Inlägg från: TvåBlir3 |Visa alla inlägg
  • TvåBlir3

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-08-27 00:04:09 följande:
    Vet precis hur det känns, samma här! Det jag tycker är jobbigast är att jag inte har egna pengar, för jag HATAR att jag måste be sambon om pengar om jag ska göra ditt eller datt. Det tar verkligen emot, även om min sambo inte är snål eller tycker det är jobbigt (vilket är skönt) men längtar verkligen tills jag kan börja ta ut mammapeng och känna att jag kan göra saker, eller gå och köpa mjölk, utan att fråga sambon först. Känns idiotisk och typ "hej jag är en hemmafru på 50-talet".

Har samma problem med sömnen. KAN omöjligt somna när sambon lägger sig (runt 22-23) så det blir minst midnatt. Och när jag inte kan sova börjar jag tänka på massa saker vilket alltid lyckas förstoras upp i min hjärna om aftonen så jag blir smått hysterisk tillslut. Inte så bra kanske.

Jag söker jobb men det känns nästan hopplöst. Det finns ju INGA jobb att söka. Och arbetsförmedlingens "sök utanför ditt område"-taktik funkar ju inte heller. För det första så är hela vårt liv här så att flytta långt är uteslutet. Kan ju inte prioritera mitt eventuella arbete över sambons två existerande arbeten. För det andra så kan jag inte pendla, då jag har ont osv. Och seriöst, även om det fanns jobb att söka så hur attraktiv är man? Tjena liksom.
    Som tur är har jag en supergullig handläggare som är väldigt förstående och fattar att jag inte kan flytta eller pendla och att det är svårare för mig att hitta ett jobb. Dessutom har jag inte körkort vilket knappast gör mig MER attraktiv

Men trots allt detta känner jag att det är rätt skönt att slippa. Alla dessa krämpor lär ju inte bli bättre ju längre tiden går och det hade ju känts skit om man var tvungen att sjukskriva sig stup i kvarten på ett nytt jobb.

Ja det är verkligen åt helskotta! Samtidigt som man tycker synd om sig själv (vilket jag kan göra ibland då det är som värst) så är det ju jävligt synd om min kille som får stå ut med det här gnället. Även fast jag försäkrar honom om att det inte är honom jag är irriterad, arg, ledsen på. Han orkar ju inte hur mkt som helst han heller. Känner mig verkligen dum sombara den, dels för att jag inte drar in pengar själv samt den känslomässiga biten. Är ju inte hans fel att jag känner mig såhär Rynkar på näsan Önskar att all den här ångesten försvann och att jag blir samma gamla vanliga igen, den där glada, positiva och lättroade person som jag alltid vart.
  • TvåBlir3

Idag var det en bra dag :) Mysigt och lagom händelserik. Har vart på bra humör också. Skrattande
    Det gillas!!! Plus Plus Plus
    Hoppas att ni andra haft en bra dag!!!

• TvåBlir3

Tjenare tjejer! Det är en sak jag undrar. Hur mkt kläder ska man ha hunnit och köpa innsn lillen kommit? Knns som att jag inte gör annat än att köper kläder till honom. VIll ju inte köpa för mkt kläder heller som han knappt hinner o använda.

• TvåBlir3
    delifi2 skrev 2010-09-01 20:26:30 följande:
    mitt råd, köp inte för mycket, synd att kasta bort pengar. EN del klkäder kan de bara använda 1 gång för veckan efter så är det för små :(
    Bättre att köpa lite större kläder oxå så har man nåt att se fram emot.
    Momalicious skrev 2010-09-01 18:33:32 följande:
    Mmmmm, hela lägenheten luktar rosmarin och vitlök! 

Idag besiktigades vår gamla lägenhet plus den nya vi ska flytta till. Vi får ny tapet i hallen så det är bra, den är sjukt äcklig. De andra rummen är jättefina, även om det kanske inte är min smak i sovrummet men men.
    Så eftersom jag fick hem min man så tidigt idag så bestämde vi oss för att riktigt lyxa till det och åkte och handlade en fin lammstek som står i ugnen nu. Ska göra en supergod sallad till det och potatisgratäng. Megadundermiddag med andra ord!

Igår storhandlade vi, puh vad jobbigt! Nu är alla skåp fyllda men fasen vad kroppen tar stryk av att gå runt på dåliga underlag under flera timmar. Uja. Ser inte fram emot Ullared av den anledningen, även om det såklart ska bli skitkul! Längtar SÅ tills tisdag när vi får veta könet.

Nu ska jag titta på min fina lammstek, åååå så gott! 
    mmmmm..... vad gott det låter.

Jag köpte ju en renoveringslägenhet förra året, så jag hann precis göra klart det mesta innan jag fick foglossning med William, så nu när han var ca 6 månader ås tänkte jag att NU ska jag äntligen göra klart allt, men då fick jag reda på att jag var gravid igen så min llägenhet står fortfarande under renovering, så nu vill jag bara ha bebisen och sen när den är ca 6 månader så kommer jag äntligen börja köra igång igen.

Jag hoppas verkligen att jag inte får nån monstermage, var ju inte längesen jag var gravid så jag hoppas drf magen har blivit så stor redan
    Ja jo, precis vad jag tänkte. Tack för tipset. Är ju så svårt att inte köpa för mkt. Får försöka tygla både mig o killen min. Annars kommer vi snart att bada i kläder. :)
  • TvåBlir3
    ondar skrev 2010-09-01 21:01:36 följande:
    Jag som inte har tillgång till tvättmaskin i lägenheten har MKT kläder i 50/56, har köpt i princip allt begangat så det är ingen större förlust om bebis inte hinner använda allt. Men hellre för mkt än för lite:).
    Har även 62kläder liggandes redan också. Man vet ju aldrig hur stor bebis är eller hur mkt och fort den växer.
    Jo det är nog bäst, better safe than sorry som man säger.
    Det finns ju alltid folk som är i behov av bebiskläder så de inte ligger här och skräpar i onödan när lillen har vuxit ur de. Glad
  • TvåBlir3

Ser att ni pratar försäkringar. Från och med vilken vecka är det man kan ansöka om det? Och viktigast av allt, vilken är bäst? Obestämd

• TvåBlir3
    mamma smurfen skrev 2010-09-02 14:26:44 följande:
    kolla in denna länken, där kan du jämföra de gravid-försäk som finns, både de gratis och de som kostar en slant=)

Det är olika på olika försäk NÄR man kan ansöka om dom, så kolla länken=)

www.konsumenternasforsakringsbyra.se/Forsakri...
    Okej tack så mkt :) Får se om jag blir något klokare av det här då :P
  • TvåBlir3
    Ninnie81 skrev 2010-09-02 21:06:10 följande:
    ett tips bara. tänk på att inte köpa allt för mycket eftersom man får endel av vänner och släkt och eftersom de små liven växer fort i början så hinner man knappt använda allt om man har för mycket.

ja har bara köpt 1 body och 1 byxa. ska köpa startpaketet från hm sen har ja endel kläder från killarna som är i neutrala färger.

Sen till nått annat. har haft en super jobbig dag ida. mycke sd och värk i musen. även endel värk i ryggen oxå.sprungit massor på toa och ja jhar även rosa aktiga flytningar. känner även att bebis ligger nedåt för den har börjat sparka endel på revbenen. inte skönt. ska ringa bm i morgon och höra hur ja ska göra.
    Okej tack för tipset. Har köpt en del saker. Det bästa är väl att ha en radda med bodys o så kan jag tänka mig. Kom på en annan sak, är det inte klokt att köpa något varmt som bebben kan ha, han anländer ju trots allt i december. Vill ju inte att han ska bli sjuk heller :(

Jag känner igen det som du beskriver om värk i både rygg och det kan kännas som en svullnad i underlivet. Ska också kolla upp det med min BM nu när jagska dit nästa vecka. Hoppas det går över för dig!
  • TvåBlir3
    skogsbollen skrev 2010-09-03 11:07:54 följande:
    @TvåBlir3:
    Har fått tips om PoP's vinterfleece-overall. Oftast ligger ju bebisen nerbäddad i åkpåse i vagnen, så jag vet inte om det behövs så mycket tjockare overaller. Tror det lätt blir att man klär dem för varmt än för kallt.
    AH har hört att man ska klä bebisen som man klär sig själv (efter väder såklart) inte bra om man klär dem med för mkt kläder heller.
    Men tack för tipset :)
  • TvåBlir3
    mamma smurfen skrev 2010-09-03 15:39:52 följande:
    Är man osäker på hur varmt/kallt Bebbe har det kan man ju lägga i en termometer ;-D
    Smart! Skrattande Kan jag göra om oron verkligen kommer krypandes.
  • TvåBlir3
    Momalicious skrev 2010-09-03 16:20:03 följande:
    Åh jag är så glad för idag fick jag veta att en av mina bästa vänner väntar barn, i början av februari! :D Hon hade inte fått veta förrän hon var i vecka 15 så hon är ju fortfarande i det där nystadiet. Kan inte ens tänka mig hur det känns att få veta så sent!

Men det ska bli riktigt kul! Så himla kul att ha någon nära att dela mammaledigheten med också! :)  
    Vad kul! Alltid roligt att höra att folk får ta del av något så meningsfullt som i väntan på ett barn :)
  • TvåBlir3
    Emelle skrev 2010-09-05 15:51:35 följande:
    Hej!

Helgen har varit fullbokad och jag har inte haft 5 minuter över till datatid.
    MEN 3D-ultraljudet i fredag. GUD det går inte att beskriva med ord. såå fantastiskt!
    I över en timma låg jag och fick se på vår underbart söta lilla Agnes!!
    Ingen tvekan om könet där alls!
    Jag trodde inte jag skulle tycka det var såå häftig även om jag hade höga förväntningar.

Han som gjorde UL tog sig så gott om tid och först låg hon med ansiktet inåt, bakåt så vi fick trycka på magen och jag fick resa mig och gå omkring lite och hon gjorde värsta sur minerna när han tryckte som värst...
    Min sambo tyckte "han skulle sluta för hon ser ju ut att bli jätteledsen" *söt*

Vi fick med massor av bilder och filmer hem.

Hon är helt bedårande och lik sina syskon!! Hjärta

Efter UL åkte vi och köpte MASSOR av flick kläder, spjälsäng, madrass, skötbord, täcken, kuddar, påslakan...ja you name it!
    Vagnen betalar vi på måndag och sen är det bara små saker kvar att inhandla och en bilbarnstol!

Vill ni se henne
    Världens finaste lillasyster:

Gud vilken häftig upplevelse det måste ha varit! Nu blir jag ganska sugen på att göra ett sådant 3D-UL :)
  • TvåBlir3

Vad roligt att några av era stora magar :) Själv börjar jag känna av att det spänner åt till och från i min mage, har sett en och annan bristning. Skrikandes Finns det någonting man kan göra åt saken?

• TvåBlir3
    Momalicious skrev 2010-09-06 20:55:06 följande:
    Välkommen tillbaka!
    TvåBlir3 skrev 2010-09-06 20:42:40 följande:
    Vad roligt att några av era stora magar :) Själv börjar jag känna av att det spänner åt till och från i min mage, har sett en och annan bristning. Skrikandes Finns det någonting man kan göra åt saken?
    Tyvärr inte. Finns nåt som heter dermaroller som tydligen ska ge effekt men krämer och så bleker ju bara, och bristningarna bleknar ju av sig självt tillslut ändå. Sen kan man ju göra en "tummytuck" men då tar man ju bort överflödig hud och har man inte det så kan man ju inte ta bort nåt, och gör man det går man ju ett stort ärr längs hela magen vilket inte är så mycket bättre heller... 
    Jag ska nog forska lite i det där med dermaroller (kan beställas från ebay) och  verkar det bra kan man ju testa, kostar ju inte så mkt.
    Nej det var det jag tänkte. Det bästa är nog att bara låta det vara.. Det hör ju till att får det, mer eller mindre.. Synd bara att det ska se så fult ut :(
  • TvåBlir3
    ÄlskarNova skrev 2010-09-07 14:44:15 följande:
    JAG HAR FÅTT HAVANDESKAPSPENNINGEN BEVILJAD! *glad!* Skål

så nu har jag bara 20dgr kvar att jobba (går hem den 6oktober)!  
    Grattis grattis. Se till att ta det lugnt nu :)
  • TvåBlir3

hej allihopa!
    idag kom jag och tänka på att jag är nu i vecka 27 (26+1) och att det snart är ca. 10 vecor kvar tills lillen ligger här i min famn :) Fatta vad tiden har gått :O :) :D Hjärta

• TvåBlir3
    Ondar, Lillkillen: Gud vilka söta små :) så otroligt gulliga!
  • TvåBlir3

Hej allihopa :)
    Imorgon blir det tid hos BM, kul att så se om han har vuxit något för det är så det känns i både rygg och mage. :) Nu är det bara 10 veckor kvar. WOHO! :)

• TvåBlir3

blondinkermit:

Grattis till er lilla! Hoppas allt blir bra med dig! Hur är det att vara mamma nu då?
    Grattis igen till er båda :)

• TvåBlir3
    Momalicious skrev 2010-11-22 14:30:49 följande:
    Sitter och äter lite mellis (haha, hatar det ordet!) och laddar upp inför att åka och handla och lite annat småtråkigt. Ska dock till BM sen (verkar som att hela tråden skulle till sina barnmorskor idag haha) och det ska bli kul att se hur magen växt och sådär. Måste ta upp min klåda med BM, den blir bara värre och värre och tar hon mig inte på allvar så tänker jag åka till förlossning och inte åka därifrån förrän nån tar mig på allvar. Min mage är helt sönderriven, så det är inte ens skönt att klia längre för det är bara sår på hela magen, men ändå så måste jag klia. Fy bubblan! 

Nej, nu får jag snabba på, vill ha gott om tid på mig när jag ska köra i snöovädret! 
    Oj det där känner jag igen. Har dock klåda över hela kroppen :( Ingen "hel" natts sömn för mig inte nu på några dygn :( Tog också upp det med min BM förra gången men fick bara svaret att vi får avvakta och se :( Låter ju riktigt rogivande *not*
    Hoppas hon ger dig något bra svar när du tar upp det. Ska dit imorgon så då ska jag tjata mig till ett svar!!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)