• Emelle

December Bebis 2010 :)

NhjärtaD skrev 2010-04-09 23:00:22 följande:
    Ja den kicken man får av att föda barn finns bara då, så underbar!!!!! Klart det kommer går bra, vi kämpar tillsammans Tack förresten & detsamma!!BF har jag den 5:e Du då?
    BF den 20/12.
    Är riktigt tidigt i graviditeten.
    Bara 3+4 än så länge
  • Emelle
    Stoce skrev 2010-04-10 09:03:00 följande:
    Jag hade något rosafärgat på toapappret igår en gång då jag gick på toa. Blev jätteorolig, men sedan var det borta och idag kom det inte heller något. Otroligt skönt, hann bli rätt så orolig. Nu ska jag njuta av helgen. Ha det så gott alla!
    Säkert ingen fara alls, skönt att det inte kom mera. Då kan du ju släppa det nu...
    Fru N skrev 2010-04-10 09:14:46 följande:
    Stoce: Hoppas att allt gått bra och att det inte kommit något mer. Det är det jag är livrädd för varje gång jag går på toa.Ringde BM igår och berättade om min sjukliga oro för missfall. Hon lyssnade verkligen och det var så skönt att prata med henne. Ska få komma på hälsosamtal på onsdag och då ska vi boka in tid för VUL, men det får jag betala själv. Kostar 250 kr så det är det absolut värt. Förra gången blev jag lugnare av det, ett tag i alla fall. Får springa och kissa hela tiden och det är totalt tvärstopp i magen. Kan inte minnas att det varit så de andra gångerna. Trevlig helg på er!
    Så skönt att ha en förstående BM.
    Jag är också galet nervös och orolig för att något ska gå fel.
    Har ju redan innan jag blev gravid blivit lovad ett VUL i v.7 och det känns bra.
    Har du haft MF tidigare?
  • Emelle

Blä... jag mår inte alls bra idag.
    Som en light maginfluensa.
    Får springa på toa hela tiden.
    Nån mer?
    Tror inte det kan vara gravidteten redan som påverkar så dant.
    Är ju bara i v. 4

Tog ett test till idag (nr 3 )
    Fortfarande svaaagt, men strecket syns!

• Emelle

Jag jobbar också inom vården.
    På ett privat företag som har äldreomsorg, hemtjänst och hushållsnära tjänster.

Jag gick på  HP sist jag blev gravid men då jobbade jag till ca 1 vecka innan  BF.
    Så länge tänker jag INTE jobba den här ggn utan tänker ta HP mycket tidgare...
    Ska inte vara några problem att få om du ar tunga lyft osv inom ditt yrke.

• Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-04-10 20:41:55 följande:
    Ja,jag får hoppas på de!! Tyvärr har jag inget "fast" så då kanske man inte får,inte kollat upp de där än!!! Känns långt i tiden Men visst tunga lyft är det jue, stress,så rädd för MF e jag lite pga av de med!Glömde skriva innan att,ja ok så du skulle ringa din gyn läkare sen dåe o be om VUL?? åh jag vill sååå hima med göra ett,så jag vet att allt står rätt till osv. Man blir nog kanske lite nojigare när man varit med om MA och MF kanske!!
    Ja jag skulle bara ringa gyn när vi blivit gravida och så skulle vi få VUL då!
    Jag fick  HP då jag endast gick på vik.
    Så det ska inte vara några problem...
  • Emelle

Good morning!

Mycket starkare streck idag!! SKÖNT!!
    ÄL+12 så nu känns det riktigt bra. Ska testa med ett CB digital på Tisdag el Onsdag.
    Sen får det räcka...

Mår så gud förbannat illa imellanåt, men det släpper lite när jag äter som tur är.
    Igår var vi iväg hela dagen så jag har sovit som en stock i natt. Har inte ens märkt när J (sambon) gick till jobbet.
    Barnen har varit snälla och låtit sin mamma sova till halv nio, så nu känner jag mig utsövd...

• Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-04-10 21:22:22 följande:
    ok,då finns de hopp dåe ja ok,kommer du få betala de själv då?? För är man inskriven på MVC så får man de la gratis va??
    Jag har ju varit tusen ggr på gyn och gjort VUL, undersökningar och provtagningar i samband med vårt MA så jag har frikort nu så jag slipper betala....
    Men hur det är om man får remiss från BM vet jag inte...
    Alla VUL vi gjorde fick vi betala för iallafall.
    Men det var ju nästan bara på akut tider. Inte tider vi fått av vår BM.
    Jenny10 skrev 2010-04-10 22:58:16 följande:
    Nej nåt ul här och där i graviditeten ska nog inte va nån fara men visst säger dom att ul inte är bra i för stor utsträckning. Det enda jag hört är att man kan märka koncentrationssvårigheter och liknande när dom blir äldre men har man skäl att göra ul en g/månad eller så är det nog en större risk som föreligger och då bör man nog göra det. Jag tror jag gjorde tre ul (både vul och vanligt) med sonen som är 8 idag och han är helt normal.Jag hörde idag att man kan välja mellan tidigt ul+nupp och KUB-test eller vanligt rul här där jag bor, så snålt att man måste välja men vi ska i så fall göra tidigt. Vill sen göra 3D-4D med könsbestämning så då får man ju en extra koll i alla fall. Vad känner ni andra? Man vill väl veta att allt är ok innan vecka 17-18 då rul är?? Hur ska man ens kunna ta ställning inför ett ev gravt handikappat barn när man gått så långt och till och med känt bebisen röra sig??Grattis och välkommen shiny02, visst är det en underbar känsla att se det där plusset glänsa på testet?!Nu är det sängen som hägrar, vi ses väl imorn?
    Jag tror inte det är farligt att göra ett par extra UL.
    Har fått gjort tillväxt och fostervattenskoll extra många ggr med två av mina tre barn och dom är helt normala

Den här ggn ska vi göra:
    VUL v.7 (pga av rädsla för MA igen )
    UL+KUB ca v.12
    RUL ca v.16
    Könsbestämmande 3D/4D UL ca v.24

Sen brukar det alltid bli något mer UL i slutet då jag inte brukar bli så stor...Ett tillväxt alltså.
    Så jag har många UL. Egentligen har man bara rätt till ett RUL här.
    Känsbestämmande gör vi dock på privat klinik.
  • Emelle
    shiny02 skrev 2010-04-11 09:30:28 följande:
      Thanx Jenny :) ja det är en underbar känsla...ska jag vara ärlig så gjorde jag säkert 4 tester o hade fortfarande svårt att fatta att de var pos., åkte sen till apoteket dagen efter o köpte ett riktigt test, fick för mig att testerna jag köpt på coop inte e pålitliga   *skrattar* va knäpp man är :)
    Grattis till alla dina plus

Jag är likdan. testar tusen ggr. Och endå känner man sig inte riktigt säker...
  • Emelle
    Malin o Henke skrev 2010-04-11 10:25:46 följande:
    God morgon!! Eller är det go middag??? Haha!! Sovit KALAS skönt i natt!! Det behövdes!! Jag är så SJUKT NERVÖS för VUL på tisdag... Är på gränsen till att GRÅTA hela tiden... Ska bliu skönt att få veta, men samtidigt är jag LIVRÄDD för att det inte finns nåt litet knytt i magen.... Usch...Hoppas att ni har haft en skön helg o att söndagen blir TOPPEN!!KRAMAR!!//Malin
    Så klart  det kommer gå bra!!
    SÅ skönt att få se lite aktivitet....
    Känns som en evighet tills vårt VUL!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)