Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

Cissi7006 skrev 2010-12-09 20:56:00 följande:
    Men den som blir ensam kvar kommer att få mycket hejarop!!! Skrattande
    Ja! =) Ni får fixa en beräknad o född lista så man ser vilka som fått! =) Kanske ändra den på presentationen! =) Tycker det är kul o se vad ni har för "krämpor" innan ni åker in, så vet man vad man själv ska gå efter! =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    Cissi7006 skrev 2010-12-09 21:14:48 följande:
    Det finns ju ingenting som säger att du inte kommer att få en decemberbebis heller
    Jag vet, vill inte det! =)
    Två tjejer i en januari tråd har fått nu i december! =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi

Jag har aldrig vaccinerat mig mot nån flunsa o tackade nej till denna med, trots två riskgrupper ; gravid o astma. Har klarat mig förut trots att jag jobbar i äldreomsorgen. =)

Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    Cissi7006 skrev 2010-12-09 22:57:54 följande:
    Vi har också valt bort influensavaccinerna. Du kan inte ana hur mycket jag fick försvara mig för det beslutet när jag var höggravid förra året
    Jasså? Min bm fråga o jag sa nej o sen var det inte mera med det. =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    LillSnurr82 skrev 2010-12-10 13:51:40 följande:

Vi fick en dotter den 8:e december kl 22.43, 3530g och 49,5 lång 

Nu har vi äntligen fått komma hem.. Blev en jobbig förlossning på 11 timmar blev tappad 2 ggr och fostervatten som inte ville gå..men fick krystvärkar innan vattenavgång sen fick förlossningen avslutas med sugklocka då hennes hjärljud låg under 80 och ville inte stiga.. var 2 barnläkare med på slutet och 4 barnmorskor och en läkarstudent..så mycket folk. När hon kom ut var navelsträngen lindad runt hennes kropp och hon var mycket stressad och skrek inte..Hann knappt se henne, Hon fördes iväg och fick hjälp med andningen och ligga i kuvös.. min sambo fick då följa med, medans jag själv låg kvar på förlossningen och fick inte träffa henne på 2 timmar. Hon låg på avd 15 .Men hon kom snabbt igång med andningen och behövde inte ligga i kuvös längre då jag fick träffa henne 2 timmar efter förlossningen...Blev 2 nätter på special BB då dom ville hålla extra koll på henne och hennes andning. Men nu mår vi i alla fall bra alla 3 efter omständigheterna..
    Grattis. Skål Vilken liten sötnos! =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    Stefanie skrev 2010-12-10 23:04:21 följande:
    Vettig och vettig. Jag sa att han skulle sluta dricka i november någon gång men sedan har han lyckats komma förbi det där på olika sätt. Så det är först nu han är vettig!

Färdknäpp avklarad, i soffan framför nobellfesten. Gissa om jag var rädd att vattnet eller något skulle gå..!
    Första gången på sjukt länge iv hade riktigt sex. Jag blev helt slut och jag har aldrig känt mig tjockare men sambon verkade inte tänka så... Spännande att se om det haft någon effekt, bara vänta att se! 
    Trevligt! Hur får man sambon till sånt? Är det o locka med bebis? Min vågar inte! :,( O jag vill inte ha bebis än...... =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    ondar skrev 2010-12-11 12:45:20 följande:
    bf+4 idag, tycker inte att något har ändrats direkt, sammandragningarna osv känns ungefär som de har gjort hela tiden och kommer lika tätt som de har gjort de senaste veckorna, kanske något tätare- tänker inte riktigt på det för vill inte leta tecken och bli otålig:P.

Ända skillnaden är att jag gråter MKT mer lätt och brusar upp lättare så hormonerna sprudlar väl i kroppen:).
    Bebis känns lugnare också men det kanske börjar bli trångt där inne- på tiden;).

Svägerskan har ju gissat på 20e så jag satsar på det som slutdatum för att inte bli knäpp eller tappa humöret. Ända som känns "jobbigt" är att det är rätt tråkigt att mest bara sitta här hemma, vågar inte direkt åka nånstans ifall vattnet går och jag o Pappan bor ju inte ihop så det blir lätt ensamt.
    Längtar efter min vovve så jag tror jag går av snart också, han har inte vart här sen v 38+0 o idag är det 40+3. Ska bli underbart när bebis har kommit och vovven kan komma tillbaks så familjen e hel igenHjärta.

Satte ut den här på facebook idag:
    Bäste Bebis,

Härmed varslar jag, i egenskap av hyresvärd, Dig om vräkning.

Vräkningen kommer äga rum snarast, dock senast inom 2 veckor. Till grund för vräkningen föreligger totalt ointresse från Din sida att följa sedan tidigare överenskommen hyresperiod med slutdatum 10-12-07.

För att underlätta för alla berörda parter ber jag Dig att flytta ut självmant.

Med vänlig hälsning
    Hyresvärden Mamma
    Hihi. Den var lite rolig! =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    mamma smurfen skrev 2010-12-11 13:50:43 följande:
    Fii F*N...De DÄR e inte normalt.....
    Min 1a e ju K-Snittad, å min mage hade inte ett enda lite blåmärke efter ingreppet,
    Kan bara föreställa mig hur ONT de måste göra...lider med dig....

KRAM

GRATTIS till ALLA dessa BEBBAR, som "pluppar" ut till höger å vänster {#emotions_dlg.flower}Skål

Känns som att man snart sitter här ensam med mage, fast jag VET att jag inte är ensam om att ha gått över tiden....
    Men hur många e vi som gjort det? jag e ju inne på +2 idag....
    Nej då. Jag som tjyvläser o tjyvskriver lite då o då är beräknad till mitten av januari, så jag blir sist här inne! =) hihi
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    mamma smurfen skrev 2010-12-11 14:08:46 följande:
    säg ine de du*ler*
    Min yngsta grabb föddes i V35+4...så ALLT kan hända  
    min plutt ska inte födas i december! =) på måndag är jag i v 35+0. hua då =)
    Bebis 16/1-11
Svar på tråden December Bebis 2010 :)