Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Karttikeya skrev 2010-04-21 10:49:43 följande:
    Jag ringde ju idag och jag är troligen i v7 och det tyckte hon var ganska sent som jag förstod det. Du kan nog ringa redan nu :)
    Där ser man! Känns lite läskigt. Allt blir verkligt då på nåt sätt. Det är det inte just nu. Spännande! Får ringa imorgon för idag är jag i skolan till halv sju så finns inte mycket tid över.
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-04-21 10:58:46 följande:
    Jag kände lite så nu också.. Tänk att jag ska träffa BM i morgon. Känns snudd på overkligt men mer verkligt nu än det har känts innan. Jösses :) Oj, vilka långa dagar :O
    Förstår det! Men måste vara otroligt på samma gång! Kan fortfarande inte fatta att nåt växer inuti mig alltså!
    Ja, jag veeeet. Så jäkla surt! Att vara i skolan från 8.30 till 18.30 är rätt segt kan jag tala om! Men snart är det juni och då är jag färdig! :)
  • Momalicious

Herreguuud, jag är helt djävulskt trött! Och nu ska man sätta sig och plugga också, hua! Idag köpte jag ett CB digitalt bara för att få se orden liksom. Ska ta det på lördag tänkte jag. Sambon är helt överbeskyddande. Jag får inte bära nånting. Tycker han kan vänta med det där tills det faktiskt synd åtminstone. Folk kanske blir lite misstänksamma annars. Fast jag klagar inte ;)

• Momalicious

God "morgon"  tjejer.

Blev inte så värst mycket sömn här inte. Gick och la mig elva och var dödstrött, vaknade halv tre och behövde kissa och dricka. När jag gjort det kunde jag inte somna om så jag gav upp för en liten stund sen! :( Så himla trist att gå upp när klockan är fyra. När man inte måste. Usch. 
    Någon annan som också har konstiga sovvanor sen ni blev gravida?
    Grattis alla nyplussade! {#lang_emotions_laughing}
  • Momalicious
    Jerseygirl skrev 2010-04-22 12:52:06 följande:
    Jag hade världens mensvärk!!! Sprang på toa jämt för att kolla om den kommit... Men det gjorde den inte! I övrigt ingenting. Har fortfarande väldigt lite symptom, lite värk i magen, liiiite ömma bröst, idag är jag helt uppblåst. Kunde knappt få plats med lunchen men annars mår jag som vanligt. Fast jag brukar inte ha riktigt så svårt med temperaturregleringen, mest fryster jag (dubbla stickade tröjor...) men så ibland blir jag hysteriskt varm. Märkligt...
    Det där känner jag igen! Växlar snabbt som attan också. I morse när jag sminkade mig höll jag på att svettas ihjäl, nu känns det snarare som jag ska frysa ihjäl!
  • Momalicious

Min powernap idé gick i stöpet. Varför, kära hormoner, kan jag inte få sova?

Idag tog jag ett CB digitalt test också. Hur kommer det sig att det genast känns mer verkligt när det står GRAVID än när det bara är två streck? Började gråta av lycka.
    Så mycket som jag gråtit denna veckan har jag inte gråtit på flera år. Känner mig helt patetiskt 
  • Momalicious

Jag tror stenhårt på en pojke. Sambon med. På hans sida är det i princip bara pojkar och på min är det mest flickor så blir spännande att se. Har alltid förr känt att jag inte vill ha reda på könet i förväg men det vill jag absolut nu.

Jag har fortfarande inte ringt BM. Dels vet jag inte vilket ställe jag ska välja - finns flera runt här men mest är det för att jag tycker det är lite läskigt. Jag vet inte varför dock.
  • Momalicious
    AnnaCL skrev 2010-04-22 20:56:53 följande:
    Vi har bestämt oss för att inte ta reda på könet, även om det är svårt att hålla sig. Jag valde den närmaste BM, kändes skönt när det väl var gjort.
    Ja, jag tror jag ska göra det också. Då blir det lättare för sambon att komma ifrån jobbet och vara med på viktiga grejer med. 
    Får ta mig i kragen och ringa dit snart. Imorgon kanske. Har dock en fullspäckad dag så det kanske blir på måndag när jag har en kort dag.
    Nu blir det att lägga sig i soffan med sambon och mysa till en film, är helt död så kommer garanterat slockna innan den ens börjat ;) Sov gott tjejer!
  • Momalicious
    abeata skrev 2010-04-22 21:39:33 följande:
    Ojoj, det skrivs så mycket i den här tråden att allt jag hinner på kvällarna är att läsa ikapp! Kul att vi är så många! Grattis alla ni som sett små hjärtan slå redan och välkomna alla ni nya! Jag har gått fem fulla veckor idag. Känns bra! Brösten är lite svullna och magen är jätteuppsvälld! Kunde inte knäppa byxorna imorse! Vart ska detta sluta??  Är lite hungrigare än vanligt och lite kissnödigare än vanligt, men också törstigare än vanligt, eller inbillar jag mig bara? Hur som helst inga symptom som ger mig några som helst besvär. Känner mig för det mesta som vanligt. Nu håller vi tummarna för problemfria graviditeter och många friska små decemberbebisar!
    Jag är också törstigare än vanligt. Skulle kunna dricka dygnet runt utan att vara nöjd tror jag
  • Momalicious

Jag verkar ha tur som inte lider av illamående i någon större utsträckning (än *peppar peppar*). Mitt första "riktiga" illamående var i morse. Kom jätteplötsligt när jag stod och sminkade mig och jag var tvungen att sätta mig på badkarskanten för jag trodde jag skulle spy. Men fick sitta där en stund och andas bort det värsta. Sen mådde jag bara lite illa i några timmar efter.

Just nu är det den jäkla tröttheten som är sjukt störande. I natt fick jag i alla fall sova och det var ju skönt, men idag är jag ÄNNU mer trött. Mina armar känns förlamade nästan. 
    Hoppas alla får en trevlig fredagskväll, jag och mannen ska äta räkor ikväll! GOTT!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)