Inlägg från: ullabella sekreterare |Visa alla inlägg
  • ullabella sekreterare

December Bebis 2010 :)

Stefanie: Ang att dregla, känner igen mig så väl... sjukt jobbigt, kan inte komma ihåg att jag gjorde det innan graviditeten.

• ullabella sekreterare

Har BF idag och känner nada e så uttråkad på detta. Alla i föräldragruppen har fått utom vi och ett annat par vad jag vet. "stickans" kusin kom i söndags så det gjorde inte saken bättre (hade bf samma dag). Alla som ringer o frågar om man inte känner något... usch vad man kan vara gnällig.. känner inte igen mig, men det blir ju vår tur någon gång :)

Grattis till er alla som har era små underverk hos er. Det ger mig hopp att läsa här i tråden!

• ullabella sekreterare
    mamma smurfen skrev 2010-12-16 11:53:57 följande:
    Får man vara med i klubben för oss gravida som tröttnat på att bebbe är INNE i magen, å inte PÅ den ist???

Hoppar gärna på i den klubben ;) hade bf 14/12 varje dag känns som en månad...
  • ullabella sekreterare
    mamma smurfen skrev 2010-12-16 12:08:58 följande:
    TACK {#emotions_dlg.flower}
    ullabella sekreterare skrev 2010-12-16 12:00:25 följande:
    Hoppar gärna på i den klubben ;) hade bf 14/12 varje dag känns som en månad...
    Å jag hade BF den 9e*ler* DE känns seeegt...
    Har du några känningar? här moler de å värker till ibland...men inget som verkar GÖRA något...om du förstår..

En liten undran....
    Någon som har koll på BF listan som ligger i TS... HUR många av Oss som fortfarande har bebbe i magen?

Kan då inte vara många iaf.... 
    Nej jag har typ inga känningar :( har läst om er som haft nmassa sammandragningar o förverkar. Inget jag känner igen mig i. Vill så gärna att barnet ska komma innan julafton och vi e hemma då.
    Känns som man har press på sig för att man har passerat det jäkla datumet. Dock var sambon ur gullig igår och ägnade hela dagen åt mig o servade mig. Vi låg i soffan från morgon till kväll o såg film förutom när vi åt.
    Är så rastlös i kroppen men orkar inte ta tag i något, och nerverna e på helspänn.
    Gillar inte att jag känner mig gnällig, upplever mig annars som en väldigt glad och positiv tjej.

Men sanrt ska det bli VÅR tur :){#emotions_dlg.flower}
  • ullabella sekreterare
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-16 16:01:28 följande:
    mamma smurfen & ullabella & nikka
    Nu måste era små ut ju tror dom är mogna att komma ut men tror det är snö vädret som ställer till allt många barn vill ju ut när det är varmt men kanske säga att tomten kommer med något roligt om dom kommer ut
    Ja jag försöker muta den med att vi har så mycket kärlig att ge.. Jag äter kanske för mycket gott ha ha
    Det kan starta nu el lite senare. vi har haft full snöstorm ute men verkar lugna sig nu.. Vi får ta en färdknäpp ikväll..
    Sambon tror nog han e i himmelriket.... Oskyldig
  • ullabella sekreterare

Här e lugna gatan idag. Blir less på detta, sambon tycker snart att bebisen kan stanna kvar till 1 januari... Ska nog ta tag o baka saffransskorpor idag. Inte så mycket man kan göra. Folk vill inte att man ska gå ut. Tänk om du halkar osv..

• ullabella sekreterare
    mamma smurfen skrev 2010-12-17 20:01:43 följande:
    Bara en liten status uppdatering här....

Efter bad och 2 panodil sitter jag nu å kollar på värktimer.se

Har ca 6-8a min emellan, å de håller i sig i ca 1 min..... 

Så de kaaanske e min tur snart att få snusa bebbe  
    Härligt för dig!
  • ullabella sekreterare
    mamma smurfen skrev 2010-12-18 03:54:52 följande:
    Hej i dimman har fått en EDA som nu gör verkan...öppen 7 cm .... Så idag får jag å sambon snusa bebbe....ÄNTLIGEN!
    Äntligen..
  • ullabella sekreterare

Nu börjar det hända saker. Igår vid 16 började jag få värkar. vid 22 åkte vi in för kontroll. Jag tyckte att jag hade piss ont men enl ctg var de inte jättestarka o tillräckligt regelbundna. vid undersökning hade jag väl ca 1 cm kvar av tappen o öppen 1 cm hon kände huvudet jättelångt ner. Fick 2 panodil 1 bricanyl o en sovtablett. Fick åka hem o sova men har typ varit vaken hela natten. kl 5 släppte slemproppen. E det vanligt att där e blod i den? nu på fm har jag värkar igen men inte så ofta men när de kommer så håller de i sig längre. Tyvärr sa hon att detta kan hålla på länge :S

• ullabella sekreterare

Vår Ludvig e så skrikig på kvällarna när vi ska lägga oss. Håller på i ca 2 tim. Han verkar ha ont i sin mage o sköter magen oftast flera gånger. Hur kan man hjälpa honom så han inte ska ha så ont?

• ullabella sekreterare
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-13 09:11:04 följande:
    Ta tag i hans båda men och böj dom till magen några ggr ''lugn tempo'' så kan får ut gaser och kanske bajsar.
    Luft upp honom mot din axel så han kanske kan få rapa ..
    Kanske kanske e han fungrig ??

Elias kan bli arg och skriker men när han skricker vet jag att han måste rapa eller har gaser i magen eller bajsnödig så han aldrig skricker ammars bara om han är hungrig
    Så jag lufter upp honom och han rapar eller så böjer jag hans ben mot amgen och han pruttar

Tack för ditt tips. Hungrig tror jag inte han e. Han hade gått upp 465 gram på en vecka när vi vägde igår o växt 2 cm. Han vill inte alltid rapa efter amning. Började igår att massera magen efter instruktioner ifrån BVC. Tar bara så hårt på en när han blir så hysterisk o ledsen.

Nu när jag ändå skriver... Hur får man han att acceptera napp? Han bara klöks av den. BVC tanten tyckte vi skulle införa den för han har så stort sugbehov. Han brukar få suga på mitt lillfinger men e ju inte så hållbart i längden...

• ullabella sekreterare

Känns som jag har en helt annan son idag. Har gjort magmassage 2 gånger om dagen i 3 dagar. Har även gett miniform dr idag. han har inte alls varit så skrikig, men vågar inte ropa hej ännu. men jag hoppas att det hjälper.

2 barns mamma: Va rädd om dig. kram

Svar på tråden December Bebis 2010 :)