.30 och ville äta frukost. Lina vaknade varje natt tills hon var 1½ år så hade aldrig kunnat räkna med att Sixten skulle sova såhär bra!

Idag är det barnens skidspel här i stan så min mamma ska vara barnvakt till Sixten så ska Lina få åka skidor. Det ingen tidtagning och alla som åker en bana (200, 600 el 1500 m) får medalj

• Haligh

Hade en stor blöt fläck på klänningen när jag kom hem idag, inte så trevligt! Tur man inte var på bortaplan iaf... Mina boobis blir som två stenhårda knöliga meloner ibland, det varierar lite från dag till dag. Ska skaffa en pump så man kan lätta på trycket lite, det är inte så skönt när det känns som att de ska explodera...

• Momalicious

NhjärtaD: ja alltså, jag vill gå ner all vikt först och sambon har fått för sig att vi inte har råd vilket vi har. Men det kommer inte bli så. Så jag är deppig just nu. Förhoppningsvis går det över.

• ÄlskarMina

Idag var vi på barnens kusins dop (se bloggen nedan) och Arvid tykändes för första gången! Vid flera tillfällen mot vissa okända men även de han träffar då och då började han stortjuta åt! stackars honom..och de som blev gråtna åt..Obestämd Är ju inte kul för någon när det blir så.. hade för mig att det började senare med detta..men, men..

Imorgon börjar vi på babysim! Drömmer  Ska bli såå kul! Hoppas han gillar det! 

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid 8/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
Svar på tråden December Bebis 2010 :)