Inlägg från: April barn |Visa alla inlägg
  • April barn

December Bebis 2010 :)

Mysmamma70 skrev 2011-09-06 21:43:02 följande:
    Håller tummarna för er båda
    Tack Skrattande
    Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • April barn
    LillSnurr82 skrev 2011-09-06 21:50:43 följande:
    Jo vi bor oxå i lägenhet. Men är som ett litet radhus med 4 lägenheter på markplan med gemensam gård, jätte mysigt! Dock bara en trea men trivs så bra så här kommer vi nog bo kvar även om vi får ett till barn. Hyresrätt, fast det är min syster och hennes man som är hyresvärdar :) kommer nog inte flytta förrens vi har råd med ett radhus eller hus.

Var svårt att hitta regnkläder i mindre storlek , de flesta är från 86 men de är på tok för stort för Agnes som drar 68 och precis börjat på 76 :) men hitta på kappahl en regnoverall. Sen köpte jag även en jacka då jag ville ha en vindjacka oxå men den är även en regnjacka, men ser ut som en vanlig jacka. Fanns på babyavdelningen så alltså mindre storlekar.
    Jaja okej men det låter ju som ett helt okej boende, vi bor just nu i en liten 2a på 56 kvadrat på tok för litet men vi står på kö till två treor iaf eftersom vi inte hittat några bra radhus häromkring :/

Jaha men vad konstigt att det inte fanns mindre då, sonen har stl 74 och ibland 80 så vi har nog inga problem med det då hoppas jag :) Ska ta och kika på tradera vad som finns så vi kan ge oss ut i regnet sen :D
  • April barn

Jag studerar vanligtvis men gör långuppehåll nu, ska vara hemma 2 år med Marcus och sen samma med småsyskon. Vi vill gärna ha 3 barn tätt så sen ska jag gå till baks till studierna och förhoppningsvis bli barnmorska någon gång Skrattande

• April barn
    LillSnurr82 skrev 2011-09-07 12:18:40 följande:
    Finns det hjärterum finns det stjärterum aprilbarn :)
    Haha ja vi brukar också tänka så
  • April barn

Ja precis man kan ju alltid ångra sig sen beroende hur mycket jobb det blir med dessa två tätt, men jag tror jag kommer vara lika bebissugen ändå :)

På tal om det så är jag i stort behov av hjälp med våra nätter, jag vet inte vad som har hänt med Marcus. Från han var 0-5 månader så sov han hela nätterna igenom (vaknade och amma några gånger) bredvid mig i sängen. Efter 5 månader han han vaknat oftare och oftare och varit ledsnare och ledsnare och det blir bara värre och värre hela tiden, nu vaknar han ca 1-2 gånger på natten men då är han vaken och skriker som ett kolikbarn i flera timmar, det kan väl inte vara normalt på en 9 månader, vet inte vad vi ska ta oss till och vad det är som är så jobbigt för han Rynkar på näsan

• April barn
    Momalicious skrev 2011-09-07 12:24:24 följande:
    Aprilbarn: vad pluggar du? Ssk? Vill också bli barnmorska :)
    Nej jag har inte börjat där än, måste bli klar på folkhögskola först så det är ett par år att läsa för mig. Men hade tänkt kolla upp vad ska ska läsa på universitetet nu för att se :)
  • April barn

Ja jag vet inte vad som hänt, han är ju vaken men bara skriker helt panikhysteriskt flera timmar ibland :( Förr har det ju varit som du sagt att ge han nappen och klappa han lite i rumpan bara så har han somnat om. Han får alltid sova i våran säng också så han är ju inte utan närhet heller... Ja jag ska ringa bvc eller vårdcentralen här och se vad de säger kom på att för en vecka sedan även började spy helt plödsligt då och då får se vad de säger men det verkar inte som att han har ont i magen heller :S

Skönt att sova en hel natt, det har vi inte gjort sedan han föddes

• April barn
    Momalicious skrev 2011-09-07 13:06:02 följande:
    April barn: okej. Jag har bara gymnasiet färdigt så det är flera år kvar för mig innan drömmen blir verklighet. Men tre år på ssk-linjen går fort och sedan kan man ju jobba med nåt roligt tills man kommer in på BM utbildningen. Just nu lutar det mot att hålla upp med barn tills jag är färdig sak för att få en föräldrapenning (har bara lägsta nu) men får se om man kan hålla sig! ;)

Nu har vi beställt en bilbarnstol. Blev en Maxi-Cosi Mobi i brunt. Snyggt! Hoppas leveransen är snabb så Elliot kan färdas skönt i fortsättningen.:)
    Samma här, eller ja jag har inte alla ämnen klara därför jag ska läsa nått år på komvux först, men sen när man väl är inne på ssk så är ju det man gör roligt så då går nog dagarna ganska fort :)
    Ja det är svårt att hålla upp när man är bebissugen ;) vi hade först tänkt att vänta men ångrade oss och sa att vi skaffar de barnen vi vill ha först också satsar jag helt ut på utbildningen sen eftersom sambon ändå har ett ganska bra betalat jobb :)
  • April barn
    StorSara skrev 2011-09-07 13:22:37 följande:
    April barn skrev 2011-09-07 12:27:45 följande:
    Ja precis man kan ju alltid ångra sig sen beroende hur mycket jobb det blir med dessa två tätt, men jag tror jag kommer vara lika bebissugen ändå :)

På tal om det så är jag i stort behov av hjälp med våra nätter, jag vet inte vad som har hänt med Marcus. Från han var 0-5 månader så sov han hela nätterna igenom (vaknade och amma några gånger) bredvid mig i sängen. Efter 5 månader han han vaknat oftare och oftare och varit ledsnare och ledsnare och det blir bara värre och värre hela tiden, nu vaknar han ca 1-2 gånger på natten men då är han vaken och skriker som ett kolikbarn i flera timmar, det kan väl inte vara normalt på en 9 månader, vet inte vad vi ska ta oss till och vad det är som är så jobbigt för han Rynkar på näsan
    Det är verkligen jobbigt när de inte sover bra på natten. Men jag har för mig att det är en period nu som de kan sova oroligt eftersom de lär sig så väldigt mycket nytt. Sen kanske han växer mycket så han har växtvärk. Vet inte om små barn kan ha det men ja.. Jag hoppas det går över snart i alla fall.
    Nej det är verkligen inte roligt, speciellt när man ser hur jobbigt det är för han och man stressar ju själv upp sig till max när man inte får sova på hela natten :/ Jag har också läst att de har någon utvecklingsfas nu men vi får se vad de säger på vårdcentralen, växtvärk kan de ju vara men jag tror inte han skulle bli så hysteriska av det...
  • April barn
    thegoddess skrev 2011-09-07 13:40:03 följande:
    Ronja har vart hysterisk, fas+ny tand. Igår var det katastrof här. Tanden sprack igenom i natt och har en ny tjej här. Pust!
    Vad skönt att hon är tillbaka :)
    Jag vet inte det skulle ju kunna vara en tand, men han fick båda två i underkäken samtidigt och då märkte vi inget förens vi såg tänderna :/
Svar på tråden December Bebis 2010 :)