Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

GBS är ju en alvarlig sjukdom som gör att barnet kan få gift i sig och till o med dö.
    Så omman inte tar hand om att ta det man måste i god tid så så blir det värre.
    Man ska kontakta läkaren om man misstänker GBS för det är ingen lek.
    Min kompis i denna FL(familjeliv) terppa förlorade nästan son son och det var GBS som ingen då visste om han blev blodförgiftad och låg på neo i många månader och hon hade det värre hon med.
    Han misstänktes få hjärnskada och leverskada och massa mer.
    Idag är han en pigg och busig kille på 2år
    Och hon har gått ner och mår toppen ..
    Det var en mkt tuff tid !!

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Det hade gått så långt att dom nästan fick kyssa sin son på pannan och säga farväl
    Det upptäktes så sent men idag ojoj en go liten kille

• 3 barns mamma84
    linasmama skrev 2010-12-02 22:50:44 följande:
    Hmm, bara för att jag skrev förut att jag inte haft några sammandragningar idag så har jag fått massor, haft det hela dagen men inga som gör ont..

Det är tufft att vara höggravid och ha en jätte tjurig 5,5 åring som är jätte förkyld Är helt slut nu..
    jobbigt det låter ..
    Men kanske något bra tecken iaf

Hoppas du får en bättre 5åring snart så du orkar dagen i morgon ..
    Jag har själv en 2åring med hög feber och så mammig.
  • 3 barns mamma84

Godmorgon.
    Inte konstigt att många av oss är trötta på graviditeten hehe men snart e alla ute
    Sjäv ska jag snart äta frukost börjar bli smått hungrig eller hmm elias e hungrig
    Nu är det bara 5 dagar kvar tills han kommer UT !!!!! YESS längtar som attans nu hihi

Willes mamma:
    Välkommen haha ja typist man är så beroende av denna hämska FL hahaha

MrsHelgesson:
    Är du 100 på att dom mätt dig rätt ?
    För man brukar åka in och föda barn när man är öppen 4cm det var jag och då hade vattnet gått dagen innan.

Moma:
    Fy vad förbannad jag skulle bli
    Hoppas dom ger dig ett nytt tid snabbt.

Jag skulle ha Bm den 12 dec hehe men nu kommer han ut 8:e så hon har fått brev nu från sjukhuset så hon kommer hem till oss haha härligt
    Nu e det hon som ska jaga oss istället för vi efter henne.

• 3 barns mamma84

willes mamma:
    Förstår dig min tapp var omogen i vecka 41+2 så jag skulle ha gått över massa massa dagar tills han skulle titta ut på riktigt..
    Men då skulle han väga ÖVER 6 kg
    Var bara öppen 2½cm men tappen var omogen för att våga sätta mig igång.

Här i Dk så om jag skulle få igångsättning får man det inte innan fast han e stor men jag skulle få gå in till läkaren samma dag på BF dagen och sen skulle dom pilla och hålla på INNAN nopp inte rör dom den.
    Och då skulle jag offra mitt liv till att få en klump på över 5 kg igen så nej nej jag tog inte denna risk.
    Så Dk o Swea e olika på detta sättet.

• 3 barns mamma84
    ÄlskarNova skrev 2010-12-03 10:15:00 följande:
    Willes mamma08: jag försöker väl mig på en vaginal förlossning hur eller hur. Han kommer väl allra mest väga 4,5kg om jag går över tiden t.o.m. Han hade ju som sagt bara gått upp 600g på 5veckor. Och nu i onsdags då 3,8kg. Känns ju helt överkomligt även om han är ngt större såklart. 

Det som känns surt är ju bilresan till Västervik som i detta väglag tar 2timmar! Och vägen mellan vimmerby och v-vik var förjävlig!! Kändes som man körde på ett järnvägsspår eller nåt. Från Vimmerby-Hultsfred sen var vägen som en dröm i jämförelse..att de kan vara så dåliga på att hålla efter vägarna! Ser ju inte fram emot att sitta i 2h med värkar på en hal, rugglig väg när det väl är dags! Obestämd 

Igår var jag på lite extrabesök på MVC, och visst hade jag ökat precis 2kg igen! på 10dgr! Så nu är det 4kg på 21dgr!! Det är ju inte klokt alltså... men blt och urinen var bra så jag får väl hålla koll på andra symptom isf och då skulle jag ringa förlossningen om jag blev sämre. 
    Tycker det är så sjukt (ursäkta mig gumman) men min vägde enligt dem 3890g
    Och han var beräknad till 4,300 ca om inte mer och jag fick snitt beställt samma dag då han kommer att väga över 5 kg innan han kommer ut.
    Så jag fick inte bli igångsatt innan jag kommer vara på BF dagen ..
    Så jag känner mig lättad .

Men fattar inte varför dom inte hjälper dig ?
  • 3 barns mamma84

Ska ni ta med er laptoppen när ni åker in ?

• 3 barns mamma84
    Emynem skrev 2010-12-03 10:27:59 följande:
    Har nyss vaknat och varit på toaletten, kom mer slem-vattniga flytningar. Men inget blod, de här var helt gul-beiga.
    Jag hade kraftig mensvärk och en hel del sammandragningar inatt och ända tills runt 8 i morse men nu har det lugnat ner sig. Hoppas verkligen att det var så att livmodertappen blev påverkad nu så att man är ett steg närmre.

Nu känner jag bara av ömhet i ryggen och längst ner i magen, får se när det händer någonting igen :)
    Spännande. Hoppas att lillen kommer nästa vecka iaf! 
    ååh då e det inte långt för dig du har u Bf 24 dec ååååh men ingen jul bebis nu alltså hehe klok bebis du har i magen
    Hoppas nu det sätter dig ännu mer så du får åka in
  • 3 barns mamma84
    Emynem skrev 2010-12-03 10:36:13 följande:
    Jag hoppas jag med! Nå fruktansvärt!
    Idag är jag i v.36+6 och Viktor föddes i v.37+6 så jag tycker inte att lillebror behöver vara sämre ;)
    Han kan gärna komma liiite före bror sin... haha. 
    Då har du en stor chans till att Lillebror kommer innan då du fått storebror vecka 36+6 så du ska inte oroa dig alls
    Men du föd i helgen inte på onsdag när jag åker för jag vill kunna säga YESS nu håller jag tummarna att bebisen kommer nu när du skriver att vattnet gått eller värkarna kommit mer o mer o mer
  • 3 barns mamma84

NU äta hihihi

Svar på tråden December Bebis 2010 :)