Inlägg från: MalakiW |Visa alla inlägg
  • MalakiW

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-04-24 16:51:24 följande:
    mamma84.bloggplatsen.se/Mag bild idag svullnaden är borta lilla gravid magen framme
    Kul! Jag tror min mage ser likadan ut nu :) Livet leker!
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-04-24 17:07:11 följande:
    fast för att få gravidmage måste livmodern titta upp bakom blygdbenet, och det gör den inte än på några veckor, så är nog fortfarande svullnad =) Själv är jag svullen som en säl, haha
    ahah - oss gravida sälar emellan ;) När tittar livmodern upp? :P
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-04-24 17:25:25 följande:
    runt v 12 tror jag
    argh - en bra bit kvar för mig då :( Är i 8:e veckan nu (7+6) Vilken vecka är du Minifer i?
  • MalakiW
    Momalicious skrev 2010-04-24 17:38:10 följande:
    Lilla stackars jag är bara i 5 veckan (4+0) så här syns det verkligen inte ett smack! (mer än vanlig svullnad då)
    Minifer skrev 2010-04-24 17:37:32 följande:
    ja det suuuuger vill också ha mage nu! Har fått dra på mig mina gravjeans idag eftersom jag inte kommer i min avanliga jeans men känns så irriterande när det bara är svullnad. Jag är enligt BM i sjunde veckan, 6+3. Enligt mina egna beräkningar är jag bara i v 6 (5+1). Sk abli skönt att göra ul om ett par veckor så man vet vadman ska gå efter
    Attans! Man vill ju att tiden ska gå fort fort fort fort! Men tiden släpar sig fram :P. Är det ngn mer än jag som har gjort en "stryklista"`? Varje dag strycker jag en dag för att se exakt hur många dagar det är kvar och många jag gått.. Gör väntan lite mer hanterlig när man kan se hur dagarna faktiskt går (om än väldigt långsamt)
  • MalakiW
    Momalicious: heh jag gör både och ;) Känns skönt att verkligen dra ett streck över varje dag och se hur många dagar som det faktiskt har gått ;)
    MajMamman08 skrev 2010-04-24 18:20:25 följande:
    Åh jag mår så himla illa nu,på morron o sen på eftermiddgen!!! Äter mariekex i massor o har även köpt mig postafen nu....vad gör ni mot illamåendet??trött e jag med så kl 15 orkar ja bara inte hålla mig vaken,haha!! När ja e på jobbet e så sjukt jobbigt när ja e så himla trött!!Men även om de e jobbigt med illamåendet o tröttheten så e ja ändå glad för då känns de som att de är något där inne i varje fall=)Tog ett digitalt gravtest idag och de visade +3 veckor villket innebär att jag är mer än 5+ Kändes med så himla skönt o se!!
    Kul med ditt gravtest! Vi tuffar på mot december med våra ständigt växande magar ;)
  • MalakiW
    ÄlskarNova skrev 2010-04-24 18:25:20 följande:
    Idag fick jag en beige flytning innan vi åkte iväg till Ikea. Hade en sån i förrgår kväll också innan jag skulle lägga mig. Är det ngt jag bör vara uppmärksam över tror ni?   Vågar nog inte ha sex ikväll som jag annars tänkt ha..är sugen men är skraj nu.
    har också beige flytningar idag :( hade också tänkt att sexa till det men ska nog vänta precis som du .. Kanske bäst att vänta tills flytningarna är vita igen :P? Hade "brunare" i förgårr och var då jätteorolig. Idag är jag lugnare eftersom det går åt rätt håll. Vågar dock inte chansa ikväll ...
    MajMamman08 skrev 2010-04-24 18:29:43 följande:
    ja man blir ju himlans skraj,men beige borde ju inte vara nån fara?? e ju kanske mer om den blir brun blodig....du hade gjort VUL va??? o vänta med sex,kan ju va onödigt o ta risken!! hihi ja vi gör de o på tis ska jag göra VUL längtar med e både skraj o förväntansfull!!!
    Hoppas också på att beige är en ok färg ..  Åh VUL - vill också :). Jag fick ingen vul när jag bad om det de tyckte inte att offentliga medel skulle betala detta... har inte funderat på om jag ska göra det privat eller ej. kostar väl en del. Går du privat eller hur lyckades du få till ett VUL?
  • MalakiW
    MajMamman08 skrev 2010-04-24 18:43:41 följande:
    Jag har haft MF innan jag blev gravid nu igen,så jag fick de lite pga av de men kommer o göra de på GYN på sjukhuset och de kostar som ett vanligt läkarbesök 300 kr. Får ju betala de själv,men det är det värt för min oro m,m!!!Kanske du med kan fixa de genom gyn??
    ah - tack för tipset! Hur är det med dina flytningar nu- har det blivit bättre? För mig har det blivit ljusare och ljusare och nu har jag ont på "rätt" sätt och på "rätt ställe", så det är kanske lugnt...
  • MalakiW
    ÄlskarNova skrev 2010-04-24 19:15:42 följande:
    Ringde ett privat gyn som tog emot mig då i måndags. Kostade 300kr.  Vi är väl nästan precis lika gångna med? jag är 7+5 idag. Undrar om det kan vara ngt speciellt som gör att det blir såhär i denna vecka? 
    Ja vi är nog nästan exakt lika gångna är iofs i 7+6 idag.. Tror att det ev ha att göra med att mensen borde ha kommit nu om vi inte varit gravida? Jag skulle fått mens idag om jag inte varit gravid, så det kanske är kroppen som inte har fattat riktigt att vi är gravida? Pratade med kvinnokliniken i fredags och de trodde också att det kunde höra ihop. Får hoppas på det!
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-04-24 21:24:24 följande:
    Vi har spelat in reklamfilm idag :) Mellan 7-12. MEn det var kul!om dra streck listor använder ni vanlig kalender då eller hur gör ni! Vill också =)
    Jag har gjort värsta excelarket ;) Är lite nördig.. En flik per trimester. För varje flik finns det en kolumn för veckodag och datum, en för vilken vecka jag är i, en för hur många dagar det är kvar av trimestern, en för hur många dagar jag totalt gått, en för hur många dagar jag har kvar totalt och en för hur många procent det är kvar...
    Det tog mig 4h att göra denna lista för hela graviditeten. Så nördig är jag!

Dagens siffror är därför:
    Lördag 24 april, v7+6, 28 dagar kvar av 1:a trimestern, 56 dagar totalt, 224 dagar kvar, 80 procent kvar av graviditeten...

Hoppas ni inte blev skrämda av min nördighet nu!! :P
  • MalakiW
    Momalicious skrev 2010-04-24 23:51:35 följande:
    Oj! Jag hade aldrig orkat (fast jag kan inte excel heller ) göra det. Nu blir det sängen för mig. Snart. Ska bara hämta sista tvättlasset. Om jag vetat att jag skulle vara gravid och dödstrött hela tiden så hade jag aldrig bokat den där tvättiden kan jag tala om! God natt 
    heh - jag kan verkligen gå igång på att göra listor och "planera". Du skulle se vår inköpslista och vår matplaneringslista... De är höjden av nördighet..

God natt och sov gott!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)