• Jaya

December Bebis 2010 :)

Utomlands skrev 2010-05-28 10:52:57 följande:
    Jaya Inte alls luddigt, glas klart! Tack!!! Men da är det j inte speciellt högt eller? Förutom när det var 145/80. Har jag rätt? Borde väl inte vara sa illa jag kan säkert flyga. Finns det nagot man inte ska / ska äta för att det ska ga ner? Jag är gottegris kan socker ha invärkan? Kramisar
    Det är ju på gränsen,  men det bästa är att ringa sjukvårdsupplysningen tror jag. 1177.

Jag kollade på 1177.se och hittade detta:

Behandling Om man har en lätt blodtrycksförhöjning kan det räcka med att ändra livsstil. Blodtrycket påverkas av vikten. Många blir alltså hjälpta av att gå ner i vikt. Regelbunden motion har också visat sig sänka trycket, även utan samtidig viktminskning.

Om man dricker mycket alkohol leder minskat drickande oftast till en tydlig sänkning av blodtrycket. Att äta mindre salt brukar också ingå i kostråden för att motverka högt blodtryck.

Det finns ingen tydlig blodtrycksgräns då man måste börja ta medicin mot högt blodtryck. Har man andra riskfaktorer som till exempel diabetes, höga blodfetter eller om man röker får man oftast börja med läkemedel även om blodtrycket inte är mycket högt.
  • Jaya
    Utomlands skrev 2010-05-28 11:48:17 följande:
    Tack!!! Vikten har jag inge problem med, sa dÄr kan jag inget göra. Men jag har varit stilla i 1,5 manad pa grund av missfallsrisk, men nu är risken över och jag har börjat knata runder en hel del, kanske de sänker sej själv nu när jag börjat leva normalt igen + kan ju dra ner pa saltet. Tusen tusen tack!!!
    Inga problem! Hoppas det löser sig med ditt blodtryck {#lang_emotions_smile}
  • Jaya

Jag behöver lite inspiration, ska berätta för familjerna i veckan om graviditeten och skulle vilja göra det på ett roligt sätt!{#lang_emotions_laughing}
    Någon som har nåt förslag?

• Jaya
    TheUnknown skrev 2010-05-31 12:19:17 följande:
    Vi har ju inte tänkt berätta det förrän efter NUPP, och eftersom min sambo och jag inte ska prata om grav just nu, så har jag ingen att bolla idér med, inte för jag tror han e så jätteintresserad, men tänkte iaf ta ett kort på ULbilden och MMSa med en hälsning " Lilla Någon vill säga hej till mormor/morfar" eller vem det nu är som ska ha bilden :)
    Ja jag har med funderat på att använda UL bilden. Ska på RUL i början av augusti, men jag tror att det har börjat synas mer då, dessutom så börjar de undra varför jag slutat röka, och varför jag inte vill ha ett glas vin till maten {#lang_emotions_smile}
    NhjärtaD skrev 2010-05-31 11:36:33 följande:
    Åh nej, jag har sån dålig fantasi...men finns juh grejer man kan köpa som det det står, morfar, mormor etc på, ele göra en egen tröja med någon text på ele böcker osv...
    Kanske man skulle köpa en sådan tröja där det står "BEBIS" på magen så får vi se hur lång tid det tar innan de märker något.
  • Jaya
    NhjärtaD skrev 2010-05-31 14:18:07 följande:
    Ja de tröjorna är söta, jag har två par
    Kan man beställa de på nätet?
  • Jaya
    NhjärtaD skrev 2010-06-03 22:17:19 följande:
    Åhh vad jag längtar till frukost då jag får äta!!!! sill & ägg ska jag ha känner jag hahaha

natti natti på er!!
    Åh på tal om sill!
    Jag är så sjukt sugen på matjesill, nypotatis, gräddfil och gräslök! Ge mig nu! Tungan ute

jag har inte vart inne och kollat på tråden på ett tag. Har legat pall hemma. Toaletten har varit min bästa kompis. På söndag är jag i vecka 12+0 och jag har inte haft så mycket besvär med illamående, men denna veckan har nog tagit priset!
  • Jaya
    linasmama skrev 2010-06-04 10:18:02 följande:
    Usch vad jag är less på att må illa. Kan fortfarande inte spy men mår riktigt dålig, känner mig fortfarande handikappad av det. Är i v. 13+4 idag! Ryggen värker dessutom så kan inte kan röra mig knappt eller göra något alls. Vill bara ligga ner hela tiden och det fungerar inte riktigt när man har hund och en femåring hemma..

Idag åker vi till södertälje för att hälsa på min pappa och syster, min syster fyller 17 år Vi ska även hinna träffa min sambos syster och hennes bebis som är två månader och vara barnvakt åt deras 1½ åring. Så blir full fart, det är bara att bita ihop och försöka vara glad. Det värsta blir bilresan dit, tar väl ca 2½ timma..

Jag kommer hem på söndg igen så ha det så bra så länge tjejer  
    Ha det så kul i helgen Glad
  • Jaya
    Stoce skrev 2010-06-04 10:55:24 följande:
    Idag åker vi till fjällen och ska fiska (jag ska nog mest ligga i husvagnen och läsa, titta på film och ha det gott) med ett par kompisar. Tyvärr så är det "friluftstoalett" som gäller. Uppför en backe och huka sig i skogen, vädret är utlovat att bli ca 5 grader, regn och blåst. Icke trevligt när man behöver gå en gång i halvtimmen i princip! Tror nästan det är värt att använda husvagnstoaletten, och sedan ta itu med att rengöra den. Jo, så får det bli!

Ha det gott alla! Trevlig helg!!
    Haha vad skulle man göra på husvagnssemester om det inte vore för "potti pottin" (husvagnstoaletten).
    Ha det så bra i helgen!
    NhjärtaD skrev 2010-06-04 10:52:43 följande:
    Ja fy vad gott!!!

stackare
    linasmama skrev 2010-06-04 10:18:02 följande:
    Usch vad jag är less på att må illa. Kan fortfarande inte spy men mår riktigt dålig, känner mig fortfarande handikappad av det. Är i v. 13+4 idag! Ryggen värker dessutom så kan inte kan röra mig knappt eller göra något alls. Vill bara ligga ner hela tiden och det fungerar inte riktigt när man har hund och en femåring hemma..

Idag åker vi till södertälje för att hälsa på min pappa och syster, min syster fyller 17 år Vi ska även hinna träffa min sambos syster och hennes bebis som är två månader och vara barnvakt åt deras 1½ åring. Så blir full fart, det är bara att bita ihop och försöka vara glad. Det värsta blir bilresan dit, tar väl ca 2½ timma..

Jag kommer hem på söndg igen så ha det så bra så länge tjejer  
    Förresten nu kommer ett av mina "blonde moments". Kan man få tag i nypotatis nu?
    .-*December 2010*-.
  • Jaya
    NhjärtaD skrev 2010-06-04 11:03:44 följande:
    Det kan man gott gott
    Ååhhh! Måste ha! Då blir det midsommarmiddag ikväll till sambons förtret. Han vill ha " riktig mat" 
    .-*December 2010*-.
  • Jaya
    MalakiW skrev 2010-06-06 23:29:02 följande:
    Hej alla,
    Ska till blödningsmottagningen imorgon pga mitt MA och för att de inte tyckte jag blödde när jag genomgick missfallsbehandlingen förra fredagen. Är orolig för att jag inte blött tillräckligt och därmed inte fått ut allt. Är också orolig för infektioner och för att "börja om" med att få ut allt genom skrapning. Vill ju börja läka!

Skulle behöva era tankar i morgon! Ska dit 10.30 och jag är jätteorolig!

kramar!
    Hoppas allt gick bra!
    ·٠?●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●?٠·December 2010·
Svar på tråden December Bebis 2010 :)