Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Usch vad tråkigt det var att läsa här inne idag

Många kramar till er alla {#lang_emotions_heart}

Jag själv orkar inte skriva så mycket mer idag heller, inget fel på fisen i magen ännu vad jag vet, men jag själv har så grymt ont i munnen, antingen visdomtänderna ele nått annat, har aldrig haft så här ont i munnen!
    Grät under hela matlagningen, för det slutar inte, alvedon hjälper inte ett skit. Kan inte äta....
    dödstrött är jag med, men kan inte sova

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen BF 5/12 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Hej alla, lite lugnare med tråkiga nyheter i tråden idag, men ändå mycket oroligheter Blir med orolig juh

Kul med lite tvillingar i tråden Är lite nyfiken på om jag med har det, finns i sambons släkt men inte i min.

är på 6+2 idag.

Fick en akuttid idag hos tandläkaren, hade blivit hål under en lagning ont som f-n. så hon fixade lite så nu är det bara att vänta & se om det blir värre ele bättre. Kunde bli vilket som sa hon{#lang_emotions_undecided} Nu har bedövningen släppt, är rätt öm, men inte alls lika ont som innan.

Känner att denna gravstarten inte var så drömlik som jag hade hoppats på.

• Trollungarnasmamma

Jag kissar en del jag med, gjorde jag inte med förra men med första.

• Trollungarnasmamma
    Minifer skrev 2010-04-14 17:15:05 följande:
    öh, jag känner mig lite dum nu, men det här med att lyfta. Har ju hört att man inte ska lyfta/bära tungt och var väldigt försiktig förra graviditeten. Nu undrar jag hur 10-kilos knodd i bärsele räknas? Bör jag undvika det?
    Ne inte nu tror jag inte, kan bli senare men inte nu, man måste juh kunna bära på sina barn, man ska försöka leva som vanligt nu ibörjan av graviditeten.

STOCE: Guuuuud vad jobbigt att inte veta....är inte avis på dej!
    kraamar
  • Trollungarnasmamma
    linasmama skrev 2010-04-14 20:33:59 följande:
    Jag hoppar in här, har bf 5 dec enligt mina beräkningar Har inskrivning först 18 Maj, är då i vecka 12, känns väldigt sent men de brukar göra det sa bm.
    Välkommen
    Ja det lät sent, men det är så olika i olika län ele kommuner.
  • Trollungarnasmamma

Hej alla gravida kvinnor

Har nog tagit mej en timme att läsa igenom allt ni skrivit
    Kommer inte ihåg allt ni skrivit.

men hej alla nya & Grattis!

Beklagar så mycket till Jenny10 & Timjah

Mina graviditeter har varit olika hittills, nu är det en blandning av de tidigare....

Har börjat må illa större delen av dagen, äter inga stora portioner, men vill ändå äta hela tiden...hel knas...kissar ofta, humöret är inget vidare, väldigt upp & ner, fortf eeeextremt trött...

var på hälsosamtal i torsdags, gick bra. vikt 52kg.  Sambon kan ha någon ärftlig sjukdom i släkten som vi ska kolla närmare på. Nått med blodet.
    Inskrivning sker den 10:e maj! Hon sa att jag var i v 6 & hade BF runt 9:e, men hon menade nog 6 hela, BF får vara kvar på den 5:e tills RUL har gjorts.
    Så jag får snällt vänta & bara hoppas på att den lill* fisen i magen mår bra & växer som den ska!

Vem det nu va som skrev om bluebox.se, jag beställde oxå en sån bok har inte skrivit dagbok med någon av de andra 2, men jag kommer ihåg rätt mycket ändå, men ska bli kul & fylla i, min svärmor skulle ge sin dagbok till min sambo Lite roligt!

Denna helgen är vi barnfria, ele den minste åkte idag & kommer hem imorgon...så vi bara slappar i soffan ikväll, typ det enda jag orkar nu för tiden! Imorgon är det städ & sol dag!
    Har även varit på marknad idag med dottern min som jag lånade en stund

Usch vad jag mår illa nu efter jag ätit

kram på er, 6+5 idag

• Trollungarnasmamma
    Minifer skrev 2010-04-17 21:16:52 följande:
    heeej där! Välkommen=) Det var jag som skrev om boken, vad kul att du beställde en! Jag är heltnöjd med den! =)tittis83: Grattis!!! Och välkommen i gänget! :DTimjah och jenny10: Så hemskt hemskt ledsen för er skull =(((( Jäkla skit vad världen är orättvis ibland =( Stor stor kram på er båda
    Ja det blir nog jag eller vi med
  • Trollungarnasmamma

Hej alla nya & grattis

Här mår jag fortf illa dagligen Men märker att det blir bättre när jag dricker vatten så det får jag snällt bära med mej på jobbet imorgon!!

Nu har jag skrivit färdigt en studienhet så nu är det sängen som väntar, hörs mer imorgon!!!

kram på er

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    MajMamman08 skrev 2010-04-20 21:41:14 följande:
    Nån mer som känner sig deppig? Kan inte rå för de,men känns mig så himla ledsen ibland o ensam!! tomt på något sätt,e la gravidhormonerna som spökare antar jag!!!
    Förra veckan kände jag så, denna är lite bättre men det går upp & ner, är så jäkla trött oxå & då blir jag deppig på nått sätt....

Är i v 7+1 idag går framåt tro det ele ej! Men inget VUL för mej ännu....
    Mitt illamående har släppt lite från att vara hela dagen till halva, på kvällarna är jag vrålhungrig.
    fortf TRÖTT....
    Men mina bröst ömmar typ inget, men vårtgårdarna har blivit lite mörkare & större, brösten med en aning kanske....det är normalt att de inte ömmar ele?

Måste nog snart ta ett gravtest till just för att se, jag är lika nojjig som er andra, men tyvärr kan man juh inte se om nått är fel på de där testen
  • Trollungarnasmamma
    Licebe skrev 2010-04-21 11:46:16 följande:
    Tack=)Åh jag är så glad att slippa illamåendet, men det kan komma efter ett tag också eller?Vet nån hur stor risken är för missfall?Och vad man ska tänka på att äta speciellt nu?
    Jag har inte mått illa förrens förra veckan då var jag i v 7, så det kan komma bara pang bom, men hoppas du slipper
    Emelle skrev 2010-04-21 11:29:40 följande:
    Jag var i ca v.9 men det var dött sen v.6.Vi blev lovade att göra fler koller redan då vid nästa graviditet då vi tyckte det var fruktansvärt att bara gått omkring och inte vetat. Vi har fått tiden av gynläkaren vi hade vid MA:tVar ju där i hundra omgångar då det blev en del strul men min kropp osv...
    Kände du några symptom sista veckorna?
    Är ju hemskt att gå runt & tro man är gravid & sen visar det sej att man inte är det...är jätte orolig för det. Men har inte ont nånstans & symptom har jag så jag hoppas det är som det ska.

Jag känner inget speciellt sug på nått, men det kan komma attacker då jag precis blir sugen på nått, & oftast nått som inte finns hemma
    Cola drack jag innan, beroende typ, nu vill jag inte ha cola alls!!! Bra de Dricker mest vatten nu.
    Känna mat os är ingen höjdare. Har ingen större aptit på morgonen eller dagen då jag mår illa men på kvällen kan jag värka i mej

Min kompis fick en liten prins imorse Åh vad jag längtar efter våran fis nu!!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)