linasmama skrev 2011-06-26 22:13:43 följande:
Tack söta ni

Jag behöver inte tänka på min ålder, jag kan säker få barn i 20 år till men det är ju lika bra att ta det på en gång så är det "gjort" sen. Jag vill inte behöva börja om som jag gjorde med Sixten, Lina hade inte haft blöja på två år och var väldigt självständig.. Om jag hade gått ner mina 15 kg jag har kvar skulle jag aldrig vilja bli gravid igen och behöva göra om viktnedgången en gång till...
Jag har redan börjat få såna där underbara blodsockerfall och äter frukt mest hela tiden för att inte svimma.. Men inget illamående iaf

5+6 idag. Enligt kalendern här på FL är BF 19 feb, samma som med Lina men hon är född den 16 feb..
Jag förestår absolut hur du menar, men jag kommer aldrig palla att vara gravid nu. I den här storleken alltså. Jag vantrivs verkligen. Jag hoppas faktiskt att nåt är fel som kan åtgärdas för just nu spelar det ingen roll vad jag gör, jag går inte ner i vikt ändå! Går ner i vattenvikt och sen står det still... Vi funderar på en till snabbare än vi tänkt från början. Men jag är lite ambivalent. Först och främst vill jag veta om det är nåt fel på mina hormoner eller nåt, sen vill jag veta om jag kommer in på SSK-linjen nu eller inte. Men jag känner väl att det känns lite onödigt att komma i "the shape of my life" om jag ändå bara ska paja allt med en graviditet till. Men ja, vi tar det som det kommer, även om jag HATAR att göra det. Jag är en såndär jobbig person som gillar att planera.
Så för tillfället får jag leva genom dig och er graviditet. Vad hoppas/tror du på för kön denhär gången då?
Jag hade tyckt det varit så kul att få en flicka nästa gång, så himla nyfiken på att se hur en flicka vi gjort skulle se ut. Fast jag har fått nån känsla av att vi kommer vara höjdare på att producera pojkar haha