Inlägg från: Minifer |Visa alla inlägg
  • Minifer

December Bebis 2010 :)

Emelle skrev 2010-04-12 22:03:55 följande:
    Min gravkalander stämmer inte heller med mensens sista dag, min graviditet börjar 3 dagar innan min mens första dag pga att jag hade så tidig ÄL. I en standardcykel (28 dagar ÄL på dag 14) så börjar graviditeten på mensens första dag! Om man intehar en sån cykel så börjar graviditeten tidigare el senare beroende på ÄL. Men bebisen är alltid två graviditetsveckor när den blir till vid ÄL. Phu...hoppas det blev rätt nu
    oj få se, hmm den 19e mars ska det alltså vara. och det stämmer. Kaske är att mvc inte räknar med 30dagarscykel som jag gör, Har iofs ingen aning om vad tusan jag har för cykel, hehe! Men blir väl lättare att räkna som sjukvården gör. skall göra det efter inskrivningen
  • Minifer
    Emelle skrev 2010-04-13 12:50:18 följande:
    På tal om att inhandla... Ni som inte har den. Köp Mammapraktikan. JÄTTEbra bok!!
    ja den har jag sen förra graviditeten, kul att jämföra med ala gamla anteckningar! :D
  • Minifer

waaaah! Kan något läkemedel ha påverkat embryot i v 4???

kollade upp krämen jag smörjer sonen med avrje dag:

Graviditet

Risk finns att fostret påverkas. Rådfråga din läkare innan du använder något läkemedel under graviditet.

=(

Det är för tidigt va? Eller??
  • Minifer
    Jenny10 skrev 2010-04-13 17:51:38 följande:
    Hej igen mina fina flickor! Och tack finaste Majmamman som skrev i min gästbok! Har inte läst ikapp mig, bara ett citat från Malin o Henke som verkade ha fått skitnyheter jag blev så lessen! Fan att dessa bebisar inte kan göra som dom blir tillsagda, jag är helt vansinnig just nu. Tyvärr verkar jag få lämna tråden jag med, fick bruna strimmor på pappret igår kväll.  Inte särskilt mkt men jag vet ju hur det var sist... Idag har det varit ytterst sparsamt och egentligen inget oroande men som sagt, det trodde jag sist med. Just nu har jag enorm värk, molande och mensvärksliknande, inget blod peppar peppar. Bm sa att "det behöver inte aaaalls vara nån fara" men jag vet ju hur det blir med blödningar i samband med smärta. Skit också. Ska lägga mig om en stund, kanske lugnar sig smärtan i alla fall, måste bara få barnen mätta och lagda.
    håller tummarna som fan!!
  • Minifer

men USCH!!!

Största kramarna i hela universum!! Fan vad värdelöst =((((( Hoppas hoooooopppas det inte är någon fara jenny10. Väntan måste vara olidlig. Och enorma kramar till er som blöder, usch, önskar jag hade något att säga som faktiskt hjälpte =/

• Minifer
    bebbi skrev 2010-04-14 07:52:42 följande:
    Grattis, känns som en evigghete att vänta till vul. Jag ska dir den 28/4 för att se om hjärtat tickar =) MEN: Va på VUL häromdagen för att kolla äggstockarna då jag haft lite ont. Ska ju resa utomlands om några dagar och va lite orolig. De kikade på dem och de kunde se några äggblåsor samt en cysta som brustit, de va lite blod runt den och de va därför jag hade lite ont sa dem men de va inget farligt, de trodde ej att de skulle kunna se något av graviditeten än då de är lite för tidigt, MEN vi hade tur, läkaren kunde se inte  bara 1 hinnsäck utan 2 st. Så om allt vill sig väl så kommer vi få tvillingar =) Vi är så lyckliga och förväntansfulla. Ska på de riktiga VUL:et den 28 April och är de då 2 st hjärtan som slår då så är de enligt läkaren 97% chans att allt kommer att gå bra hela vägen. kraam
    wow!!! grattis!!Vad häftigt! Och läskigt och jätteläckert!!! :D
  • Minifer
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-14 11:29:04 följande:
    HAHA du e så rolig så ja det var ju ett tag sen det var södag *Fnissar*
    är du 3+3 idag eller var du det i söndags?
  • Minifer
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-14 11:55:24 följande:
    Idag .. mensen började 10 mars började blöda 11 mars som mens alltså då kom den fretil 14 cykel 38-39
    ah ok, men då är det ju verkligen inte konstigt om du fått ett minus, det är ju supertidigt än så länge, i söndags hade ägget kanske inte ens fäst än. Tålamod tålamod, men vet att det är sjuuukt jobbigt. håller tummarna stenhårt!!

Timja: har jättemånga bekanta som blött utan att det varit något. Och speciallt rosa eller bruna små blödningar ska inte vara någon fara (sen finns det ju natruligtvis tillfället där det går fel) men det behöööver inte vara någon fara. Förstår att du blir orolig dock. Håller tummarna för att det bara var ett litet kärl!
  • Minifer
    bebbi skrev 2010-04-14 12:47:25 följande:
    Tack ja de e jätte spännande vet ju på nästa vul om båda hjärtanen tickar =)
    det hoppas jag verkligen =) Har ni anlag för tvillingar i släkten?
  • Minifer
    sandra8712 skrev 2010-04-14 13:03:07 följande:
    Ja jag väntar nog ett par dagar o kollar igen sen, vet ju inte ens när jag har bim efter skrapningen så lite svårt att räkna ut ju:P Ja vi får väl se om det blir en sen decemberbebis kanske:P
    ja ge inte upp innan du fått mens ju!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)