Inlägg från: Smurfen83 |Visa alla inlägg
  • Smurfen83

December Bebis 2010 :)

Småstadsbönan skrev 2010-06-28 18:47:06 följande:
    Man kan kolla om barnets blodgrupp genom att man tar ett blodprov på dig, vissa har det som rutin tex i vissa stockholmsområden, det är tydligen ganska nytt och det är inte alla Bm som har koll på att man kan göra det utan att man behöver göra ett fostervattensprov. Min Bm har inte hört av sig angående proverna som dom tagit utan hon brukar göra det om det är något som inte stämmer, om hon inte sagt att hon skall höra av sig. Men självklart skall man känna sig trygg med sin Bm. 
    Okej!
    Asså ja känner mig inte trygg alls då hon missade hälften av allt hon skulle säga när vi va på inskrivning! Så hon ringde flera ggr... Sen när ja hade tagit alla blo prover så sa hon att hon skulle höra av sig OM ja va neg.. men nej... de har hon inte heller gjort... så ja känner bara att ja e ivägen å att ja inte får svar på de som ja behöver... tyvärr...
    men nu har ja mailat till den andra BM som finns i mitt område så nu hoppas ja att ja kommer att få gå till henne... =)
  • Smurfen83
    Momalicious skrev 2010-06-29 01:36:12 följande:
    Det behöver ju nödvändigtvis inte betyda att hon är en dålig barnmorska, bara att hon kanske är en såndär virrig typ. Men jag förstår dig, hade inte heller velat gå hos någon som glömde massa saker osv. 
    Hur länge sen var det du tog RH blodprovet? Hon kanske inte fått svar än? Eller haft väldigt mycket att göra och glöm, med semestertider och allt. Du kan ju alltid ringa och fråga henne också. :)
    Ha du.. Asså där ja går har dom en speciell läkare som har hand om gravida å skriver ut recept å så. Å i början av Juni så va ja där å då sa hon att provet hade kommit å att jag var neg. men då skulle BM ringa till mig och förklara vad som menas med det m.m.
     När ja skrev in mig så sa hon till mig : Äntligen nån som är gravid på detta ställe av stan då har jag någe å göra igen, å så log hon jordens leende.. hon har inte semester förens i juli sa hon till mig =) men men nu har ja iallafall mailat till den andra BM så nu hoppas ja på att få byta.
    Om detta inte hade varit första gången ja skulle ha varit gravid så skulle ja ha gått kvar hon min BM men de känns som att ja missar lite för mycket info =oS
  • Smurfen83

Igår köpte vi mat från en resturang vilket resulterade i att jag har besökt herr Ullrik hela natten.. Vet  inte vad som va fel men ja har iallafall inte behållt maten som ja åt igår kväll... Kan detta vara en fara för barnet så att ja måste uppsöka BM eller någe dyligt?? Nån som vet?? Tacksam för svar snarast

• Smurfen83

Tack tjejjer för infon... ja har iallafall fått i min lite soppa idag men är fortfarande mycket skakis i kroppen... men de blir nog bättre tills imorron får vi hoppas!! Å blir de inte de så hör ja av mig till min BM =) Tack återligen igen Glad

• Smurfen83

Nu e ja me i matchen igen! Jag har hjälpt killen att flytta i denna värme och de rekomenderas INTE...
     I Örebro har de legat på 30grader hela helgen!!!! Skönt men de hade varit trevligare å ligga vid någe bad å bara sola å bada =)

Jaha då har man RUL imorron kl 13.00 å mamman min ska me å efter de ska vi gå å tjuvkika på lite barnvagnar.. De ska bli super kul å kolla barnvagn... men vi ska inte beställa än men iallafall så att de finns tills vi kommer hem från BB =)
    Nu blir de natten!
    Natti natt

• Smurfen83

Nervositeten växer... Trodde inte ja skulle känna så här men de gör ja.. min mamma ska me på RUL idag då min pojkvän har gett bort platsen till henne... men de e en sak som ja inte har tänkt på innan.... ja e ju tatuerad strax ovanför musan... å om min mamma skulle se de så e jag SLAKTAD!!! Hur ska ja göra?? killen såg den nästan förra gången...
    Gissa om de kommer att bli livat.... suck
    de e ju inte så att jag ångrar min tatuering men att försöka få mamma att förstå... de e en annan femma....

Nu blir de frulle här sen iväg me lillkillen till farmor så att vi kan åka på RUL =)

• Smurfen83
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-05 22:16:57 följande:
    tänkte fråga er Flickor hur era livmödrar befinner sig ??
    Under eller på eller över naveln ??
    Min ligger på naveln exakt nu undrar jag hur ni har det jag är ju själv i vecka 16 17 på tor
    min ligger strax under naveln =)
  • Smurfen83

Idag har nog varit segaste dagen ever!!
    Vi har haft killens son på 3 år i sängen inatt..
    igår efter att han hade ätit så kom allt upp igen sen så började han drömma skumma saker å inte kunde somna om...
    Så han fick sova mella oss i sängen å han har varit allt annat än still å snäll...
    vet inte hur många gånger ja fick sparkar i magen å i ryggen..
    när ja väl hade somnat så vaknade han å gav mig en snyting (varje gång) för att han var vaken å inte jag...
    ja höll även på samma sak me pappa...
    så nu har vi bestämmt att han inte kommer att få sova hos oss någe mer...
     ja sov sammanlagt 3 timmar denna natt... ja sov middag i ett varmt bad idag.. de var alldeles underbart =) Nu känner ja att jag vill ha kväll så att ja kan gå å lägga mig... hehe
    Hoppas att alla andra har haft en bättre natt än jag =)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)