• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • nikka

Hon sover och hon sover! Sambon la henne i sin säng igår kl.19.30 och hon sov fram till 05. Sen fick hon mat och vi låg i sängen och tjollrade. Hon somnde om efter en stund och sover fortfarande.
    Det är så skönt att kunna äta frukost i lugn och ro.

Tove har storlek 62 på kläderna. Idag hade jag tänkt att städa bort alla småa kläder och tvätta upp det som vi har i storlek 68. För snart så är hon där.
    Va tiden går fort Glad

Vi var och tog sprutorna igår. Va ledsen hon blev. Men hon slapp febern. Så hon klarade sig bra. Jag tog även för hepatit B. Är det nån fler som har gjort det?

• thegoddess
    mamma smurfen skrev 2011-03-22 08:33:12 följande:
    När jag blandar ersättningen till Ellie, så tar jag alltid i lite extra vatten isf 210 vatten, så tar jag 220.
    De är så lätt att ta för mycke pulver nämligen,
    å för mycke pulver ger ju hårda magar, så jag "safar" på de sättet, vatten är ju inte skadligt
    Samma gjorde jag med NAN, när Ellie fick det, men fick byta från NAN till Semper pga att hon blev skrikig/gnällig av NAN.
    När jag bytte till Semper, bara för å testa, så försvann gnälligheten, å hon sov hela nattenGlad , vilket hon fortfarande gör, nu somnar hon vid 20-tiden, å vaknar vid 8a på morronen, så 12 timmar sover lillfisan=)
    jag e ganska nöjd med nätterna då hon tatt bort ett nattmål och äter runt 1-2 nu men sen e hon ju klarvaken vid 5-6 :( det är inte jag då haha
    ska ta å prova semper då.. skiter ju egentligen i vad det kostar om hon gillar nåt annat bättre. Bytte du rätt av då?

har fortfarande sånt problem på dan. hon bara vaknar hela tiden. hon är så lättväckt. somnar hon i vagnen när jag kör den i hallen så räcker det att min fot knakar till.. helt galet. hon somnar ju på promenad...som igår sov hur gott som helst hela promenaden på 40 min sen skulle jag bara hämta skötväskan för att sen promenera vdare till svärmor. hon stod still 1 min och vaknade :( tokfia!!
  • thegoddess

En liten grej jag går runt å funderar på nu..e ju ganska aktuellt att börja planera dop.
    skulle va intressant höra era tankar om gudföräldrar, ska ni bjuda släkt och vänner eller bara släkt. ska ni ha kyrkligt eller namngivningskalas.

hos oss så ska vi inte ha nån av våra syskon som gudföräldrar då dom redan är mostrar fastrar farbror ch morrbror. mao dom har redan en roll i Ronjas liv. men av vänner är det svårt då det finns flera fina människor och det är svårt att välja. funderar på öppet faderskap då alla som kommer på dopet kommer att ha del i fostrandet av henne.

blir kyrkligt dop även om vi itne är kristna direkt. tycker det är en tradition som ska föras vidare.

tror att vi kör kyrkan för släkten dä släkten är ganska stor och sen blir det namngivningskalas för vännerna.

• mamma smurfen
    thegoddess skrev 2011-03-22 09:45:26 följande:
    jag e ganska nöjd med nätterna då hon tatt bort ett nattmål och äter runt 1-2 nu men sen e hon ju klarvaken vid 5-6 :( det är inte jag då haha
    ska ta å prova semper då.. skiter ju egentligen i vad det kostar om hon gillar nåt annat bättre. Bytte du rätt av då?

har fortfarande sånt problem på dan. hon bara vaknar hela tiden. hon är så lättväckt. somnar hon i vagnen när jag kör den i hallen så räcker det att min fot knakar till.. helt galet. hon somnar ju på promenad...som igår sov hur gott som helst hela promenaden på 40 min sen skulle jag bara hämta skötväskan för att sen promenera vdare till svärmor. hon stod still 1 min och vaknade :( tokfia!!
    Jag "provade" semper genom att köpa de färdig blandade 2 dl förpackningarna, å ja..jag bytte rakt av,
    det fungerade på Ellie iaf, men inte säkert att det fungerar så för alla bebbar, beror ju på hur kännsliga deras magar är också. 
  • nikka
    thegoddess skrev 2011-03-22 09:51:06 följande:
    En liten grej jag går runt å funderar på nu..e ju ganska aktuellt att börja planera dop.
    skulle va intressant höra era tankar om gudföräldrar, ska ni bjuda släkt och vänner eller bara släkt. ska ni ha kyrkligt eller namngivningskalas.

hos oss så ska vi inte ha nån av våra syskon som gudföräldrar då dom redan är mostrar fastrar farbror ch morrbror. mao dom har redan en roll i Ronjas liv. men av vänner är det svårt då det finns flera fina människor och det är svårt att välja. funderar på öppet faderskap då alla som kommer på dopet kommer att ha del i fostrandet av henne.

blir kyrkligt dop även om vi itne är kristna direkt. tycker det är en tradition som ska föras vidare.

tror att vi kör kyrkan för släkten dä släkten är ganska stor och sen blir det namngivningskalas för vännerna.
    Vi ska döpa Tove den 10 april och det blir i kyrka. Men vi ska nog inte ha några gudföräldrar.
    Sen kommer vi att bjuda den närmaste släkten och några vänner. Tror vi blir kring 30 personer om alla kommer men det brukar ju alltid vara någon som inte kan.
  • mamma smurfen

Angående dop, så ska vi ha ett, men vi har inte haft tid/ork att planera något än...men "löst i luften planerna" är att vi ska döpa henne hemma, i trädgården...sedan ha buffé å dopkaffe/tårta  på maten.
    Antagligen blir det någon gång i juni/juli..
    Vi kommer bjuda både släkt å vänner, så de blir några pers*ler* men huset e stort, å altanen oxå så alla ska nog få platsGlad 
    Som gudföräldrar skulle vi vilja ha sambons morbror å fru...
    ( men de är på segeltur å vi vet inte när de beräknas komma hem, de har vart borta nu i 3 år, de byggde båten, sålde allt här i sverige, å seglade in i solnegången*ler* Just nu ligger de för ankar i Italien, å vågar inte riktigt lämna båten själv, eftersom de är rädda att något ska hända då de inte är där. )
    Kan inte de närvara så blir det sambons pappa med fru som blir gudföräldrar. 

• Momalicious

Min underbara svärmor ska ta Elliot några timmar så jag kan åka till doktorn. Seriöst. Vaknade halv fem av att min hals gjorde så ont att det gjorde ont att andas. Kan inte svälja saliv eller vätska utan att fullkomligt dö och mat ska vi inte prata om. Så NÅNTING är ju fel. Dessutom har jag ont i öronen men det kan ju lika gärna komma från halsen. Vet att några gånger när jag haft riktigt ont i halsen har jag trott att jag fått öroninflammation också men det har bara varit halsen som "strålat" upp i öronen.

Skönt! Usch vad jobbigt det var i morse. Bara grät och sambon var tvungen att gå till jobbet ändå för det var kris för att hans chef inte jobbar denna veckan så är dom typ underbemannade. Tycker iofs det är hans chefs problem och inte vårt, men så är det på såna där små företag. Suck. Tur att jag har min svärmor iaf! 

Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Trollungarnasmamma
    ludicrous skrev 2011-03-21 22:01:48 följande:
    Jag skulle få panik om jag blev gravid. Jag skulle typ dö. Vill inte ens tänka tanken. Fy faan..

NhjärtaD, det låter inte som det e nått du vill , så jag hoppas det inte blev nått :)
    Vill, men inte just nu...ne...så ja panik kommer jag nog få men samtidigt får vi juh skylla oss själva...
    vill inte tänka på det för mycket nu innan jag vet....
    Mysmamma70 skrev 2011-03-21 22:16:59 följande:
    NhjärtaD - det finns ju dagenefterpiller...
    Jaaa, vad fan tänkte man inte på det för?????
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2011-03-22 10:40:06 följande:
    Min underbara svärmor ska ta Elliot några timmar så jag kan åka till doktorn. Seriöst. Vaknade halv fem av att min hals gjorde så ont att det gjorde ont att andas. Kan inte svälja saliv eller vätska utan att fullkomligt dö och mat ska vi inte prata om. Så NÅNTING är ju fel. Dessutom har jag ont i öronen men det kan ju lika gärna komma från halsen. Vet att några gånger när jag haft riktigt ont i halsen har jag trott att jag fått öroninflammation också men det har bara varit halsen som "strålat" upp i öronen.

Skönt! Usch vad jobbigt det var i morse. Bara grät och sambon var tvungen att gå till jobbet ändå för det var kris för att hans chef inte jobbar denna veckan så är dom typ underbemannade. Tycker iofs det är hans chefs problem och inte vårt, men så är det på såna där små företag. Suck. Tur att jag har min svärmor iaf! 
    Skönt att du får komma iväg själv! Hoppas du får bukt med det nu....
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • 3 barns mamma84

Först av allt undrar jag var Emellie är någon som vet ???

Sen undrar ja Har någon era små skorv på huvudet ?
    Amadeus hade massor som bebis och så fort jag fick kräm mot detta kom allt hår snabbt.
    Elias har massa massa hår och så långt att han får tover i huvet haha alltid dvungen att borsta honom med kam.
    Men igår såg jag att han har lite skorv mitt på huvet så nu pillar jag bort lite och tar babyolja och köper kräm på apotecket

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden December Bebis 2010 :)