• linn78

December Bebis 2010 :)

skogsbollen skrev 2010-04-23 09:13:59 följande:
    Hej tjejer (inga killar här va? ;)Hoppar in här, även om jag ännu har lite svårt att fatta att det är en liten därinne... och då är det ändå andra barnet (har en son, född i september-08.).Plussade i söndags, men kände såväl igen det diffusa illamåendet från första grav, så jag var 99% säker redan innan jag testade.Inte helt säker på BF dock, men kan tänka mig det blir någon gång runt jul :)
    grattis!!
    Jag har också en son född sept -08 sen innan!
  • linn78

Grattis alla nya!

V 9 idag! (8+0) Känns härligt. Kände mej kanske lite illamående igår men jag tror att jag inbillade mej och det var bara lågt blodsocker som spökade för jag kunde äta mängder som vanligt... Sist hade jag gått upp 3 kg redan till inskrivningen så jag hoppas att det inte blir lika mycket nu, fast med all den maten jag mölar in blir det svårt...

• linn78

2 barns: urinprov ska ligga i kyl. Men om du inte har någonstans att förvara provet så hade jag istället försökt att hålla mej så länge som möjligt innan läkarbesöket och sedan kissat till provet strax innan kl 10.

• linn78
    Mopplis skrev 2010-04-26 16:06:10 följande:
    Jag har haft en rikitgt tråkig veckaHaft rosa flytningar hela tiden och kommit fram till att det beror på att jag fått svamp (jiho!) och fått små sprickor i underlivet som blöder.. jodå det är lika skönt som det låter.Och det värsta är att man inte får behandla med krämer förns v 12.. Huskurer nån?
    usch, det låter inte trevligt alls... Enda huskuren jag vet är filmjölk. Det skadar ju inte att prova!
  • linn78
    Momalicious skrev 2010-04-29 23:57:33 följande:
    Jag har förresten två frågor till er som har barn sedan innan; 1. Gillade du och mannen i ditt liv samma namn eller var det väldigt olika?  2. Har ni haft/har navelpiercingar och i så fall, när tog ni ut dom, hur länge hade ni haft dom innan och kunde ni använda smycken efter förlossningen igen?  Har hört att man inte ska ha i smycket eftersom man kan få fula ärr, vilket är rätt logiskt eftersom man borde få en utåtnavel
    1 Vi gillar inte alls samma namn, till slut var vi nere på 2 st (efter att sonen var född) och då gav gubben upp och lät mej bestämma=) 

2 Jag fick aldrig utåtnavel sist så kanske hade jag kunnat låta den sitta i ett tag till, men jag tog ut den när den liksom stod ut från magen , Lite svårigheter med att få i den igen efteråt men det gick. Inga ärr fick jag iheller.
  • linn78

åhh, bara jag som sitter på jobbet och har tråkigt? Alla andra är och grillar eller?

• linn78

ang namn så har vi VÄLDIGT olika smak. Sambon som är från spanien är grymt förtjust i pojknamn som min pappas årgång dvs Kenneth är en stor favorit, även Sven och Lennart lurar lite i bakgrunden, dom finns inte alls i Spanien och låter då lite häftiga i gubbens öron. INTE i mina öron dock... Fast dom få spanska namn som jag gillar skrattar sambon åt så det är väl ungefär samma sak där{#lang_emotions_wink}

• linn78
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-01 12:12:50 följande:
    Jag stör mig så jäval mkt på folk som har något imot vem som bestämmer eller har mäst namn att ge ett ofödd bebis..Vad fan har det med ontresserad att ha något med att göra vem som väljer namn!!!!!!Fan för folk alltså Nu fick jag gnälla lite men jag blir bara så jävla trött på detta!!!!''Fräser''Det är kallt ute regnit jag fryser som en gnu jag vill ha sol nu nu nu!!!Barnen är JOBBIGA störiga irriterande Blääähjag är lätt irriterad haha
    om du läser ordentligt vad folk skriver så märker du kanske att det inte är någon som provocerar dej utan som bara vill veta hur du tänker och menar. Sluta ta åt dej för allting!! Man får väl lov att fråga dej när det är något man inte förstår? Och ja, jag har läst den andra tråden där du påstår att VT hoppat på dej.
  • linn78

Det gör hon INTE!! Det är inte påhopp att fråga hur andra gör och tänker!!!

• linn78
    MajMamman08 skrev 2010-05-01 12:42:26 följande:
    Hemma på lunch snart dax o åka iväg till jobb igen!gud vad de blåser ute,man blåser ju bort!!Vi vill nog kanske Adrian om det blir en kille,tjej vet vi inte riktigt ännu! förra gången va  vi inne på Nova,el Alva,men ne inte Nova i varje fallen!! I så fall Alva Gravidförsäkring: kommer o skaffa en i trygghansa då vi har alla våra andra försäkringar där igenom, och tyvärr så tror inte jag som någon frågade om att 2 försäkringar gäller,utan det är nog den ena eller den andra, i så fall skulle ju folk kunna "lura" sig till mängder med pengar!!Men när kan man skaffa gravidförsäkring??? v 12 el? minns inte!Ha en fortsatt trevlig lördag
    dom gratis gravidförsäkringarna kan man skaffa så fort man vet att man är gravid. De man betalar för skiljer sig, trygghansa börjar gälla från v 26, IF tror jag börjar gälla från v 16.

Som jag förstår det så kan man ha flera försäkringar men man får aldrig ut mer än maxbelopp ändå. De delar på summan istället. Däremot så kan det ju finnas saker som gäller på den ena och inte på den andra.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)