Inlägg från: sommar83 |Visa alla inlägg
  • sommar83
    MajMamman08 skrev 2010-04-14 07:49:29 följande:
    GRATTIS till plusset Jag ska med göra vul,men på gyn den 27/4 Idag när jag vaknade fick jag en chock! Haha....mina tuttar har växt som bara den Och knöliga o ömma o vårtgården har även den blivit lite mörkare!!! Nu händer de grejer
    :) Ja du ser, mina har inte växt så där jättemycket, men attans vad spända dom känns, och knöliga. Dock så ömmar inte mina, dom VÄRKER {#lang_emotions_laughing} Ömmande bröst va mitt första gravsymtom förra gången ja va gravid innan MA. Nu är ja dock trött och illamående med. Men ja har varit så inspårad på att man "bara" mår illa på mornarna vid grav. Men ja mår fan illa upp o ner hela dagarna. Är hungrig ibland, men så fort ja tänker på vad ja skulle kunna äta mår ja illa bara av tanken.
    Spännande med VUL, mitt blir den 21/4. Ja va ju dum som bokade den tiden då min pojkvän inte kommer kunna vara med, bor i dalarna och blir för långt att åka över dagen bara (ja bor i sthlm) Men men. han får vara med på alla andra sen då ja snart flyttar dit :) Måste vänta med inskrivningen med då ja måste skriva in mig dit ja flyttar. Ingen idé att göra det här ju :)
  • sommar83
    bebbi skrev 2010-04-14 07:52:42 följande:
    Grattis, känns som en evigghete att vänta till vul. Jag ska dir den 28/4 för att se om hjärtat tickar =) MEN: Va på VUL häromdagen för att kolla äggstockarna då jag haft lite ont. Ska ju resa utomlands om några dagar och va lite orolig. De kikade på dem och de kunde se några äggblåsor samt en cysta som brustit, de va lite blod runt den och de va därför jag hade lite ont sa dem men de va inget farligt, de trodde ej att de skulle kunna se något av graviditeten än då de är lite för tidigt, MEN vi hade tur, läkaren kunde se inte  bara 1 hinnsäck utan 2 st. Så om allt vill sig väl så kommer vi få tvillingar =) Vi är så lyckliga och förväntansfulla. Ska på de riktiga VUL:et den 28 April och är de då 2 st hjärtan som slår då så är de enligt läkaren 97% chans att allt kommer att gå bra hela vägen. kraam
    Åh så kul. Jag skulle inte ha ngt emot tvillingar, men tror att en blir alldeles lagom just nu. :) Men har många runt mig som absolut inte vill ha två på en gång, men ja tycker det skulle vara så mysigt, så ja önskar er all lycka till fram till nästa VUL! :D
    Vart ska du resa då? Vi ska till London om en månad, på bröllop. Blir borta en vecka och ska bli underbart att få byta miljö.
  • sommar83
    Timjah skrev 2010-04-14 12:06:20 följande:
    Freakar ut lite här. Gick på toa nyss och det var lite ljust rosa på pappret.. FAN, jag vill verkligen inte få ännu ett mf.. Men har inte ont. Åh, vilken panik!
    :( Förstår verkligen det! Ta det så lugnt som det bara går (vet att det är det sista du gör just nu) men det behöver ju inte vara ngt farligt. Skickar en kram
  • sommar83
    Emelle skrev 2010-04-15 07:59:20 följande:
    Gratulerar och välkomnar er nya!! Någon som ska ha närmare Jul nu kanske...precis som jag?? Vi börjar bli många här nu!! Mysigt! Själv mår jag kasst idag. Tror vi åkt på något virus jag och vår yngsta. Har ont i magen och får springa på toa. Mår ilal också...Blä. För det kan ju inte vara grav relaterat väl...när jag har "ont" i magen. (högt upp, inte i livmodertrakten)
    God morgon och verkligen trist att hör att du gått och blivit krasslig. Men lite svårt att undvika när sonen åkte på det först. :) Men hoppas det går över fort för båda två, och att ingen mer i famlijen smittas.
    Jag har ju ingen aning om när ja ska kläcka, men ja tror d blir närmare jul för mig med. Men hoppas ju tidigare, men d e mest bara för att slippa vänta ut dom första veckorna. När i dec spelar mig ingen roll :)
    Emelle skrev 2010-04-15 08:15:07 följande:
    JA visst är det jobbigt med alla frågor på ett sätt. När vi fick MA visste alla att vi väntade barn, jobb, vänner allla!! Samtidigt var det skönt för alla förstod att man var trött jätteledsen och det var jättepositivt att ha det att falla tillbaka på istälelt för att gå runt och låtstas att allt är som vanligt!  Både bra och dåligt att vänta. Nu väntar vi mest för barnens skull. Så jobbigt för dom att gå igenom en gång till om det går illa. Men det kans det ju göra sen med. men efter vul känns det ju liiite säkrare om det ser bra ut då!
    Jag berättade tidigt vid mitt förra MA och det var jag väldigt tacksam över efteråt. För att istället behöva berätta från scratch, så förstod alla varför man gick i ide. Man behövde inte förklara mkt mer än så. Jag tror det hade blivit felr frågor om ja dessutom hade behövt förklarar att jo, vi var gravida.
    Så den här gången va ja kluven. Jag ville inte berätta från början, men nu känns det lugnare och jag känner mig tryggare i om folk vet om det om d skulle hända ngt.
    Men ja håller alla mina tummar, fingrar o tår på att inget kommer hända våra små bebbar. Som sagt, vi ska ju få en massa härliga decemberbebisar!!{#lang_emotions_flower}
  • sommar83

Godmorgon alla underbara!
    Hoppas ni har lika fint väder hos er som här! För det är verkligen underbart idag med.
    Går som på små nålar nu. VUL imorgon. Känns långt borta men vet att dagen kommer gå jättefort och imorgon kommer ja inte göra annat än att vänta på att klockan ska bli 13.20. Men ställer in mig på att ja inte kommer se ngt, då ja tror att ja är för tidig. Då får man boka in en ny tid och väntan däremellan kommer bli Apjobbig. För det va på en normal återkoll som dom upptäckte min MA. Så rädd kommer ja absolut vara isf.
    Men men, tänk positivt nu. Jag borde inte ha så mkt symptom om d skulle vara ngt fel. Blir bara mer o mer illamående. lite mer kissnödig och har mycket halsbränna. Mina bröst ömmar som minst och Värker som mest. Känner mig svullen över magen. Jag var hos läkaren igår och fick utskrivet en medicin för illamåendet. Kommer inte ihåg vad den heter men lite starkare än postafen. Men har tagit postafen tidigare vid en båtresa och blev så väldigt trött. Och då va ja ju inte ens gravid. Denna trötthet ja känner nu, orkar ja lägga på mer trötthet på det?? Känns inte så. Ngn mer som äter medicin för illamående? Kram kram

• sommar83

Minifer : åååååååh underbart, grattis!!! :D

Tack!! Ja det va verkligen underbart. Ord räcker inte till {#lang_emotions_flower}

• sommar83
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-21 16:27:34 följande:
    Stort grattis gumman fan vad kul stort grattis
     Tack tack tack! :) Ja jag går som på små moln och är så lycklig över att vi har tagit oss förbi första milstolpen, nu gäller 12-veckors-gränsen. Håller tummarna hårt!
  • sommar83
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-21 16:51:44 följande:
    Fan vad kul ja men nu ska ni bara koppla av ett hjärta slår nu ska ni inte oroa er alls bara njuta av allt Jag själv längtar är idag i vecka 7 och jag hade ett mf i vecka 8 då barnet redan var död i vecka 4 sa dem.. Så jag är piss orolig men jag måste ringa min läkare och få en tid till vul och sen ringer han till en bm så jag kommer till henne Läkaren tar alltid första steget innan bm här i danmark Så jag hoppas jag får det snart men jag hinner INTE ringa då jag jobbar 7 till 3 varje dag
    Ja man ska väl det, njuta av varje stund. Går det inte bra så gör det ju inte det av ett skäl. Men nu sitter ja bara o tittar på min lilla bild ja fick med mig hem, på den lilla lilla saken som förhoppningsvis vill stanna kvar där inne tills det är dags att komma ut. :)
    Jag är oxå i v.7. 6+1, så är väldigt glad att det har gått så bra att hjärtat har hunnit utvecklats. då ja valde att göra vul så tidigt.
    Kan du inte ringa från jobbet då? gå ifrån en stund kanske?
  • sommar83
    Minifer skrev 2010-04-21 17:01:29 följande:
    :D tack! första ultraljudet förra graviditeten var den häftigaste upllevensen under hela graviditeten fö min del. Under bar känsla =)
    Jag förstår det. Den här första bekräftelsen på att det lever där inne. Ofattbart när det är första barnet. Har svårt att greppa att det lilla hjärta som slog så hårt på skärmen ligger i min mage och slår för fullt, just nu! :)
  • sommar83
    Emelle skrev 2010-04-21 16:55:51 följande:
    Idag mår jag inte illa alls (än ) Men GUD så trött jag är. Alltså helt lamslagen-förvirrad-jag kan somna vartsomhelst-trött! Fy vad segt det är...*gääääsp* Första dagen jag är så här trött. Nästan så jag har ont i mitt huvud... Och ooont i bröstvårtorna..Aaaaaj
    Va skönt för dig att slippa illamåendet. Själv har jag det dygnet runt sen i fredags. Skitjobbigt. Man är hungrig men känner inte för att äta ngt. Inte ens det som är gott och som tidigare gick känns lockande. Just nu gör allt mig illamående, även om ja kan äta det. Kräks som tur är inte, men illamåendet räcker långt.
    Ömma bröst. jotack. då är vi två. Aj aj säger ja bara. :s
    Hur är det med förkylningen då? Har den släppt?
  • sommar83
    Licebe skrev 2010-04-21 18:39:40 följande:
    Åh va kul! Vilken vecka är du i?
    ja det va enormt! Är i v 7 (6+3)
  • sommar83
    Minifer skrev 2010-04-21 18:52:50 följande:
    eller hur! Men hur tusan skriver jag egentligen, ser ut som jag var på fyllan eller något :D Kanske borde börja korrläsa mina inlägg, haha
    haha, tur vi förstår iallafall {#lang_emotions_tongue_out}
Svar på tråden December Bebis 2010 :)