ÄlskarNova skrev 2010-12-03 10:15:00 följande:
Willes mamma08: jag försöker väl mig på en vaginal förlossning hur eller hur. Han kommer väl allra mest väga 4,5kg om jag går över tiden t.o.m. Han hade ju som sagt bara gått upp 600g på 5veckor. Och nu i onsdags då 3,8kg. Känns ju helt överkomligt även om han är ngt större såklart.
Det som känns surt är ju bilresan till Västervik som i detta väglag tar 2timmar! Och vägen mellan vimmerby och v-vik var förjävlig!! Kändes som man körde på ett järnvägsspår eller nåt. Från Vimmerby-Hultsfred sen var vägen som en dröm i jämförelse..att de kan vara så dåliga på att hålla efter vägarna! Ser ju inte fram emot att sitta i 2h med värkar på en hal, rugglig väg när det väl är dags!
Igår var jag på lite extrabesök på MVC, och visst hade jag ökat precis 2kg igen! på 10dgr! Så nu är det 4kg på 21dgr!! Det är ju inte klokt alltså... men blt och urinen var bra så jag får väl hålla koll på andra symptom isf och då skulle jag ringa förlossningen om jag blev sämre.
Tycker det är så sjukt (ursäkta mig gumman) men min vägde enligt dem 3890g
Och han var beräknad till 4,300 ca om inte mer och jag fick snitt beställt samma dag då han kommer att väga över 5 kg innan han kommer ut.
Så jag fick inte bli igångsatt innan jag kommer vara på BF dagen ..
Så jag känner mig lättad .
Men fattar inte varför dom inte hjälper dig ?