December Bebis 2010 :)
Krya på er alla sjuklingar!
Moma: hoppas du känner dig pigg nog för att gå på RUL im.
Krya på er alla sjuklingar!
Moma: hoppas du känner dig pigg nog för att gå på RUL im.
Hej tjejer,
Jag undrar om ni kan hjälpa mig lite med en fråga jag har? Jag är i v 20+5 och ska flyga till Köpenhamn i jobbet nästa vecka. Är det något jag bör tänka på? Något jag ska undvika mm? Jag vet att det är ok att flyga och så men jag tänkte mest på säkerhetskontrollerna eller nåt (röntgen...). Det här känns som en jättefånig fråga men ni verkar ju vara allvetande
så var annars ska man ställa frågan... (BM iof)
Min chef vill även att jag ska flyga till england i oktober men det har jag sagt absolut nej till och det förstod hon. Det är för nära tycker jag, vågar inte riskera nåt. Annars måste jag säga att min chef är kanon. Det verkar som om jag ska få göra ett projektarbete fram tills jag går på föräldrarledighet. Detta projekt ska eg vara klart i mitten/slutet på oktober så det kommer att trappas ner lagom tills jag går, förhoppningsvis får jag det riktigt lugnt de sista veckorna på jobbet. Jag ska försöka jobba till den sista november har jag sagt till chefen. (BF 16/12)
Moma: Tack! Ha ha ska försöka undvika att bli knarksmugglare. 
Vad skönt att allt så bra ut Moma! Visst var det mysigt?
Vi ser fram emot att få se filmen
Såg att du lagt ut länken samtidigt som jag skrev meddelande
Får kolla när jag kommer hem, får inte gå in på Youtube på jobbet...
Nu syns det verkligen att jag är gravid och inte bara tjock. Har väl iof synts ett tag men idag fick jag verkligen bevis på det. Jag blev erbjuden sittplats av två olika personer på en överfull tunnelbana idag
.
Jag har oxå trygg hansas för 1050 och med den är mamman försäkrad redan när man tecknar den och barnet från vecka 26.
Jag tänkte jobba till den sista november, BF 16/12. Sista månaden kommer jag dock kunna välja en del att jobba hemifrån om jag vill. Eftersom mina arbetsuppgifter ändrar sig och min chef tillåter att jag kan göra det från den sista oktober så det är ju skönt! Jag tänkte ta FP de sista drygt två veckorna.
Beställde en vagn igår. Det blev en Brio Happy. Vi har varit lite veliga för jag gillade inte att man bara kunde flytta handtaget upp o ner och inte fälla som på andra märken. Nu visade det sig att Brio Happy kommer med vikbart handtag på 2011 års modell så det blev ju kanon.
Jag tyckte väl att graviditeten gick lite "för lätt". Var på glukosbelastning igår och idag var jag på diabetesavd för att prata med läkare, dietist och sköterska. De sa att jag nog har graviditetsdiabetes. Nu ska jag ändra kosten lite, bla ta bort äppeljuice (min stora last sedan jag slutat med läsk) och mäta blodsockret innan varje måltid och 1,5 timma efter för att se hur jag ligger till. Förhoppningsvis räcker det att ändra kosten så att jag slipper medicin.