Inlägg från: pickaboo |Visa alla inlägg
  • pickaboo

December Bebis 2010 :)

Spännande att följa alla! Men, tråkigt med män som dricker. Jag har verkligen tur som har en man som självmant sagt att han f o m nu håller sig helnykter.

Här är det nada förvärkar men en sjövild bebis i magen. Har gått från sjövild till oroväckande lugn under några dagar till sjövild under gårdagen och inatt.

• pickaboo

ÅH vad härligt med alla bebisar!!! GRATTIS alla som fått!

Någon mer än jag som alla förvärkar fullständigt gått över på? Bebisen har blivit sjövild och verkar ha det så bra därinne. Iofs så är det 15 dagar kvar till beräknat så jag ska ju egentligen inte gå och leta tecken, men gör det ändå

Mår ganska pissigt nu. Är pms:ig så in i bomben. Vill bara lägga mig i sängen och se på film och låta dagrna fly... Men det går ju inte när man har en ettåring att pyssla med. Hon får åtminstone dagaran att gå fort, men det kan också vara enormt krävande!

• pickaboo

Skönt att höra att det är fler som har som jag - alla förvärkar är borta...

Först trodde jag att DET skulle vara ett tecken. Men nä. Nu är det riktigt lugnt och jag inbillar mig att man ju måste känna något innan det drar igång. Att det inte bara kan dra igång hur som helst utan att man kännt något på dagen.

• pickaboo
    Cissi7006 skrev 2010-12-12 17:15:50 följande:
    Det har ju gått väldigt snabbt för många här i tråden, medan andra har trott att det varit på G i många veckor utan att något hänt...
    Jo så ärdet ju..
    Jag har bestämt mig för att sluta känna efter så förbenat mycket... Ska försöka bara slappna av sista tiden. Det dröjer ju max 5 veckor innan bebisen ska ut.
  • pickaboo
    MalakiW skrev 2010-12-12 21:09:42 följande:
    Hej alla!
    Vet inte om ni minns mig? Jag var med här fram till att jag fick MA i maj. Vi startade med IVF 4 november och idag var vi och satte in ett litet embryo. Testdag är 23 december så vi hoppas så klart på en tidig julklapp. Vet att jag skrev att jag ville komma tillbaka till tråden innan årets slut och då som gravid, så det hänger på en tråd :)

Kram alla!!
    HOPPAS HOPPAS HOPPAS att det blir en alldeles speciell liten julklapp för er i r då!!!
  • pickaboo
    Momalicious skrev 2010-12-13 04:08:49 följande:
    Jag är så förbaskat trött! Somnade ett och vaknade då och då av ont. Vaknade tre och kissade. Fick skitont i ryggen när jag la mig igen. Halv fyra vaknade jag med ett ryck av att jag helt plötsligt mår skitilla. Känns hela tiden som jag ska spy. Oh vilka roliga nätter jag har! sitter och sover i sängen i princip. Hoppas det går över snart så jag får sova!
    Ingen bebis då?
  • pickaboo
    Emelle skrev 2010-12-14 08:16:37 följande:
    Godmorgon.
    Har faktiskt sovit riktigt gott i natt.

Sen "råkade" sambons dotter riva ner hela jävla badrumsskåpet och därmed slå sönder typ tio parfymflaskor över hela badrumsgolvet så mitt hem luktar nu som ett riktigt billigt horhus (spelar ingen roll hur gott parfymer luktar en o en, tillsammans blir det för djävligt)
    Så nu underar jag om något bra knep för att få bort den här stanken. Känns som man vill dö. Det luktar på HELA nedervåningen. Jag har spolat med duschen och torkat, men det sitter ju i.
    ÖVERALLT!!
    Snacka om att mitt redan känsliga luktsinne är i total hysetri...Välkommen huvudvärk!

Att det aldrig kan få vara en bra morgon bara!
    Jag har ocskå sovit jättegott!!! Vaknade dock med världens huvudvärk och känner att jag håller på att få värsta dunderförkylningen

Igår kväll hände en lustig grej som jag aldrig varit med om. Sambon och jag låg och tittade på magen. Bebisen var alldeles galen! Då knäppte det till från magen. JÄTTEHÖGT! Både jag och sambon hörde det. JAg trodde först att det var fostersäcken som brast eller något men det kom inget vatten. Det värsta var att precis när det knäppte till blev bebisen alldeles lugn och stilla och vi buffade och buffade. Ett tag trodde jag att den brutit nacken av sig själv och blev jätterädd men efter en stund så kände jag små rörelser igen.

Någon annan som hört ett sådant knäpp?! Det lät ganska högt!
  • pickaboo
    Cissi7006 skrev 2010-12-14 09:21:08 följande:
    Moma, säg inte det, jag har sovit som en kratta länge nu - inatt kanske du oxå får en god natts sömn (hoppas jag)
    Vad lustigt att det kan vara så lika. Jag sov i flera månader som en kratta och nu har jag i ett par veckor sovit GOTT om nätterna. Känner mig utvilad när jag vaknar!

Skönt att höra att det är föer än jag som hör de där knäppen. Lite läskigt att det kan vara deras leder som låter :-O
  • pickaboo
    Ninnie81 skrev 2010-12-14 09:17:04 följande:
    Grattis Willes mamma så himla kul,..hur stor var han?

och ja ska hålla tummar och tår för er andra att de sätter ingågn för er med. =)

börja skratta lite igår när ja var på efterkontroll hos bm,...tänkte " här sitter jag och håller på att få en spiral in ploppad medans några i bf-tråden väntar på att få ploppa ut en bebis...

i morgon blir Mario 8 veckor...tiden går hur fort som helst....men han känns väldigt bebis än...n är mina andra killar var runt 2 mån vägde de 6,3 kg respektive 5,2 kg. MArio väger nog nu ca 3 kg...ha ha...

en liten bild på mina små tomtenissar

Ja han ser ju onekoigen ut som en nyfödding. Hur mycket vägde han när han föddes? Skönt att allt har gått bra!
  • pickaboo

Jag har vaknat fyra, fem gånger av att jag har haft ont i ryggen. Sen somnat om igen. Måste ligga konstigt eller något för så har jag inte haft det tidigare.

Igår drack jag kopiösa mängder vatten och inatt har jag bara drömt om röda saftisar så det MÅSTE jag fixa idag!!!

Knäppa hormoner!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)