Inlägg från: Anairda |Visa alla inlägg
  • Anairda

December Bebis 2010 :)

mamma smurfen skrev 2010-12-11 16:21:28 följande:
    *S* ja precis, de enda positiva me de e ju att tiden går liiite snabbare

Min sambos plast-syrra ska komma över med microlax....de kan ju kanske hjälpa....
    OM de inte vore för att min foglossning e helt hemsk, sambon får hjälpa mig att komma runt i sängen till å med...
    vore de inte för de, så skulle jag inte vara så "desperat" typ......

Men men...håller på med tomtegröt å har kokat ägg, stekt Prinskorv å köttebullar...snart dax för litet julbord här hemma me barna=)  skinkan gjorde jag igår  
    Oj vad du har varit produktiv! Jag åt gröt igår och krydda på rejält med kanel (ska visst skynda på saker o ting) men icke hehehe. har också hemsk foglossning, körde färdknäppen idag men gjorde mest ont än nytta :S så det ska vi inte ge oss på igen.

Idag blir det entrecote med stekt potatis o rödvinsås vart sugen så gubben drog o inhandla allt! Tur man har sina män tillhands!

Önskar er ett trevligt julbord!
  • Anairda

Hej tjejer var med i tråden i början men kom av mig jobbade rätt mycket o så....

men nu är min sessa här eller ja på luciadagen kom hon med ks (bm sa att hon var fixerad sen v 32 men icke hon ville ut med rumpan gföre vilket vi märkte på förlossningen). Har haft det lite tufft eftersom hon haft kolik, vi har pendlat mellan ersättningar, amningsproblem, pumpning och en psykiskt nedstämd mamma och pappa :)

Men nu efter jag la av med amningen, funnit rätta ersättningen (NAN) och använt oss av sempers magdroppar så mår lillan bättre och vi är världens lyckligaste. Så underbart att se henne utveckla en egen personlighet varje dag som går! Hoppas bara magontet försvinner då hon blir tre månader.

Anisa heter hon iaf och ni får en dagsfärsk bild här :)

• Anairda

Tack så mycket mamma smurfen och grattis till dig med!

Och alla andra nyblivna mammor... GRATTIS! :) VIlka mirakel får spana in bilderna och uppdatera mig någorlunda!

• Anairda
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-06 18:55:13 följande:
    Dramaqueen84:
    Grattis till dottern vad stor hon ser ut att vara hur stor var hon när hon föddes ?
    Hon var inte stor alls 3360g 50cm men hon växer fort! :)

jag gick till 2 olika BM och de sa att hon var fixerad o stoooor så jag vart inbokad på hinnsvepning pga stort barn men de hade så fel så hon vart ej fixerad och hon vägde inte alls mycket :) så snacka om att jag var sur på dem som inte kan sitt jobb. Var inställd på att föda vaginalt så det kom som ett slag i huvet då de sa på förlossningen duuu jag tror inte hon ligger med huvudet ner... Dessutom hade vattnet gått o jag stod ju upp (man ska visst ligga ner dp inte bebis är fixerad eftersom navelsträngen kan hamna utanför) och gick som vanligt så jag är lycklig att allt löste sig och KS är inte så farligt som jag trodde fast jag hade velat känna känslan av att föda ett barn så jag hoppas jag kan göra det med nästa! :)

nu svamla jag en massa hahaha sorry
  • Anairda
    ÄlskarNova skrev 2011-02-06 20:25:42 följande:
    Hej dramaqueen! så söt hon är Baby dig minns jag när vi skulle få ett plus förra året och vi körde med äl-stickor i en tråd..hihi! och nu står vi med resultaten-coolt!

och HEJ Lmks0910-välkommen in! 
    hahah jusste vi plussa oooh så lyckliga vi var.. och nu ännu lyckligare! Grattis!!
  • Anairda

2barnsmamma : Usch som man kan bli behandlad ibland, jo tack jag vet hur det känns. Men det viktigaste är att barnen är friska och mår bra! Fast vid sådana tragiska händelser så får ju föräldrarna oftast en dålig start, vilket är synd!

Min lilla vaknade nyss av magknip får inte ut fisarna. Har använt minifom innan men tog bort det då jag inte märkte förbättring. Har endast sempers magdroppar nu. Håller det på såhär efter 3 månader då ska hon få akupunktur!

Hur ofta vaknar era på natten för att äta? Min vill ha mat var 3e timme dygnet runt!

• Anairda
    Mysmamma70 skrev 2011-02-07 07:54:40 följande:
    Här är det också utfodring var tredje timme dygnet runt. Ibland kan det gå fyra timmar på natten. Nu är vi tydligen i en ökningsperiod igen och hon vill äta varannan timme på natten...

Igår låg vi i sängen hela dagen och vilade och myste. Mannen kom upp med frukost i sängen

Skönt att kunna vila när nattsömnen blir lidande.
    Jag ammar inte så jag trodde hon inte vart mätt ökade mängden men det gör ingen skillnad ett litet matvrak jag har!
    Lmks0910 skrev 2011-02-07 08:15:58 följande:
    dramaqueen84: Varför ska hon få akupunktur om de håller på i 3mån?

Min har börjat sova ganska bra på nätterna nu, somnar  vid 22-23 och sover oftast fram till 4-5 för att äta och sen somna igen. Men det är jobbigt på kvällarna, börjar skrika runt 19  och gör det nästan fram tills han somnar där vid 22. Och det är pga magknip, hör verkligen hur det kurrar och bubblar i magen!
    För koliken :) Hon sover så oroligt hela tiden kan inte sova utan att bli väckt av smärtor :(
  • Anairda

jusste 2barnsmamma min var 5320g och 57 cm för en vecka sedan den 15e ska vi iväg o mäta igen o sen blir det läkarkontroll.

Förresten måste fråga BVC om tuberkulosspruta för vi ska utomlands i sommar. Hoppas de ger den tidigare :)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)