Inlägg från: Utomlands |Visa alla inlägg
  • Utomlands

December Bebis 2010 :)

Oj vad hände med mitt  inlägg???? Skumt,
    Kopierar in det igen!

I gar käkade jag en kycklingkebab till kvällsmat. Hade gatt och suktat efter detta i flera veckor men eftersom jag inte vill äta grönsaker som inte jag har tvättat har jag avstatt. Men sa igar kom jag ju pa att jag kan ju köpa en kebeb med bara köttet och sa lägga i min egen sallad!!!
    Gud sa gatt!!! Jag var i himmeln…

… ända till typ 2 timmar efter da jag fick tillbringa nästan 1 timme pa toastolen med värsta, ursäkta, diarren. Vet inte om det kan ha varit en snabb matförgiftning eller om det kan ha varit kryddorna som gjort att magen sparkat bakut????
    Fast den var inge stark, tog bara lite lite vitlöksas och vitlök äter jag varje dag...
    Vet inte om detta kan vara farligt/obra för bebisen??? Nagon som vet??? Hittar ingen vettig info pa google.

I morgon ska jag iof pa ultraljud vecka 12 säger den komunala sjukvarden och sen pa kvällen ska jag göra ett doppler ultraljud i den privata sjukvarden och vi är i vecka 11.

De kanske vet nagot om matförgiftningar. Men om ni vet nagot, please tell me!

Kramar till alla
  • Utomlands

Tack, skönt att höra. Har varit "ok" bara lite körig i magen idag och jag har druckit lite mer än vanligt sa jag väntar nog tills i morgon och nämner de för dem sa far de avgöra.
    Hum, doppler... jag tror... är inte helt säker... att det är första rutin ultraljudet (här är det runt v 12) blandat med de kollar nackmattet pa den lille samt att tillsammans med detta jämför de med ett blodprov som jag lämnade förra veckan om det finns risk för missbildningar eller kromosomförändringar. Jag tror att det är samma som kallas för KUB eller PAPP eller nagot liknande i Sverige. Har läst tidigar i traden om detta.
    Allt detta är en helt ny värld alla nya erfarenheter och termer och och och... Kul, spännande och i mellan at lite skrämmande.  Ja i morgon kommer jag veta helt säkert, ha ha ha. Tack!

• Utomlands

vilka sjuka drömmar!

Jag har oxa haft nagra, tex här om natten drömde jag att vi fick en Linnea hon var 65 cm lang och allt var jätte bra fast jag kunde inte komma ihag förlossningen och jag hade sovit i 1 1/2 dygn.
    Pa sjukhuset fick man inte ha barnet hos sej sa när det var dax för att amma fick man hämta sitt barn. när jag skulle lägga mej i sängen med min STORA bebis sa slant jag och trillade ner pa golvet o flickan ur mina händer, men det var nog ingen fara för sen försökte jag amma henne i en fotölj i stället.
    Vi gick sen och lämnade henne i hennes säng, efter ett par timmar var det dax igen, men hon var inte där!!! Nagon hade stulit henne. Jag sprang runt i hela sjukhuset och letade efter henne, när jag kom ner i garaget sa sag jag teamet som hade jobbat skiftet innan och var helt säker pa att de hade henne.
    jag grät och grät och grät och sa vaknade jag... ... ... helt slut.

• Utomlands

Nervös nervös!!! om ca tva timmar ska vi titta in till bebisen!!!
    Vilken kväll och natt jag har haft fy sjutton! Hade en bränna i bröstet som gjorde ont i ryggen i bröstet och upp i halsen! Testade med en tablett som man kan ta men den hjälpte noll, drack ett glas mjölk hjälpte inte häller, 00.00 klädde vi pa oss och gick ut och gick en runda sen ner i bingen värkade hjälpa faktiskt och har typ suttit och sovit hela natten. Detta har hänt ett par ganger nu, men  inte lika illa som igar.
    Vet inte om det har med mi Kebab diarre i förrgar att göra??? Idag har jag konstigt ont lite till höger om navlen. Vilken tur att det är just idag som viska fa se den!!!! Annars hade vi nog stuckit till akuten.

Fy vad avis jag blir pa allt sexande, jag vill OXA!!! Typ 2 manader sen sist och gubben klagar inte, men jag gör! Men det är nog för att inte pressa mej, eftersom doktorn har förbjudit oss! Nästa vecka kanske kanske... vecka tolv ... dream dream dream...

• Utomlands
    empans skrev 2010-05-20 09:39:05 följande:
    Det här var ju lite kul. Samma BF och KUB samma dag, du ska inte göra testet kl 13 va? Vi får hålla varandra uppdaterade
    Ha ha ha vi är tre!!! Jag skulle igar men den lille var 3mm för liten för att göra det. jag har tid 12.20.  De sa att den ser jätte bra ut och blodfläcken pa livmodern är nu BORTA!!!! Skönt!

Grattis och välkommna alla nya. Helt otroligt vad det skrevs igar bara för att jag inte var hemma. :)

En massa flyttar, nya hus, större lägenheter, renoveringar - kul kul kul!!!

Nagon snacka om att de har svart att sova. Jag oxa 4 nätter som jag vaknat pa kissetid vid 4.30 tiden gatt upp o kissat lagt mej igen kännt hur hungrig jag börjat bli och sa börjar nedräkningen till 6.45 när min sambo gar upp.
    Men jag har tur som forfarande ár sjukskriven för da tar jag mej en lite siesta pa em.

Sol sol jätte sköna sol!!! Än sa länge ;)
    Varmt o skönt är det här nu oxa, i em skulle det bli upp e mot 30 grader.
  • Utomlands
    NhjärtaD skrev 2010-05-19 12:25:09 följande:
    När du skrev detta så tittade vi in till vår bebis. Den mådde mycket bra Det var skönt! Lagom med vatten osv, sa hon. Så nu kan jag slappna av lite, & mannen min börjar förstå det lite mer nu...& mej med
    Vad skönt! Och vad skönt att mannen din fattar läget! Min har fatta fran början, lite väl pjoskig för min smak, men det är 1000 ggr bättre än oförstaende! :)
    Han sa att den lille vinkade till honom ha ha ha! Gynokologen tryckte pa magen för hon ville titta pa den fran en annan vinkel och när den gjorde en "kullerbytta" rörde den pa en armen, vilket tolkades som vinkning. Ha ha ha... Han e för rolig.
  • Utomlands
    MalakiW

Känner med dej och din sambo!  Lat dej själv vara ledsen!
    Jag har inte haft Ma men MF och jag ville inte berätta för folk och jag tog det välsigt hart. Men min svägerska har en stor käft sa utan att jag viste om det sa viste typ hela min sambos släkt om att jag var gravid = alla viste sen att jag hade haft MF. Detta var väldigt jobbigt pa släkt träffar för alla ville "vara ett stöd"och prata om det och sen var man otrevlig för att man inte var glad resten av träffen.
    Jag nämner detta pga ditt släckt kalas. Ga dit om du orkar säger jag, om inte sa finns det alltid akut maginfluensa.

Manga kramar!!!
  • Utomlands

Vagn vagn vagn. Nagon som har lite tips pa vad man bör tänka pa??? Jag har ingen erfarenhet!!! Antar att märkena inte är de samma här som hemma, men lite tips är ju alltid bra! Här snöar det typ inget, lite puder  men inget med vargavintrar, men stranden och bergen är välbesökt. Tror dock att det blir bärsele eller vad det heter för bergsturerna.

Och skötbord!!! Tips please! Har sett tva pa ikea som ser fina och praktiska ut, men man lägger barnet med benen at sidan, borde de inte vara mer praktiskt med att ha gumpen i riktning mot den som bytar??? LEKSVIK och kommer inte ihag den andra
    Maste vara ett som är i barnets rum eftersom badrummet är ga in och backa ut stort.

Idag gar jag in i vecka 12 (graviditets v 13)! +2.5 kg

Har tänkt pa en sak... Är det nagom som följer nagon speciell diet för gravida? Jag själv äter som vanligt fast lite mer och lite mer mellanmal. + Folsyra tabletter med jod.

Jag har fatt ett papper av barnmorskan här men jag tycker ju inte om ens hälften av sakerna som de föreslar.

Vi har berättar för typ alla nu, men jag har fatt göra en massa ultraljud redan sa jag känner mej lite säkrare, plus att jag vi ville berätta för att det skulle bli som mer sant/värkligt.

En kompis sa ah det är därför du plötsligt har sa stora tuttar! Hon trodde att jag gjort en operation men vagade inte fraga! Ha ha ha. Har försökt dölja kulan som jag redan har (superplatt mage förut) men det hjälpte inte sa mycket + att nu har vi typ 30 grader pa eftermiddagarna sa en stor bulsig tröja är inte att tänka pa.

Var in pa mag sidan!!! hi hi hi sa söta magar!!!! far se om jag klurar ut att lägga upp nagon bild, det är bild dag idag 3 manader!!!

• Utomlands
    MalakiW skrev 2010-05-24 20:39:55 följande:
    Hej utomlands! Precis så känner jag! Det var mkt bra beskrivet... Ser alla oroade ögon som tittar på mig och vill stödja.. RÄcker att jag säger det till en person, så går löpet. De anställda på mitt jobb är väldigt bra på att sprida rykten... Hur lång tid tog det innan du blev gravid igen? Tror jag inte ska hänga med upp. kramar!
    God morgon!
    Det är trakigt att folk maste lägga sej i ens privata liv och de som man tror är ens vänner maste lata hackan glappa. Men sa är livet, och inget kan vi göra! Nä om du inte känner för det sa ak inte dit! Vad säger din sambo?

Hum, för mej tog det 1.5 ar att bli gravid igen men det är inte normalt!!!!
    Det är som nagon skrev det ända som kan göra det svart att bli gravid igen efter ett missfall är psykiskt. Jag fick sa kallad "förlossnings sköldkörtels problem" vilket innebär att man blir väldigt deprimerad och ägglossning och allt sant kommer som det vill, inte som det ska + att min kropp var slutkörd för den brände allt energi utan att jag gjorde mer än sov sov sov- men detta är oxa nagot som inte brukar hända.

Vi hade fatt tid till infertilitetskliniken nu i maj, fick tiden i början av februari och i mars blev jag gravid!!! = psyket spelar en stor roll!!!

Mitt tips att halla psyket under kontroll är att gör planer inte tänka, men om jag blir gravid kan vi ju inte... Det är det värsta man kan göra för sej själv. Jag har tänkt sa och planerat mitt liv utefter tänk om... Och det är inte bra för dej själv och inte häller fÖr din sambo.
    Om du skulle bli gravid och inte kan góra det ni har planerat - So what? Da är du ju gravid och det är 1000 ggr bättre och planer kan alltid ställas in.

Manga kramar till Dej!
  • Utomlands
    Minifer skrev 2010-05-24 19:16:06 följande:
    Haj! Vi har ett Leksvik men inte har vi barnet med benen åt sidan??? Däremot är ytan ganska stor så man har gott om plats att ha prylar på runt om babyn =) Det är ett sådant man sätter på en byrå, toppensmidigt att ha allt nära till hands! Låter som att du äter bra :) Varierat plus folsyra och ite extra kalcium is da shit! :)
    Geo morron!

Najs, far väl ta mej till IKEA och klämma lite o ställa sej med en nalle eller nat sa man far feeling för om man gillar det eller inte. Estetiskt gillar jag det MYCKET! Har ju bara gluttat pa internet. Tackar för raden!!!
    Tack ocksa för vad gäller maten! Här är de skit jobbiga med vad gäller mat, samt min sambo och min svämor är JÄTTE jobbiga, men jag kan ju inte äta som en häst herregud!!! Därför blev jag lite nojjig. Men om jag mar bra och äter när jag är hungrig eller känner sockret under fotsulerna sa borde det ju räcka tycker jag. Jäkla spajorer som de stället till de i huvet pa en. Ha ha ha ha!!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)