Hej tjejer!
Har följt er lite på avstånd under semestern. Vad ni skriver!
Har mått mycket bättre under semestern än innan. Foglossningen lider jag inte av på samma sätt. Börjar jobba igen imorgon så får väl se om den värsta smärtan kommer tillbaka i och med stress och högt tempo eller om jag får fortsätta må bra. Hoppas!
Emelle skrev 2010-08-08 19:37:01 följande:
Gud vad ni handlar!
Vi har en hel del kläder och har ju bestämt oss för vagn men inte beställt ännu.
Ska få låna babysitter och babygym men det är ju en hel del som fortfarande måste inskaffas!
Ska sätta oss och göra en lista...
November går ju åt till julklappar osv och nu är det ju semesterpengar som man snabbt gör av med så Septemer/oktober bli ju våra bebis-shoppa månader
Någon annan som inte "gillar" sin gravidkropp?
Känns ju lite tabu, och trots att jag älskar min bebis och hon är såå planerad och efterlängtad och det är det mysigaste som finns när hon boffar och sprkar därinne så kan jag inte riktigt med det här att gå upp i vikt, större rumpa, ingen midja och hur man orkar mindre, fogar som bråkar och inte kan man ha något som passar bra i klädväg, inte känna sig så där riktigt snygg någonsin...allra minst avklädd! Nu har jag ju en superfin sambo (som är vältränad som få :-/) som ger komplimager dagen lång och som gosar och pratar med magen...men jag kan liksom inte riktigt med det endå...
Jaja, nu fick jag gnälla av mig lite. Är jag ensam om att känna så här?
Jag känner igen mig!
Trodde jag i princip var ensam om detta. Känns som att det är precis som du säger, tabu. Känner mig som barbamamma och jag gillar det inte. Har normalt ett väldigt aktivt liv med träning och fart men pga foglossningarna kan jag i princip inte ens ta en långpromenad...
Så om det är till någon tröst så är du inte ensam med dessa känslor! Har precis som du tur och har en fantastisk sambo. Dock blir jag lite bitter för att han kan träna som vanligt... tänk att de ska ha de så lätt, spruta lite och sen är det klart för deras del. En annan får ju kroppen förstörd och får stå ut med smärta och hormonsvängningar.
Men som min sambo sa när jag gnällde över att vi tejejer får ta allt lidande som kommer med graviditet och barnafödande: "Om män hade varit gravida istället hade jordens befolkning ständigt minskat. Vi hade inte klarat av det."
Klappar er själva på huvudet och påminn er själva om hur j*kla bra ni är!
Må gott!