Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Åh grattis Linn! Åh blir helt sjukt sugen nu ju...! Jag tror absolut ni/du orkar det. Du får tänka att du kör alla vaknätter och blöjbyten i ett kör, det är nog nästan jobbigare om man har långt emellan barnen och "börja om". Iih vad kul, du får lova att uppdatera här med om graviditeten :)

• Momalicious

Kul att nån slagborrar i väggarna!!! Elliot blev helt hysterisk ju, såklart. T.o.m jag blev rädd. Och jag vet att man får göra det men det låter sjukt högt i lägenheten. :( nu sover han iaf så hoppas inte dom borrar på en stund.

• Momalicious

Jag tycker det är läskigare med beslut om ett syskon än det var med Elliot. Nu tänker jag mycket hur det skulle bli om jag mådde så illa i 22 veckor igen, eller tänk om nästa barn också får kolik? Tycker det är väldigt läskigt! Mitt enda "ska" är att jag ska ha gått ner till en storlek där jag är bekväm. Tycker iaf att det är väldigt läskigt!

• Momalicious
    linasmama skrev 2011-06-26 22:13:43 följande:
    Tack söta ni Jag behöver inte tänka på min ålder, jag kan säker få barn i 20 år till men det är ju lika bra att ta det på en gång så är det "gjort" sen. Jag vill inte behöva börja om som jag gjorde med Sixten, Lina hade inte haft blöja på två år och var väldigt självständig.. Om jag hade gått ner mina 15 kg jag har kvar skulle jag aldrig vilja bli gravid igen och behöva göra om viktnedgången en gång till...

Jag har redan börjat få såna där underbara blodsockerfall och äter frukt mest hela tiden för att inte svimma.. Men inget illamående iaf   5+6 idag. Enligt kalendern här på FL är BF 19 feb, samma som med Lina men hon är född den 16 feb..
    Jag förestår absolut hur du menar, men jag kommer aldrig palla att vara gravid nu. I den här storleken alltså. Jag vantrivs verkligen. Jag hoppas faktiskt att nåt är fel som kan åtgärdas för just nu spelar det ingen roll vad jag gör, jag går inte ner i vikt ändå! Går ner i vattenvikt och sen står det still... Vi funderar på en till snabbare än vi tänkt från början. Men jag är lite ambivalent. Först och främst vill jag veta om det är nåt fel på mina hormoner eller nåt, sen vill jag veta om jag kommer in på SSK-linjen nu eller inte. Men jag känner väl att det känns lite onödigt att komma i "the shape of my life" om jag ändå bara ska paja allt med en graviditet till. Men ja, vi tar det som det kommer, även om jag HATAR att göra det. Jag är en såndär jobbig person som gillar att planera.

Så för tillfället får jag leva genom dig och er graviditet. Vad hoppas/tror du på för kön denhär gången då? 
    Jag hade tyckt det varit så kul att få en flicka nästa gång, så himla nyfiken på att se hur en flicka vi gjort skulle se ut. Fast jag har fått nån känsla av att vi kommer vara höjdare på att producera pojkar haha
    Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Jag har förresten också insett att jag nog hellre tar bebistiden på en gång, verkar jobbigt att ha vant sig vid lite mer självständiga barn och få sova hela nätter och inga blöjor osv och sedan starta om. Vissa har ju 3-4 år mellan varje barn vilket känns lite mycket för mig personligen, nu efter jag fått barn och tänkt om lite. 
    Kanske skaffar ett till rätt snart och sedan ett eller två till när jag är färdigutbildad. 

Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Ja det förstår jag! :) 2 av varje hade varit toppen haha :) jag skulle nog dö av nyfikenhet om inte jag kollade könet tror jag. ;) men kan förstå tjusningen också :)

• Momalicious

2barnsmamma; det är ju inte bra för hans mage om han bara får välling/gröt, blir sjukt ensidigt.

• Momalicious

Elliot har nog kommit in i en ny fas. Han krånglar med maten och äter ofta mindre än vanligt, han är mer gnällig och vaknar dessutom 1000 gånger på natten. Har för mig att jag läst att denhär fasen ska vara rätt länge med..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)